Toyota Yaris 2004-09-17
POLECAMY
Toyota Yaris - ceny samochodów, wyposażenie
Toyota Yaris - galeria zdjęć


Czas pokazuje, że tytuł Samochodu Roku 2000 Toyota Yaris otrzymała jak najbardziej zasłużenie.

Znany od 1999 roku następca Starleta jest pierwszym mini Toyoty produkowanym Europie. Sprzedawane na naszym kontynencie Yarisy mają bowiem od 2001 roku już francuski rodowód. Od początku produkcji mała Toyotka znalazła już ponad 750 tysięcy nabywców, a w Polsce u boku Corolli wypracowała dla japońskiej marki największy przyrost sprzedaży wśród poszczególnych marek. Nic nie dzieje się przypadkowo i łatwo dopatrzyć się źródeł tych sukcesów. Na pewno są to najwyższa niezawodność w grupie aut do 3 lat (według raportu TUV), 3-letnia gwarancja i rozsądnie skalkulowana cena. Oprócz tak rzeczowych argumentów do klienta trafia jeszcze niebrzydka stylistyka i walory praktyczne tego autka.

W 2003 roku Toyota Yaris przeszła delikatną kurację odmładzającą. Zmieniono kształt zderzaków, nieco powiększono reflektory i dopracowano wnętrze poprzez m.in. wstawienie mniej masywnego przedniego panelu. Oprócz tego w kabinie pojawiło się trochę metalicznych i chromowanych dodatków, zmieniono materiały wykończeniowe, dzięki czemu jest mniej odbić na przedniej szybie. Poprawiono czytelność i ergonomię kontrolek i dopracowano optyczny centralny wyświetlacz. W sumie zmiany są, ale jakby ich nie było. Widać, że w Toyocie doszli do wniosku, że lepsze jest wrogiem dobrego.

Do ważnych zmian zaliczyć należy nowy mechanizm składania przedni foteli w wersji trzydrzwiowej. Teraz oparcie i siedzisko wracają na swoje wcześniejsze położenie. Wcześniej nie zawsze to się udawało. Tylna kanapa pozostała przesuwana (na odcinku 15 cm), ale teraz ma ona trzy 3-punktowe pasy bezpieczeństwa. Objętość bagażnika można więc regulować kosztem miejsca dla pasażerów, ale i tak nie jest on zbyt obszerny, bo mieści minimum 205 litrów. Na szczęście w klasie mini to jedna z większych wartości.

Poprzedni model Yarisa miał już bezpieczną konstrukcję i w testach zderzeniowych EuroNCAP autko oceniono na 4 gwiazdki. W 2003 roku postanowiono jeszcze poprawić poziom bezpieczeństwa. Oprócz dwóch czołowych poduszek Yaris ma też poduszki boczne, wszystkie modele mają w standardzie ABS z EBD i warto wspomnieć, że Yaris ma także najmocniejszą w swojej klasie konstrukcję foteli, które także chronią pasażerów w przypadku kolizji. Nie można oczywiście zapomnieć o hamulcach - Yaris ma wszystkie tarczowe.

Jeśli chodzi o zawieszenie, to Yaris prezentuje mocny średni poziom. W zakrętach wysokie na 1,50 m nadwozie wyraźnie się przechyla i wyboje nie są całkowicie niwelowane. Ale jak na autko miejskie komfort jest wystarczający. Nawet poza miastem można czuć się bezpiecznie - nawet do zabronionych u nas prędkości ponad 130 km/h. A te Yaris osiąga bez najmniejszego problemu. W gamie silników znajdują się trzy jednostki benzynowe i jeden nowoczesny diesel. Wszystkie jednostki o zapłonie iskrowym mają układ elektronicznie regulowanej pracy zaworów. Najsłabszy benzynowy silnik mimo zaledwie litra pojemności skokowej osiąga 68 KM. Drugim jest nowość 2003 roku - silnik 1.3 VVT-i o mocy 87 KM.

Najmocniejszym silnikiem benzynowym Yarisa jest turbodoładowana jednostka 1.5, która jednak oferowana jest tylko w wersji "sportowej" o symbolu TS (Toyota Sport). Trzecią nowością 2003 roku jest turbodiesel 1.4 D-4D o mocy 75 KM. Jednostka ta ma bezpośredni wtrysk common-rail i średnio pali tylko 4,2 l oleju napędowego na 100 km, jednak ze względu na cenę wyższą o 9000 zł od 1.0 VVT-i cieszy się raczej niewielkim powodzeniem.

Z pewnością do wyników sprzedaży Yarisa dołożyło się też niezłe wyposażenie standardowe. Oprócz wspomnianego ABS-u i 4 poduszek powietrznych w Yarisie Base jest jeszcze m.in. komputer pokładowy i radioodtwarzacz kasetowy. Niestety, wspomaganie oferowane jest w droższej odmianie Sol. Do wszystkich wersji z kolei wersji oferowany jest pakiet Luna obejmujący m.in. centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane szyby i regulację wysokości fotela.

W sumie Toyota Yaris mimo już 4 lat produkcji nie musi się zbytnio obawiać konkurencji. Porównywalny Nissan Micra jest przynajmniej o 5 tysięcy złotych droższy, co w klasie mini oznacza sporą przepaść. Poza Yarisem z nadwoziem 3- i 5-drzwiowym produkowany jest jeszcze mikrovan Yaris Verso, który jednak został wycofany z polskiego rynku i być może powróci w 2004 roku z nadwoziem po faceliftingu.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe