Volvo V70 2004-01-09
POLECAMY
Volvo V70 - ceny samochodów, wyposażenie
Volvo V70 - galeria zdjęć


Duże kombi od lat są domeną Volvo. Choć u nas auta te należą do grupy prestiżowych i dość kosztownych, to każdy kto choć raz zapuścił się do któregoś z krajów skandynawskich wie, że tam Volvo z nadwoziem uniwersalnym jest nieodłącznym towarzyszem rodziny. Obecnie sprzedawany model V70 jest już kolejnym następcą aut serii 200, 700 i wreszcie 850, któremu pod koniec produkcji zmieniono nazwę na V70. O ile jednak pierwsza generacja V70 była jeszcze kanciasta i trochę archaiczna stylistycznie, to jej następca ma zupełnie nowy charakter.

Volvo V70 podobnie jak już wszystkie produkowane modele tej marki ma charakterystyczne załamanie linii boku i wybrzuszoną przednią atrapę chłodnicy. Auto wygląda inaczej niż np. Alfa Romeo 156 Sportwagon, ale zachowując spokojny styl i elegancję także i tu dodano sportowy pieprzyk nieco mniej kojarzący się z wizerunkiem marki. Podstawowym jednak atutem V70 są cechy użytkowe. Zwłaszcza prostokątne tylne okna i olbrzymi bagażnik przypominają, że tu nie ma udawania. Spokojnie i komfortowo zmieści się w nim 4- lub nawet 5-osobowa rodzina z bagażem, a jeśli ktoś ma np. domek letniskowy, to na pewno doceni maksymalną objętość kabiny po złożeniu siedzeń wynoszącą 1641 litrów i krawędź załadunku na wysokości tylko 57 cm. Dodatkowym elementem jest wanienka pod podłogą bagażnika przeznaczona np. na zabłocone kalosze.

Grubo ciosana sylwetka V70 w połączeniu z dużymi oknami daje bardzo dobrą widoczność dookoła. Tylko do przodu mogłaby być lepsza, bo z miejsca kierowcy nie widać końca opadającej w dół maski, co wymaga wyczucia przy parkowaniu. Wzornictwo wnętrza jest równie rzeczowe, co nadwozie. Dominują tu ciemne odcienie szarości, co jest dość nietypowe wśród aut grupy premium, które zwykle są zdobione drewnem i aluminium. Miejsce kierowcy jest wygodne, a wskaźniki mogą uchodzić za wzór funkcjonalności. Gdyby tylko jeszcze było mniej przycisków w środkowym panelu, to pierwszy kontakt mógłby być idealny. Z czasem jednak można się połapać w poszczególnych funkcjach.

Od strony technicznej Volvo V70 jest na wskroś nowoczesnym samochodem. Szwedzka - choć już należąca do Forda - marka znana jest z dbałości o wysoki stopień bezpieczeństwa swoich produktów. W odróżnieniu jednak od większości aut inżynierowie Volvo (podobnie jak i Saaba) nie opierają się wynikach testów EuroNCAP, ale na własnych statystykach i analizach rzeczywistych kolizji. Stąd konstrukcja nadwozia m.in. już od dawna ma klatkę bezpieczeństwa SIPS (Side Impact Protect System), a od czasu, gdy 2002 roku V70 poddano ostatniemu faceliftingowi w standardowym wyposażeniu znajdują się m.in. udoskonalony system dynamicznej kontroli trakcji DSCT i asystent hamowania. O komplecie poduszek powietrznych nawet nie wypada tu wspominać. One po prostu są.

Ale Volvo to nie tylko bezpieczne i solidne samochody. Ostatnio to także bardzo dynamiczne auta i V70 również do takich należy. Wśród silników, co dość niezwykłe na rynku, są wyłącznie rzędowe silniki 5-cylindrowe. Najsłabszym, bo o mocy 130 KM jest silnik wysokoprężny 2.4 l. Ma on aluminiową budowę, bezpośredni wtrysk common-rail i odznacza się maksymalnym momentem obrotowym 340 Nm przy 1750 obr/min. Kolejne są dwa silniki benzynowe 2.4 l o mocach 140 lub 170 KM. Mocniejsza wersja jest wyposażona w system zmiennych faz rozrządu. Ten system mają też pozostałe jednostki - benzynowe z turbodoładowaniem niskociśnieniowym (2.0 o mocy 180 KM i 2.5 o mocy 210 KM) i wysokociśnieniowym (2.3 o mocy 250 KM).

Zawieszenie V70 ma raczej komfortową charakterystykę i dość czułe wspomaganie układu kierowniczego. Widać, że dopracowano je do skandynawskiego stylu jazdy, ale w ten sposób tym dość dużym autem można relatywnie łatwo manewrować w ruchu miejskim. V70 nie lubi nagłych manewrów przy dużych prędkościach, a jego przeznaczeniem są autostrady i spokojna, zgodna z przepisami jazda na długich dystansach.

Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe