Seat Alhambra 2004-09-17
POLECAMY
Seat Alhambra - ceny samochodów, wyposażenie
Seat Alhambra - galeria zdjęć


Efektem wspólnego przedsięwzięcia koncernów Forda i Volkswagena jest portugalska fabryka w Martorell, gdzie od 1996 roku są produkowane bliźniacze vany Ford Galaxy, VW Sharan i Seat Alhambra. W 2000 roku fabryka ta została w całości przejęta przez koncern VW, co zbiegło się w czasie z gruntownym restylingiem produkowanych tam modeli samochodów. Seat Alhambra jest ostatnim z trójki bliźniaków, który pojawił się na rynku.

Modyfikacje nadwozia Alhambry z 2000 roku nie były radykalne i ograniczono je raczej tylko do generalnej kosmetyki. Najważniejsze jest jednak to, że Alhambra stała się dużo bardziej podobna do VW Sharana. Auto ma nadal czworo drzwi w tradycyjnym układzie i może pomieścić 7 osób w trzech rzędach foteli. Pasażerowie mają do dyspozycji taką samą jak wcześniej przestrzeń w środku, a dokonane odświeżenie z zewnątrz polegało w zasadzie tylko na upodobnieniu Alhambry do najnowszych modeli Seata. Wygląd przodu i układ tylnich lamp jest zbliżony do tego jaki znamy z Ibizy, Cordoby, Leona i Toledo. Ale stylistyka wnętrza, w tym także deska rozdzielcza, są identyczne jak w modelach VW i Audi. Aspirację Seata, żeby wreszcie przestać być tanią marką tu są najwyraźniej widoczne.

W przypadku nowej Alhambry zmiany na lepsze najbardziej odczuwalne są w kabinie. Znacznej poprawie uległa marna wcześniej jakość wykończenia wnętrza, a konstruktorzy VW i Seata sporo się napracowali, żeby osiągnąć większą trwałość plastykowych elementów i mocowań foteli. Faktycznie wyglądają one solidniej. Alhambra sprzedawana jest w trzech poziomach wyposażenia. Wersja podstawowa nazywa się Stella i jest dostępna tylko z dość już starym, ale sprawdzonym 2-litrowym, 8-zaworowym silnikiem VW o mocy 115 KM albo nieco zbyt słabym jak na to auto 90-konnym TDI. Droższa jest wersja Signo, którą wyposażono w automatyczną klimatyzację, szyberdach i jako opcję automatyczną skrzynię biegów. Dla kierowców preferujących jazdę dynamiczną stworzono odmianę Sport.

Alhambra standardowo wyposażona jest w przednie poduszki powietrzne, radioodtwarzacz, wspomaganie kierownicy, relingi dachowe, centralny zamek i ABS. Bogatsze wersje Signo i Sport poza mocniejszymi silnikami mają 16-calowe aluminiowe felgi, ukłąd kontroli trakcji ESP, elektryczne podnośniki bocznych szyb i podgrzewane przednie fotele.

Zawieszenie Alhambry, w odróżnieniu od francusko-włoskiej i amerykańskiej konkurencji, ma raczej twardą charakterystykę. Mimo sporej wysokości nadwozia zapewnia bardzo dobre wyczucie nawierzchni i balansu karoserii. Jest to istotne o tyle, że samochód ten po zmianach przystosowano do przewożenia większych ciężarów. Maksymalna ładowność wynosi 615 kg, a Alhambra może także holować przyczepy o wadze do 2 ton.

Podstawową jednostką napędową nowej Alhambry jest wspomniany 2-litrowy silnik VW. Oprócz niego stosowane są benzynowe 1.8 Turbo o 5 zaworach na cylinder i o mocy 150 KM oraz sześciocylindrowy VR6 o mocy 204 KM. Coraz ważniejsze miejsce w ofercie zajmują jednak diesle. Seat proponuje tu silniki VW o mocach 90, 115 i 130 KM.

Odnowione vany Sharan i Alhambra właściwie różnią się tylko emblematami firm, kolorem podświetlenia deski rozdzielczej i - na co najwięcej nabywców vana Seata zwraca uwagę - ceną. Szefowie koncernu uznali, że marka VW ma swoją wartość i Sharan jest najdroższy z całej trójki wytwarzanej w Martorell. Aby jednak Ford Galaxy nie stanowił zbyt mocnej konkurencji, Alhambra kosztuje około 1000 EURO taniej. A więc dwóch na jednego - Seat pełni rolę dublera Sharana w rynkowej konkurencji z Fordem, zresztą tak samo jak i resztą europejskich i amerykańskich vanów.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe