Opel Corsa 2004 2004-02-10
POLECAMY
Opel Corsa - ceny samochodów, wyposażenie
Opel Corsa - galeria zdjęć


Choć sprzedaż Opla Corsy utrzymuje się na stabilnym poziomie i model ten jest wciąż jednym z najlepiej sprzedających się modeli w swojej klasie, to nadszedł czas na pokazanie pazurów. Corsa z roku modelowego 2004 zyskała przynajmniej dwa ważne atuty. Pierwszym jest nieco świeższy wygląd dzięki kilku chromowanym dodatkom i nowym materiałom wnętrza, a drugim bardzo ekonomiczny silnik diesla.

Opel Corsa generacji C obecny jest na polskim rynku od początku 2001 roku i zastąpił cieszącego się bardzo dobrą opinią produkowanego praktycznie bez zmian przez 8 lat poprzednika. Corsa C jest większa, nieco nowocześniejsza i staranniej dopracowana w szczegółach. Mimo że z tyłu przypomina Punto, nowa Corsa zachowała swoją indywidualność. I co najważniejsze to lubiane zwłaszcza przez panie autko oferuje nieco więcej niż wcześniej. Od Corsy drugiej generacji ma dłuższą o 8 cm karoserię, jest szersza o 4 cm i wyższa o 2 cm. Wydłużono też o 5 cm rozstaw osi.

Zwiększone wymiary są odczuwalne przede wszystkim na przednich fotelach, ale z tyłu tez nie jest ciasno. Bagażnik ma niewielką, ale średnią w tej klasie pojemność 260 l. Ma on wysoko umieszczoną krawędź utrudniającą załadunek, a choć tylne siedzenia mają już składane nie tylko oparcia, ale i podnoszone do pionu siedziska, to po ich złożeniu nie można uzyskać płaskiej powierzchni podłogi. Przedstawiciele Opla tłumaczą to koniecznością zachowania sztywności nadwozia, a co za tym idzie aktualnie wymaganego stopnia bezpieczeństwa. Również sposób podziału tylnej kanapy jest nielogiczny, choć typowy dla innych modeli Opla. Mniejsza część oparcia (1/3) znajduje się po prawej stronie, co może utrudniać przewożenie przedmiotów o większych gabarytach, szczególnie gdy na przednim fotelu musi jechać pomocnik. Ale, co ciekawe, oparcie tylnej kanapy można ustawiać w dwóch katach pochylenia.

Deska rozdzielcza została zaprojektowana od nowa, ale tutaj także wiele elementów nawiązuje do Corsy B. Wszystkie wskaźniki są czytelne, a dźwignie i pokrętła są uporządkowane i łatwe w obsłudze. W roku modelowym 2004 kokpit Corsy zyskał jeszcze dodatkowo, bo w niektórych wersjach pojawiły się elementy o barwie tytanu. Nie ma się czego czepiać - może tylko tego, że cofnięte przyciski podnośników przednich szyb są trudno dostępne dla osób mniejszego wzrostu, które mają fotel bardziej przesunięty do przodu. Na pewno jednak Corsa zyskała sporo drobnych elementów ułatwiających życie. Kobiety ucieszy podświetlane lusterko także w lewej osłonce przeciwsłonecznej, a nad drzwiami od strony kierowcy znajduje się uchwyt na okulary.

Wewnątrz Corsy model 2004 roku zastosowano nowe wzory i kolorystykę tapicerki. Odmłodzone auto jest dostępne w 6 wersjach wyposażeniowych. Obok podstawowej odmiany Base w ofercie są warianty Eco, Enjoy, Cosmo, Sport i GSi. W seryjnym wyposażeniu nowością jest asystent hamowania i funkcja opóźnionego wyłączania świateł po zamknięciu auta. Wśród opcji pojawiły się układ ESP i tempomat. W nowej Corsie za dopłatą dostępne są również reflektory ksenonowe.

Od strony konstrukcyjnej w Corsie zmieniło się niewiele. Właściwie poprawiono tylko charakterystykę układu kierowniczego. Choć pod względem komfortu Corsa już wcześniej mogła być śmiało porównywana z o klasę wyższymi autami, to teraz prowadzenie tego autka sprawia więcej frajdy. Zawieszenie, nazwane w skrócie DAS, stanowi udany kompromis między komfortem, a pewnością prowadzenia - z wyraźną przewagą tego ostatniego. Warte uwagi jest także elektryczne wspomaganie kierownicy, którego praca zależna jest od prędkości jazdy.

W gamie silników - podobnie jak w Punto - nowością jest turbodiesel o pojemności 1,3 litra i mocy 70 KM produkowany przez należącą do GM i Fiata spółkę Powertrain z Bielska-Białej. Ta wersja Corsy spala średnio tylko 4,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Drugim silnikiem wysokoprężnym w ofercie jest jednostka 1.7 DTI o mocy 100 KM z turbiną o zmiennej geometrii łopatek. Jej maksymalny moment obrotowy wynosi 240 Nm.

Wśród silników benzynowych Corsy nowością jest jednostka 1.4 Twinport o mocy 90 KM. Dzięki technologii pozwalającej na dwa tryby pracy silnik ten zużywa o 23 proc. paliwa mniej od wcześniejszej jednostki 1.4 16V Ecotec. Podobne rozwiązanie techniczne znalazło się też w trzycylindrowym silniku 1.0 o mocy 60 KM. Mimo wyższej mocy i większej wartości maksymalnego momentu obrotowego jest on jeszcze oszczędniejszy od poprzednika. Pozostałe jednostki oferowane w Corsie to najczęściej wybierany czterocylindrowy 1,2 Ecotec o mocy 75 KM oraz najrzadziej spotykany 1,8 dla wersji GSI.

Niestety, jak to zwykle bywa, oszczędności kosztują. Najbardziej oszczędna Corsa 1.3 DTI okazuje się dość kosztowna przy zakupie i w porównaniu do benzynowego silnika 1.2 traci większość swych zalet. Ale teraz diesle są w modzie i nowa Corsa właśnie w tej wersji cieszy się olbrzymim zainteresowaniem.

Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe