Toyota RAV4 2004-03-04
POLECAMY
Toyota RAV4 - ceny samochodów, wyposażenie
Toyota RAV4 - galeria zdjęć


Ktoś, kto potrzebuje pojemnego auta i lubi wysoką pozycję za kierownicą z pewnością nie przejdzie obojętnie obok rekreacyjnej Toyoty.

Są osoby, dla których wybór samochodu nie jest sprawą łatwą. Gdy potrzebny jest pakowny samochód rozsądek podpowiada minivana lub kombi. Większość tego typu aut nie pasuje jednak do lansowanego wizerunku aktywnego człowieka. Sprawa ma się lepiej, gdy chodzi o samochód terenowy. Tu właśnie leży jedna z przyczyn sukcesu samochodów rekreacyjnych zwanych w skrócie SUV. Choć z prawdziwymi terenowcami nie mają szans, to wyglądają podobnie. I są prawie tak samo uniwersalne jak minivany.

Najchętniej kupowanym w Polsce bardzo samochodem rekreacyjnym jest Toyota RAV4. Autko to sprzedawane jest w dwóch rodzajach nadwozia - 3- i 5-drzwiowym. Różnica w długości między tymi wariantami to prawie 40 cm, a większa wersja osiąga 4,20 m. To już druga generacja tego modelu i nadwozie wciąż wydaje się świeże pod względem stylistycznym. W 2004 roku RAV4 przeszła niewielki facelifting, ale zmiany wyraźniej widoczne są wewnątrz. Skórzana kierownica zadowoli miłośników sportowych detali, a szare tarcze wskaźników z żółtym podświetleniem wyglądają lepiej od trochę zbyt kolorowej deski u poprzedniczki.

Największym zaskoczeniem w przypadku Toyoty RAV4 jest kabina. Na miejscach siedzących każdy może poczuć się wygodnie. Dodatkowo tylna kanapa może być jeszcze przesuwana wzdłuż na odcinku 15 cm. Pozwala to wybrać między większym bagażnikiem albo większą ilością miejsca na nogi pasażerów z tyłu. Sama tylna kanapa jest dzielona na pół i składana. Podobnie jak w vanie można położyć same oparcia, można złożyć je razem z siedziskami albo całkiem wymontować. Niestety, fotele są dość ciężkie.

O rodowodzie Toyoty świadczą tylne drzwi otwierane na prawą stronę. Trochę to niewygodne, ale cóż - nie mamy w Polsce ruchu lewostronnego. Poza tym, aby je otworzyć na oścież trzeba 1,25 m wolnego miejsca z tyłu. Na szczęście sam bagażnik jest łatwo dostępny. Krawędź załadunku leży na wysokości 55 cm i nie ma wysokiego progu. Szerokość bagażnika ma 101 cm, a minimalna objętość to 400 litrów. Trochę zaskakuje niewielka objętość 1150 litrów po wymontowaniu tylnej kanapy. W autach typu kombi wartość ta wynosi zwykle około 1500 litrów. Pojemność nie jest więc zaletą RAV4.

Większy RAV4 dostępny jest w trzech odmianach silnikowych. Dwa benzynowe silniki to jednostki VVT-i z układem płynnej regulacji zaworów: 1.8 o mocy 125 KM oraz 2.0 o mocy 150 KM. Jest jeszcze diesel 2.0 D4D o mocy 116 KM. Najsłabsza odmiana benzynowa jest dostępna z napędem na przednie koła. Pozostałe wersje mają napęd stały napęd na 4 koła.

Najciekawsza i najlepiej odpowiadająca charakterowi RAV4 wydaje się jednostka wysokoprężna. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm osiąga pomiędzy 1800, a 3000 obr/min. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 12,1 sekundy. Silnik nie jest zbyt głośny, bardziej jednak daje się we znaki hałas wywołany szumem powietrza opływającym wysokie (1,70 m) nadwozie i opon. Przy prędkości 100 km/h w aucie jest jednak cicho, a silnik pracuje na 5 biegu przy poziomie 2300 obr/min. Z tego poziomu możliwe jest dość żwawe przyspieszenie np. przy wyprzedzaniu. Ale przy ważącym około 1,5 tony samochodzie 116 KM to naprawdę minimum. Zużycie paliwa wynosi średnio 7,1 l/100 km.

Zachowanie rekreacyjnej Toyoty na drodze jest typowe aut z nieco wyżej umieszczonym środkiem ciężkości. Jest to odczuwalne zwłaszcza przy zakrętach, gdy auto wyraźnie się pochyla i ześlizguje na zewnątrz zakrętu. Na szczęście stały napęd na wszystkie koła daje poczucie bezpieczeństwa. Pozytywnie należy ocenić siłę wspomagania kierownicy, która pozwala na dobre wyczucie manewrów.

Toyota RAV4 pozostawia po sobie raczej pozytywne wrażenie. Autko zdobywa sobie klientów przede wszystkim wyglądem i dość uniwersalnym wnętrzem. Nie jest to jednak bardzo pojemny samochód, ale na wyjazdy rodzinne, czy weekendowe wypady na narty z pewnością wystarczy. W złych warunkach drogowych bardzo przydaje się napęd 4x4, ale lepiej nie jechać tym samochodem do dżungli - chyba że miejskiej.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe