Opel Signum 2004-03-12
POLECAMY
Opel Signum - ceny samochodów, wyposażenie
Opel Signum - galeria zdjęć


Aby zapełnić lukę po wycofanej z produkcji Omedze Opel opracował luksusową odmianę Vectry o nazwie Signum. To auto dla tych, którzy lubią być wożeni.

Choć Signum bardzo dużo łączy z popularną Vectrą, to właściwie należałoby je uznać za zupełnie różne auta. I to nie tylko ze względu na tylną część nadwozia, ale przede wszystkim ze względu na charakter. Signum jest obecnie jedynym przedstawicielem tej marki aspirującym do segmentu premium.

Opel Signum mierzy 4,64 m długości, jest od Vectry dłuższy o 4 cm i ma o 13 cm dłuższy rozstaw osi. Projektanci stworzyli więc auto, które oferuje luksus podróżowania na tylnej kanapie, a dzięki nadwoziu typu hatchback może zabrać także sporo bagażu. W bagażniku normalnie mieści się 480 litrów, ale przesuwając tylne fotele można zmieniać jego objętość między 365, a 550 litrami. Po złożeniu tylnych oparć na płasko w kabinie mieści się do 1410 litrów bagażu. Długość przestrzeni bagażowej wynosi wtedy 1,82 m. Można więc się tam nawet wygodnie przespać.

Ale to nie wszystko. W Signum po raz pierwszy umieszczono między zewnętrznymi fotelami z tyłu moduł o nazwie Travel Assistant. W nim ukryte są dwie wysuwane tace, lodówka, pojemnik na śmieci, uchwyty na kubki, gniazdka zasilania i uchwyty do specjalnego przenośnego odtwarzacza DVD. Podobnie jak w samolotach zaprojektowano też konsolę pod dachem z 5 schowkami i lampkami do czytania.

Poza tym wyposażenie Signum obejmuje typowe dla tej klasy elementy tj. np. elektronicznie sterowana dwustrefowa klimatyzacja. Za nowość można jeszcze uznać podgrzewane i schładzane fotele ortopedyczne regulowane w 8 miejscach. Interesująca jest też wspomniana już tylna kanapa. Jej zewnętrzne fotele można przesuwać oddzielnie wzdłuż na odcinku 13 centymetrów. Oprócz tego oparcia można opuścić o 28 stopni do tyłu, co pozwala zająć pozycję prawie leżącą. Ciekawy jest też środkowy fotel tylnej kanapy: gdy wymontuje się Travel Assistanta, pod siedziskiem znajduje się schowek, a oparcie po opuszczeniu w dół może służyć jako podłokietnik.

Do napędu limuzyny Opla służą zupełnie nowe silniki z rodziny Ecotec: 155-konny 2,2-litrowy, własnej konstrukcji benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa; 175-konny 2-litrowy z turbodoładowaniem oraz benzynowy 3,2 V6 o mocy 211 KM. Opel oferuje też diesla V6 z wtryskiem common-rail o pojemności 3 litrów i mocy 177 KM. W nowym Signum jest też znany z Vectry układ IDS (Interaktive Dynamische Fahrsystem) oraz ksenonowe reflektory AFL zwracające się w kierunku skrętu. W opcji jest 5-stopniowa automatyczna skrzynia biegów.

Opel Signum z miejsca kierowcy wydaje się zwykłą Vectrą. Jest tak samo dużo miejsca, ten sam układ wskaźników. I tylko dyskretne detale wykończenia przypominają, że siedzi się w droższym aucie. W Signum najważniejsi są pasażerowie z tyłu. Kto chce sam zasiąść za kierownicą, lepiej niech zainteresuje się Vectrą GTS, bo Signum nie należy do poręcznych i preferujących dynamiczną jazdę aut. Sam promień skrętu wynosi 11,6 m, a zawieszenie jest wyraźnie miękkie i nawet na polskich drogach świetnie izoluje pasażerów od dziur i nierówności. Oczywiście jeśli ktoś chce, Signum nawet w zakrętach może jechać szybko. Na szczęście, gdy się przesadzi pomocą służą ABS, ESP, asystent hamowania, elektroniczny układ rozdziału siły hamowania i system kontroli trakcji.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe