Nissan X-Trail 2004-04-19
POLECAMY
Nissan X-Trail - ceny samochodów, wyposażenie
Nissan X-Trail - galeria zdjęć


Zaledwie dwa lata po debiucie rynkowym, Nissan X-TRAIL został poddany modernizacji.

Od czasu wprowadzenia na rynek w 2001 roku, X-TRAIL osiągnął trzecie miejsce pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy w segmencie pojazdów terenowych w Europie. Choć w 2003 roku sprzedano w Polsce 229 egzemplarzy tego modelu, to X-Trail stał się pojazdem wysoko ocenionym przez ekspertów motoryzacyjnych, o czym świadczą nagrody przyznane przez czasopisma motoryzacyjne tj. belgijski magazyn 4x4 PLUS, czy brytyjski tygodnik Auto-Express.

Najnowsza wersja X-Trail'a jest rozpoznawalna dzięki drobnym, ale istotnym akcentom stylistycznym w postaci nowej osłony chłodnicy o strukturze siatki, nowemu przedniemu i tylnemu zderzakowi oraz zmodyfikowanym tylnym lampom. Zarówno przedni, jak i tylny zderzak są obecnie mniejsze, co nie tylko podkreśla smukłą sylwetkę tego samochodu, ale zwiększa kąty natarcia i zejścia. Nowa jest także stylizacja 16-calowych, aluminiowych obręczy kół.

Relingi dachowe nowego X-Trail'a spełniają teraz dodatkową funkcję - na nich mianowicie zamontowano lampy dalekosiężne, podobnie jak w studium X-Trail'a zaprezentowanym w Paryżu w 2000 roku. Rozwiązanie to zastosowano również w studium Dunehawk pokazanym podczas wystawy motoryzacyjnej we Frankfurcie w 2003 roku. Każdy reling jest z przodu zakończony zintegrowanym z nim reflektorem. Lampy te są wykorzystywane w czasie jazdy terenowej i uruchomić je można jedynie przy włączonych światłach drogowych, aby nie oślepiać kierowców z przeciwka.

Zmiany we wnętrzu nadwozia objęły tablicę rozdzielczą, która wprawdzie nadal jest na środku, ale teraz jest bogatsza i bardziej ergonomiczna. Jest tu nowy radioodtwarzacz kasetowy ze zintegrowaną zmieniarką płyt CD oraz schładzane lub podgrzewane schowki na napoje. Ponadto duży schowek w tablicy rozdzielczej został wyposażony w praktyczną półkę do przechowywania map i książek. Elektryczna regulacja przednich foteli stała się standardem w najlepiej wyposażonej wersji Elegance z tapicerką skórzaną. Zastosowano też bardziej wydajny układ automatycznej klimatyzacji.

Oprócz nowego panelu sterowania, zamontowano dodatkowy wywietrznik nad obudową kolumny kierowniczej. No i jeszcze we wszystkich wersjach wyposażenia przednie fotele są wyposażone w aktywne zagłówki zmniejszające ryzyko powstania obrażeń odcinka szyjnego kręgosłupa. Do mniej istotnych nowości należy m.in. uniwersalna siatka bagażowa, która przytrzymuje bagaże.

Poprawa jakości tworzyw i tapicerki użytej do wykończenia wnętrza szła w parze z lepszym wyciszeniem nadwozia i redukcję wibracji, co jest najlepiej odczuwalne w wersji z dieslem. Auto stało się ciche dzięki lepszemu wyciszeniu komory silnikowej i zastosowaniu specjalnych mat na przedniej ścianie kabiny oraz pod tablicą rozdzielczą. Oprócz tego wstawiono dodatkową izolację podłogi redukującą hałas pracy zawieszenia.

Aby utrzymać pozycję X-Trail'a, oprócz zmian poprawiających funkcjonalność i komfort wnętrza Nissan wprowadził w 2004 roku szereg modyfikacji technicznych mających na celu poprawę osiągów, a także uwydatnienie jego własności jezdnych i zdolności terenowych. Spośród najważniejszych zmian wprowadzonych do nowego X-Trail'a należy wymienić nowy silnik wysokoprężny o mocy 136 KM, który dzięki znacznie korzystniejszej charakterystyce momentu obrotowego zwłaszcza w terenie poprawił własności jezdne tego pojazdu.

Modernizacja i zwiększenie mocy tego silnika o pojemności 2,2 litra odbyła się poprzez adaptację systemu wtrysku bezpośredniego typu common rail ostatniej generacji; zmodyfikowanym, wysokociśnieniowym wtryskiwaczom oraz turbosprężarce o zmiennej geometrii turbiny i powiększonej chłodnicy powietrza doładowującego. W efekcie wzrosła moc ze 114 KM do 136 KM, a maksymalny moment obrotowy z 270 Nm do 314 Nm.

Dzięki nowemu silnikowi poprawiły się osiągi samochodu. Prędkość maksymalna wzrosła ze 172 do 180 km/h, podczas gdy czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h skrócono z 12,7 s do 11,5 s. Wyższy moment obrotowy dostępny przy niskich prędkościach obrotowych silnika uczynił jazdę łatwiejszą i auto lepiej pokonuje terenowe szlaki. I najważniejsze - pomimo lepszych osiągów ani emisja dwutlenku węgla, ani zużycie paliwa nie wzrosły. Wysokoprężny X-Trail zużywa nadal średnio 7,2 l paliwa na 100 km. Obok nowej jednostki, X-TRAIL może być napędzany jednym z dwóch silników benzynowych o pojemnościach 2.0 i 2.5 litra.

W swym założeniu X-Trail skierowany jest do młodych rodzin aktywnie spędzających czas. W polskich warunkach grupa ta jest nieco inna, ale i tak auto wybierają osoby ceniące ciekawą stylizację i dobre własności jezdne. Pewnym atutem w grupie aut SUV jest to, że X-Trail ma elektronicznie kontrolowany system przeniesienia napędu ALL MODE 4x4, który automatycznie dostosowuje się do warunków drogowych i dzięki informacjom z licznych czujników kół oraz czujnika położenia pedału przyspieszenia jest w stanie płynne zmieniać rozdział siły napędowej między obie osie. Daleko mu wprawdzie do możliwości np. Patrola GR, ale taki układ napędu sprawdza się lepiej niż u aut konkurencji z centralnym sprzęgłem wiskotycznym i dołączanym napędem przednim.

Nowy X-TRAIL został także wyposażony w nowoczesny system stabilizacji toru jazdy ESP+, który kontroluje tor jazdy samochodu na szosie i w razie potrzeby koryguje go odpowiednio sterując hamulcami i momentem obrotowym silnika. Oprócz poprawy bezpieczeństwa jazdy po drogach utwardzonych, ESP+ wpłynął także na polepszenie własności terenowych dzięki sprzęgnięciu go w jeden system z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, układem kontroli trakcji TCS, układem hamulcowym wyposażonym w ABS, układem elektronicznego rozdziału sił hamowania EBD oraz układem wspomagania nagłego hamowania.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe