Skoda Octavia II 2004-04-26
POLECAMY
Skoda Octavia II - ceny samochodów, wyposażenie
Skoda Octavia II - galeria zdjęć


Octavia nie jest już tańszym Golfem z dużym bagażnikiem. Druga generacja Octavii - choć także ma wiele wspólnych elementów z Golfem V - ma już zdecydowanie własny charakter.

To jest jak z nie widzianą od dawna znajomą. Już na pierwszy rzut oka można ją rozpoznać, ale uderzają wyraźne zmiany. W przypadku nowej Octavii stara znajoma sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Stała się bardziej dojrzała, ma świetny makijaż i choć tu i ówdzie zmieniła kształty, to wydaje się bardziej sexy. Ale gdy minie pierwszy moment zaskoczenia, ma się uczucie, jakby nic się nie zmieniło. To wciąż jest Octavia - auto średniej klasy na podzespołach Golfa, teraz piątej generacji. I nigdy jeszcze czeskie auto nie było aż tak bardziej atrakcyjne od swego dawcy organów.

Zresztą z zewnątrz teraz mało kto zauważy to pokrewieństwo. Inżynierowie Skody zachowali rozstaw osi, ale w sumie Octawia drugiej generacji jest o 6 cm dłuższa od poprzedniczki - i aż o 37 cm dłuższa od Golfa V. Głównym projektantem był Czech, Thomas Ingenlath. Warto o nim wspomnieć, bo auto jakie stworzył wyraźnie przyciąga wzrok. Nie jest ani za małe, ani za duże. Nowa Octavia jest już pełnowartościowym przedstawicielem klasy średniej, dorastającym do pięt Superbowi.

Pozytywne wrażenie sprawia również wnętrze. Jednak tutaj wytknąć można nienajlepszą jakość twardych tworzyw sztucznych. Na obronę Octavii można powiedzieć tylko, że w Golfie V też nie ma lepszych. Zastrzeżeń za to nie budzi ergonomia wskaźników i układ elementów sterowania. Tu panuje typowa szkoła Volkswagena, czyli złoty środek bez niepotrzebnych udziwnień. Fotele są podobnie jak w poprzedniej Octavii dobrze wyprofilowane i dość twarde. Największy postęp to większa ilość miejsca na nogi pasażerów z tyłu. Tu najbardziej odczuwa się te 6 dodatkowych centymetrów. No i jest jeszcze większy bagażnik mieszczący teraz 560 litrów. Skoda może też pochwalić się sporą ładownością 660 kg.

Mocną strona Octavii zawsze były silniki. Są to wyłącznie budzące zaufanie konstrukcje VW. Podstawowy to 1.4 16V o mocy 75 KM. Choć słusznie można mieć zastrzeżenia do zastosowania takiej jednostki w ważącym 1235 kg aucie klasy średniej, to jego atutem z pewnością jest niska cena. Osiągi są na poziomie Poloneza - prędkość maksymalna to tylko 170 km/h.

Bardziej atrakcyjne wydają się pozostałe jednostki. Z benzynowych to 1.6 16V o mocy 102 KM oraz 1.6 FSI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 115 KM. Ten ostatni najlepiej pasuje do charakteru Octavii - prędkość maksymalna 198 km/h i 11,2 sekundy od 0 do 100 km/h. Na koniec 2004 roku zapowiadana jest jeszcze benzynowa jednostka 2.0 FSI o mocy 150 KM.

Osobnym rozdziałem są jednostki wysokoprężne, bez których spora część polskich nabywców nie wyobraża sobie Octavii. Na razie jednak w ofercie jest 1.9 TDI o mocy 105 KM i 16-zaworowy 2.0 TDI o mocy 140 KM z 6-biegową skrzynią biegów. Mają one bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przez pompowtryskiwacze. Ich atutem jest niskie zużycie paliwa na poziomie 5,0-5,5 l/100 km. Zaletą jest też wysoki moment obrotowy (odpowiednio 250 i 320 Nm) przy obrotach poniżej 2000 obr./min.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe