Citroen C2 2004-05-31
POLECAMY
Citroen C2 - ceny samochodów, wyposażenie
Citroen C2 - galeria zdjęć


Citroen C2 ma o 15 cm krótszy rozstaw osi od C3 i z nadwoziem od długości 3,67 m jest zaliczany do kategorii minisamochodów. Tu jednak na naszym rynku konkurencją są znacznie tańsze samochody tj. Fiat Seicento, czy Daewoo Matiz. Ale wiadomo, że nie rozmiar się liczy. Nawet w porównaniu do C3 mniejszy Citroen wygląda bardziej agresywnie, co w dużej mierze jest zasługą kanciastej stylistyki z charakterystyczną załamaną linią okien. Dzięki niej nikt nie może zarzucić C2 braku oryginalności.

Jeszcze bardziej oryginalny jest sposób zamykania tylnej klapy. Składa się ona z dwóch części. Pierwsza obejmuje okno i podnosi się do góry, a druga jest opuszczana w dół jak w pick-upach. Takie rozwiązanie ułatwia dostęp do bagażnika nawet na najbardziej zatłoczonym parkingu - no i poza tym na takiej klapie można sobie przysiąść albo urządzić piknikowy stolik. Dodatkowo w dolnej części wygospodarowano schowek na drobne przedmioty.

Przy małej długości nadwozia bagażnik siłą rzeczy jest niewielki i mieści od 166 do 224 litrów. Jednak dzięki przesuwanym oddzielnym fotelom z tyłu i możliwości ustawienia złożonych tylnych siedzeń pionowo przestrzeń bagażową można w pewnym stopniu dopasować do potrzeb. Ale tu uwaga: w najtańszej wersji X kanapa jest tradycyjna (choć symetrycznie dzielona i też przesuwana).

Wewnątrz C2 widać efekty strategii platformowej Citroena. 60 procent części jest wspólnych z C3. Takie same są deska rozdzielcza, przednie fotele i materiały wykończeniowe. Jeśli chodzi o miejsce kierowcy, to bardziej nadaje się ono dla osób o wzroście około 1,75 m. Wyżsi - mimo regulacji wysokości fotela - będą mieli głowę blisko dachu. Na tylnych siedzeniach jest to odczuwalne jeszcze wyraźniej. Co więcej, gdy tylne siedzenia są złożone, przednie fotele muszą być przesunięte bardziej do przodu i wysokim osobom ograniczają swobodę ruchów. Citroen C2 w naszych warunkach ma jeszcze jedną słabą stronę - ma tylko 4 miejsca.

Citroen C2 jest oferowany w 4 wariantach silnikowych. Trzy z nich to benzynowe o mocach 60, 73 i 109 KM, a ostatni to diesel 1.4 HDI o mocy 68 KM. Najtańszy C2 ma silnik 1,1 litra, który pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w czasie 16,1 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 158 km/h. Z kolei najmocniejszy dostępny w C2 to benzynowy 1,6. Wersje wyposażeniowe mają symbole X, SX, VSX i VTR. W dwóch ostatnich w standardzie montowana jest półautomatyczna skrzynia biegów Sensodrive. Tańsze odmiany mają zwykłą manualną 5-biegową skrzynię, co w praktyce okazuje się bardziej udanym rozwiązaniem.

Zawieszenie C2 jest typowe dla małych samochodów i szczególnie w sportowej wersji VTR ma trudności z utrzymaniem mocy w ryzach. Autko o rozstawie osi 2,32 m i wysoko położonym środku ciężkości w przypadku silnika o mocy 109 KM zachowuje się dość nerwowo. Jednak w przypadku tańszych wersji zawieszenie zasługuje tylko na pochwałę. Jest komfortowe i zapewnia dobre wyczucie nawierzchni.

W sumie można uznać Citroena C2 za małe autko dla osób samotnych, jednak podobnie niewielcy konkurenci są znacznie tańsi. Patrząc na politykę Citroena ciekawi tylko jedno: O ile mniejszy i czy tańszy będzie jeszcze Citroen C1?
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe