VW Caddy 2004-06-07
POLECAMY
VW Caddy - ceny samochodów, wyposażenie
VW Caddy - galeria zdjęć


To jedyny model VW produkowany wyłącznie w Polsce. I w ogóle tego nie widać.

Starsza generacja Caddy to było Polo z dostawioną "budą" - czyli małe auto dostawcze według szkoły lat 80-tych. Najnowszy Caddy to kombivan z prawdziwego zdarzenia. Ponieważ - głównie francuska - konkurencja już od dawna umocniła się w tym segmencie aut, Volkswagenowi chyba już nie wypadało dłużej jej ignorować. Niejako przy okazji debiutu Tourana, czyli pierwszego auta z rodziny Golfa V opracowano bardziej użytkową wersję. I umieszczono jej produkcję w Antoninku pod Poznaniem.

Od Tourana nowy VW Caddy różni się m.in. odsuwanymi bocznymi drzwiami o szerokości 70 cm i podwyższonym dachem. Na początek przygotowano są dwie wersje nadwoziowe - osobową i dostawczego blaszaka. W porównaniu z opartym na Polo poprzednikiem nowe Caddy nieco urosło. Ma 4,405 m długości, 1,802 mm szerokości i 1,833 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,682 m, a maksymalna ładowność (odmiany dostawczej) 750 kg.

Najnowsza osobowa wersja VW Caddy może już stanowić alternatywę dla Golfa kombi, VW Busa, czy nawet Tourana. Z nadwoziem o długości 4,40 m oferuje sporo miejsca i nadaje się zarówno do odwożenia dzieci do szkoły, jak i na rodzinne zakupy lub urlopowy, czy weekendowy wypad. Dowiezie nawet drużynę koszykarzy na wyjazdowy mecz albo po prostu przywiezie zakupy z baumarketu. Choć niektórzy mogą mu wytykać brak urody, to Caddy jest z pewnością najbardziej uniwersalnym modelem VW.

Atutem wersji dostawczej jest obszerna ładownia o objętości 3,2 m.sześc. Poprzednik mieścił aż o 300 litrów mniej. Płaska podłoga pozwala na załadowanie do wnętrza towaru na europalecie. Z tyłu montowane są dwuskrzydłowe drzwi otwierane na boki lub podnoszona klapa. Dostawczy Caddy ma odsuwane drzwi tylko z prawej strony, a za lewe trzeba dopłacić. Ewentualnie Caddy może być dostarczony także w ogóle bez odsuwanych drzwi.

Osobowe Caddy z założenia jest 5-miejscowe, ale za dopłatą można dostawić trzeci rząd siedzeń dla 2 osób. Homologacyjna krata odmiany 5-osobowej daje się demontować, ale widać, że konstruktorzy nie przewidzieli tego elementu. Środkowy rząd jest dzielony w proporcji 1/3 i 2/3, a przy każdym z miejsc można składać oparcie "rolować" do przodu. Po złożeniu wszystkich w kombi można wykorzystać przestrzeń o objętości 2305 litrów. VW Caddy w wersji osobowej może udźwignąć do 608 kg ładunku. Poza tym kabina bez tylnych siedzeń mieści 2.239 litry objętości. Jeśli zabraknie wolnego miejsca w środku, zależnie od silnika Caddy może pociągnąć przyczepę o masie do 1500 kg.

Fotel kierowcy ma regulację wysokości i aby umożliwić zajęcie optymalnej pozycji kierownica ma regulację w pionie i poziomie. Oczywiście jest także sporo schowków na drobiazgi. Na liście dodatkowego wyposażenia jest m.in. klimatyzacja i ogrzewane fotele. Za kierownicą Caddy prawie nie przypomina samochodu dostawczego. Zachowuje się tak samo jak Touran, a o mniej wyrafinowanym charakterze przypomina nieco uboższe wyposażenie. Ale i tak jakość wykonania przedniego panelu, wskaźniki i przyrządy w konsoli środkowej bardzo przypominają te z uboższych Golfa V i Tourana. Na pochwałę zasługuje wyciszenie silnika. Nawet z natury głośny wolnossący diesel nie psuje komfortu.

Do seryjnego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa biernego należą 3-punktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich miejscach oraz dwie czołowe poduszki powietrzne. Na liście opcji są jeszcze poduszki boczne. W wyposażeniu podstawowym są także ABS z asystentem hamowania i układ zapobiegania poślizgowi kół ASR. Układ ESP można będzie zamówić do odmiany osobowej.

Pod maską VW Caddy może być jeden z 4 silników. W ofercie są benzynowe 1,4 o mocy 75 KM i 1,6 o mocy 102 KM oraz dwa wysokoprężne - 2.0 SDI o mocy 70 KM i turbodoładowany 1.9 TDI o mocy 105 KM. Temperament kierowcy w krytycznych sytuacjach jest wspomagany przez elektroniczne układy ABS, ASR, MSR (ograniczający w razie potrzeby siłę silnika) i ESP. Na życzenie ESP dostępny jest z układem wspomagającym gwałtowne hamowanie. W odmianie Life standardzie są jeszcze czołowe i boczne poduszki powietrzne.

Okazuje się, że kto późno przychodzi nie musi sobie koniecznie szkodzić. Niemiecki koncern miał wystarczająco dużo czasu, by przeanalizować słabe punkty konkurencji i udało się to znakomicie. Choć Volkswagenowi zdążyło uciec już wielu klientów, to nowy Caddy z pewnością pomoże ich odzyskać. Wśród kombivanów właśnie to auto budzi najsolidniejsze wrażenie, zapewnia wyższy komfort jazdy i jest co najmniej równie uniwersalne.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe