Renault Kangoo Grand Express 2004-06-22
POLECAMY
Renault Kangoo - ceny samochodów, wyposażenie
Renault Kangoo - galeria zdjęć


Choć postrzegane głównie jako kompaktowy van Renault Kangoo może być także prawdziwą furgonetką.

Przedłużone Kangoo jest swoistą ciekawostką wśród małych aut dostawczych. Przedłużenie tylko tylnej części "budy" wersji Grand Express nie było może zabiegiem dość estetycznym, ale znacznie poprawiło funkcjonalność "kangusia". Pozostała część bryły nadwozia i jej konstrukcja pozostała niezmieniona i odpowiada obecnie sprzedawanej wersji Kangoo odmłodzonej w 2003 roku.

Podobnie jak najwięksi konkurenci, czyli Citroen Berlingo i jego bliźniak Peugeot Partner, także Kangoo coraz bardziej upodabnia się do samochodu osobowego, jednak dostawcza wersja Express jakby mniej. Tu nie ma elektrycznych podnośników szyb, nie ma radia, deska rozdzielcza pozbawiona jest obrotomierza, a fotele mają najtańszą tkaninę tapicerki. Niestety, jest tylko jedna poduszka powietrzna - w kierownicy. Są za to dwuskrzydłowe asymetryczne drzwi z tyłu i odsuwane z boku. Za dopłatą można zamówić jeszcze odsuwane drzwi z lewego boku. Do tego dochodzi dość obszerna ładownia o objętości prawie 3,1 m3. Wysokość krawędzi załadunku to 535 mm, a więc niewysoko. Ładowność to zależnie od wersji 600 lub 800 kg (dla przedłużonej Grand Express).

Mimo nieco spartańskiego wyglądu nie można zarzucić kabinie braku funkcjonalności. Jest zamykany schowek w przednim panelu, kilka podstawek na napoje, wyjmowana popielniczka i kilka dodatkowych półeczek. Fotele zapewniają jako takie trzymanie boczne. Przy okazji modernizacji Renault dodało jeszcze do tego modelu kilka elementów zwiększających bezpieczeństwo bierne. Należy do nich m.in. kolumna kierownicza, która w momencie kolizji przesuwa się w kierunku silnika.

Podobnie jak starsza wersja, także nowe Kangoo Express ma regulowany punkt kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, napinacze i ograniczniki napięcia pasów. Choć tego nie widać, także najbardziej użytkowa odmiana Kangoo ma ABS najnowszej generacji z systemem rozdziału siły hamowania na poszczególne koła (EBV). I na tym właściwie kończy się technologiczne szaleństwo. Reszta podporządkowana jest trwałości.

Renault Kangoo Express jest napędzane w ogromnej większości silnikami wysokoprężnymi. Są to najsłabsze wersje 1.5 dCi o mocach 65 lub 80 KM. W ofercie jest także podstawowy silnik diesla o tradycyjnej konstrukcji z wtryskiem pośrednim 1.9D o mocy 55 KM. Jego zaletą jest trwałość przy akceptowalnym poziomie zużycia paliwa i niska cena zakupu. Choć może to wydawać się dziwne, niektórzy klienci wolą takie tradycyjne jednostki bez nowoczesnego i kosztownego w naprawie bezpośredniego wtrysku, czy turbosprężarki. Jednostki benzynowe w Kangoo Express są wybierane znacznie rzadziej. Tu Renault zostawia do wyboru silniki 1.2 o mocy 60 KM i 1.2 16V o mocy 75 KM.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe