Opel Combo Tour 2004-06-28
POLECAMY
Opel Combo - ceny samochodów, wyposażenie
Opel Combo - galeria zdjęć


Kompaktowy van Opla to najmniejszy konkurent w tej klasie. I chyba to jest jego największą zaletą.

W ciągu 2 lat obecności na rynku Opel Combo zdobył sobie już określone miejsce na rynku. Mniejszy od Citroena Berlingo i Renault Kangoo nie ustępuje im funkcjonalnością. Znakomicie sprawdza się jako mały dostawczak i okazuje się bliższy samochodom osobowym niż jego konkurenci. I Opel właśnie tu upatruje swojej niszy wprowadzając do oferty osobowe odmiany Combo projektowane pod kątem wymagań młodych rodzin.

Choć już na pierwszy rzut oka widać, że Combo zaprojektowano z myślą o przewożeniu nim towarów, to w kabinie rodzinnej odmiany Tour zwłaszcza specjalnej odmianie N'Joy można znaleźć skórzane obicie koła kierownicy, chromowane tarcze zegarów na tablicy rozdzielczej i dwukolorową niebiesko-czarną tapicerkę. Oczywiście Combo Tour ma standardowo po obu bokach odsuwane drzwi z tyłu i dwuskrzydłowe otwierane na boki drzwi z tyłu. Za dopłatą dostępna jest unoszona do góry klapa, która podczas deszczu może służyć za daszek.

Poza pudełkowatym nadwoziem Combo jest bardzo podobne do Corsy. Znalezienie odpowiedniej pozycji kierowcy ułatwia regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicza oraz ustawiany na wysokość fotel (dopłata 450 zł). Dobrą widoczność zapewniają prowadzącemu duże szyby - zarówno boczne, jak i przednia, a także wręcz olbrzymie lusterka zewnętrzne - szkoda jedynie, iż projektanci Opla nie zdecydowali się wyposażyć ich w sferyczne lustra. Combo Tour jest seryjnie wyposażona w elektryczne progresywne wspomaganie układu kierowniczego, immobilizer, obrotomierz, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera.

Kokpit samochodu jest dokładnie taki sam, jak w Corsie C - przejrzysty i uporządkowany. W codziennej eksploatacji przydają się duża, zamontowana pod dachem półka, siatki w górnej części środkowego i tylnego słupka i podstawki na napoje w drzwiach i bocznych panelach. Tworzywo, z którego wykonano tablicę przyrządów, mogłoby jednak być bardziej miękkie i przyjemne w dotyku, ale to kwestia gustu. Nie można też zbytnio się czepiać, bo przecież to jest samochód użytkowy. W odmianie osobowej Combo Tour z tylną kanapą i bez kraty oddzielającej od przestrzeni bagażowej można poczuć się jak w nadmuchanej Corsie.

Podobnie jak Kangoo, czy Berlingo Multispace auto to może pełnić rolę niewielkiej ciężarówki, jak i bardzo pojemnego auta rodzinnego - znakomitego na wakacje, gdy oprócz kilku osób trzeba też przewieźć dużo urlopowego bagażu.

Bagażnik Combo ma pojemność do rolety tylko 455 litrów, ale po jej wyjęciu objętość rośnie już do 1324 litrów. Można oczywiście złożyć tylne siedzenie (dzielone w proporcji 40:60) i wtedy auto zamienia się w furgonetkę mieszczącą 2700 litrów ładunku, a wewnątrz zmieszczą się przedmioty o długości 1,6 m. Choć Combo Tour wydaje się mały, to dzięki wzmocnieniu zawieszenia i konstrukcji nadwozia ładowność wynosi 565 kg. W przypadku wersji dostawczych wzrasta ona do 600 kg.

Wracając do osobowej odmiany Opla Combo Tour warto zauważyć właściwą dla potrzeb rodziny aranżację kabiny. Jest tu sporo miejsc na drobiazgi - obszerne kieszenie w drzwiach, uchwyty na kubki z przodu i z tyłu, półka pod dachem oraz szuflada pod fotelem pasażera. Nie można też narzekać na ciasnotę. Szczególnie dużo jest przestrzeni nad głowami, bo linia dachu przebiega na wysokości 180 cm. Osobom siedzącym z tyłu na pewno nie zabraknie miejsca na nogi. W porównaniu ze zwykłą Corsą Combo ma przedłużony do 271,6 cm rozstaw osi. Ze względu na niewielką szerokość (168,5 cm) tylna kanapa przeznaczona jest dla trojga dzieci lub raczej tylko dla dwojga dorosłych. Wsiadanie z tyłu bardzo ułatwiają przesuwane drzwi.

Niewielkie wymiary auta sprzyjają łatwości manewrowania. Długość 432,3 cm w zestawieniu ze skutecznym wspomaganiem kierownicy i dobrą widocznością we wszystkich kierunkach pozwalają sądzić, że dostawczo-osobowy Opel zapewne sprawdzi się też w ruchu miejskim, na ciasnych ulicach i parkingach. Do jego napędu użyto dość mocnych i oszczędnych silników: benzynowego 1.6 (87 KM) oraz dwóch 1,7-litrowych turbodiesli (65 i 75 KM). O ile benzynowy silnik należy raczej do starszych konstrukcji z 8-zaworową głowicą, to zdecydowanie bardziej warte uwagi są jednostki wysokoprężne.

Mocniejszy, turbodoładowany wysokoprężny o pojemności 1,7 litra i mocy 75 KM jest przedstawicielem najnowszej generacji silników diesla. Jednostka dysponuje momentem obrotowym o wartości 165 Nm dostępnym w przedziale 1800 -3000 obr./min, co pozwala na dynamiczne przemieszczanie się zarówno w ruchu miejskim, jak i na szosie. Typowa jest także jego wada - poniżej 1800 obr./min moment obrotowy gwałtownie spada i po przesiadce zza kierownicy auta z silnikiem benzynowym trzeba się do tego przyzwyczaić. Combo z silnikiem diesla okazuje się także bardzo oszczędne. Zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 7,2 l/100 km, a w "trasie" tylko 5 l/100 km. Średnio Combo 1.7 DTI spala 5,8 l/100 km - oczywiście oleju napędowego. Bak paliwa mieści 52 litry, więc można jechać długo bez tankowania.

Combo na drodze zachowuje się bardzo pewnie. W dużej mierze jest to zasługą tylnego zawieszenia, w którym resory piórowe poprzednika zastąpiono sprężynami śrubowymi resorującymi belkę skrętną ustawioną na wahaczach wzdłużnych. Przednie zawieszenie zaadaptowano bez zmian z osobowej Corsy, co w efekcie daje przyzwoity komfort. Nawet w szybko pokonywanych zakrętach samochód nie ma tendencji do wymykania się z zadanego mu toru jazdy. Odpowiednie dla tej klasy aut są również hamulce. Z przodu tarcze wentylowane, z tyłu bębny sprawdzają się w codziennej eksploatacji. Choć nie są rewelacyjne, to nie można wytykać tego jako wady - wszak nie jest to samochód sportowy. Ważne, że duży skok pedału pozwala precyzyjnie dozować siłę hamowania.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe