Kia Cerato 2005-07-11
POLECAMY
Kia Cerato - ceny samochodów, wyposażenie
Kia Cerato - galeria zdjęć


Kia Cerato Ten model dowodzi, jak szybko Koreańczycy uczą się motoryzacji.

W 2005 roku Kia wymieniła już wszystkie swoje modele. Jedną z najświeższych nowości jest Cerato - model ustawiony w klasie kompaktów. I trzeba przyznać, że jest nieźle przygotowany. Może bez kompleksów stawiać czoła nie tylko Chevroletowi Lacetti, ale i bardziej renomowanej konkurencji.

Najpierw - jeszcze w styczniu 2004 roku w Detroit pokazano wersję 4-drzwiową Cerato, która obecnie stanowi główną ofertę również w Polsce. Dla Europy przewidziano jeszcze odmianę hatchback, która do naszych salonów ma trafić w drugiej połowie 2005 roku. Wersja sedan i 5-drzwiowa bardzo się od siebie różnią, zwłaszcza bagażnikiem. Bo o ile w sedanie jest on bardzo pokaźny i mieści 538 litrów, to w hatchbacku jest to zaledwie 345 litrów. Stylistyka jest typowa dla aut koreańskich, niemniej wydaje się bardziej dojrzała i auto sprawia lepsze wrażenie od wcześniejszych modeli. Nic dziwnego, bowiem Kia już od jakiegoś czasu zrywa z wizerunkiem taniej marki.

Cerato oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia. Tańsza LX ma specyfikację zależną od jednostki napędowej i nadwozia. Najtańsze zestawienie nie ma klimatyzacji, ani centralnego zamka, ale ma np. immobilizer, elektrycznie otwierane szyby w przednich drzwiach, regulowaną kolumnę kierownicy, wspomaganie, przyciemniane szyby, głośniki i instalację pod radio, oraz podłokietnik i dzieloną tylną kanapę.

W standardzie LX są również dwie poduszki powietrzne i ABS. Warto wspomnieć jeszcze o hamulcach tarczowych przy wszystkich kołach, tylko niestety nie ma ESP. W wersji LX nie ma też regulacji wysokości fotela kierowcy. Fotel z taką funkcją jest już w bogatszej odmianie EX, w której jest jeszcze m.in. skórzana kierownica, komputer pokładowy, elektrycznie regulowane lusterka, a klimatyzacja jest w standardzie i do tego sterowana elektronicznie. Wersja EX jest jednak o około 10 tysięcy złotych droższa od LX.

Ciepłe słowa należą się za wykończenie wnętrza. Cerato nie sprawia wrażenia taniego auta. Wszystkie elementy kabiny są porządnie spasowane, a materiały też nie wyglądają źle. Bardzo czytelna i nieskomplikowana jest deska rozdzielcza z klasycznymi wskaźnikami i elektronicznym wyświetlaczem.

Na europejski rynek Kia wprowadziła Cerato w wersjach benzynowych z silnikiem 1.6 o mocy 105 KM lub (nieoferowanego w Polsce) 2.0 o mocy 143 KM oraz jedną odmianę wysokoprężną z 4-cylindrowym silnikiem 1.5 CRDI z wtryskiem common-rail zapożyczoną od Hyundaia. Diesel ma moc 112 KM i według danych producenta średnio w mieście spala 6,4 l oleju napędowego na 100 km. Standardowo Cerato produkowane jest z 5-biegową ręczną skrzynią biegów. Na polskim rynku nie oferuje się automatu.

Najmocniejszą bronią Kii Cerato jest niezaprzeczalnie agresywnie ustalona cena. Ale oprócz tego, że auto to jest niedrogie, bo nie jest obarczone zaporowym cłem, nie ma jakiegoś decydującego postępu w porównaniu z poprzednikiem, czyli Shumą II. Cerato jednak jest nowsze, ma ładniejsze nadwozie i debiutuje w sytuacji, gdy Kia nie jest już tak bardzo egzotyczną na naszym rynku marką. Coraz więcej polskich klientów na tyle się oswoiło z obecnością tej marki, że poważniej potraktuje wybór tego auta. I z pewnością nie będzie tego żałować.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe