SsangYong Rexton 2004-08-16
POLECAMY
SsangYong Rexton - ceny samochodów, wyposażenie
SsangYong Rexton - galeria zdjęć


Duży i wart swojej ceny, a przy tym dość sprawnie poruszający się w terenie - Rexton jest godnym następcą Musso.

Koreańska marka SsangYong nie jest dobrze znana na naszym rynku, choć oferowane przez nią modele ze znaczkiem Daewoo dość często można spotkać na naszych drogach. Istniejąca od 1954 roku firma zajmuje się od 1986 roku produkcją aut głównie terenowych, a największym atutem firmy są posiadane od 10 lat licencje Mercedesa. Na bazie modelu W-124 opracowano limuzynę Chairman, a modele terenowe napędzane są turbodieslami niemieckiej konstrukcji.

Obecnie w polskiej ofercie znajdą się wyłącznie samochody terenowe - znany od dawna model Korando oraz dwa całkowicie nowe: Musso Sport i luksusowy Rexton. Najnowocześniejszy i tym samym najbardziej interesujący jest ten ostatni. Posiadający nowoczesny układ napędu 4x4 SsangYong Rexton, którego nadwozie zaprojektował Italdesign, dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia i w trzech odmianach silnikowych.

Od strony stylistycznej Rexton ma niewiele wspólnego z Musso. Mimo swych pokaźnych rozmiarów - 4,79 m długości i 1,83 m wysokości - auto to nie wydaje się przesadnie ciężkie. Charakterystyczny jest grill z przodu nadwozia przypominający trochę wloty powietrza niektórych Mercedesów. Jak przystało na dużego przedstawiciela gatunku SUV Rexton ma dość obszerną kabinę. Bez zarzutu jest też wykończenie. Materiały są dość różnorodne i częściowo - jak na przykład drewnopodobne wkładki i skórzana tapicerka - oferowane tylko za dopłatą. Ale mimo to można odnieść wrażenie podróży w bardzo luksusowym aucie.

Za dopłatą oferowany jest także trzeci rząd foteli, na którym mieszczą się dwie raczej niskie i szczupłe osoby. Bez trzeciego rzędu większy jest bagażnik, który po dach ma objętość 935 litrów. Solidniej wyglądający środkowy rząd siedzeń można złożyć i jeszcze powiększyć potrzebną przestrzeń na bagaż (do 1524 litrów). Jako "koń roboczy" Rexton ujawnia jeszcze inne swoje talenty - 830 kg ładowności i 3,5 tony uciągu.

Pod maską Rextona mogą się znaleźć: 220-konny, 6-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3.2 litra, 150-konny silnik benzynowy o pojemności 2.3 litra oraz 120-konny turbodiesel. Tylko w tym modelu SsangYong montuje swój najnowszy silnik - Xdi270 - 5-cylindrowy turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem typu common rail trzeciej generacji o pojemności 2.7 litra i mocy 165 KM.

Nowoczesny turbodiesel rozwija maksymalny moment obrotowy 345 Nm w zakresie od 1800 do 3200 obrotów na minutę. Prędkość maksymalna z manualną skrzynią to 177 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h odbywa się w czasie 13,2 sekundy. Według producenta dwutonowy Rexton z tym silnikiem zużywa średnio zaledwie 8,6 l paliwa na 100 km. Najważniejszy jest jednak napęd 4x4. Auto wyposażono w reduktor, a w opcji jest jeszcze sterowny elektronicznie system Torque-on-demand, który pomaga w sytuacji, gdy któreś z kół straci kontakt z nawierzchnią. Zależnie od sytuacji siła napędu jest rozdzielana między koła, które mają największą przyczepność (czyli stawiają największy opór).

Tak wyposażony Rexton może pokonywać stromizny o nachyleniu do 45 stopni. Także mniejsze nierówności nie są mu straszne, a to dzięki tylnej sztywnej osi i konstrukcji opartej na ramie. Prześwit wynosi 200 mm, kąt wejścia 28,5 stopnia, a kąt zejścia 25 stopni.

A na asfalcie? Niestety, na normalnej drodze nowy SsangYong pozwala sobie na chwile słabości. Z tyłu trzęsie, a przodu zawieszenie pracuje zbyt miękko. Kto lubi szybką i dynamiczną jazdę nie będzie z tego zadowolony. Przechyły w zakrętach, wyraźna podsterowność i nerwowe zachowanie w zakrętach to typowe cechy takiej konstrukcji. Ale na przy szybkiej i jednostajnej jeździe na autostradzie Rexton nie sprawia problemów. A oferowany za dopłatą ESP w razie czego skoryguje braki w umiejętnościach. Konstruktorzy zadbali też o niezły układ hamulcowy - przy wszystkich kołach są hamulce tarczowe. Również pod względem bezpieczeństwa biernego wyposażenie nie jest ubogie, bo w standardzie są cztery poduszki powietrzne (dwie czołowe i dwie boczne z przodu).

Rexton jest oferowany ze skrzynią automatyczną (4- lub 5-biegową w zależności od wersji silnikowej) lub z 5-biegową skrzynią manualną (za wyjątkiem silnika 3.2, który dostępny jest wyłącznie z 5-stopniowym automatem). Wersja podstawowa Rextona ma m.in. automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowane i składane lusterka, centralny zamek z pilotem, skórzaną kierownicę, relingi dachowe i 16-calowe aluminiowe felgi.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe