Mitsubishi Lancer Sedan 2004-08-23
POLECAMY
Mitsubishi Lancer - ceny samochodów, wyposażenie
Mitsubishi Lancer - galeria zdjęć


Mitsubishi Lancer to już 9. wcielenie modelu, który choć nie zmienia nazwy, to w ciągu 30 lat bardzo się zmienił. Lancer w nadwoziu kombi został wprowadzony do sprzedaży w Polsce jesienią 2003 roku. W maju 2004 roku niemal równocześnie z Lancerem z nadwoziem sedan debiutuje legendarny sportowy model - Lancer Evolution VIII - ale to już zupełnie odrębny temat. Mimo to amatorów Lancera może pocieszyć fakt, że takie elementy jak zawieszenie, silnik i wygląd tablicy rozdzielczej bezpośrednio nawiązują do flagowego sportowego pojazdu tej firmy.

Produkowane w Japonii modele Lancer Sedan i Lancer Kombi cechuje nowa, wyrazista stylistyka i wysoka jakość wykonania, która jest kluczem do uznanej już niezawodności. Lancer wrócił do oferty po 7 latach nieobecności, gdy po prostu nie opłacało się sprowadzać tych aut. Najnowsze wcielenie tego modelu nosi już charakterystyczne dla Mitsubishi elementy stylistyki tj. podzielona atrapa chłodnicy, dwupłaszczyznowa środkowa część przedniego pasa nosząca wyraźne logo z trzema diamentami.

Obie wersje Lancera mają taki sam rozstaw osi (2600 mm), takie same długie drzwi ułatwiające wsiadanie i wysiadanie i charakteryzują się równie dużym przeszkleniem kabiny zwiększającym widoczność.

Wnętrze Lancera urządzono tak, aby widoczne były sportowe korzenie tego auta. Choć daleko mu do "ósmej ewolucji", to na co dzień można nacieszyć oczy skórzaną kierownicą MOMO i tablicy rozdzielczej ze sportowymi wskaźnikami. Dobór tkanin, dopasowanie elementów, elegancja wzorów (czarne drewno dla wersji Comfort i ciemne srebro dla wersji Sport) oraz schematy kolorystyczne (antracyt), wszystko to świadczy o sportowej elegancji, którymi cechują się nowe modele Mitsubishi Motors.

Mocne silniki skonstruowane z wykorzystaniem rajdowych doświadczeń dodatkowo przemawiają na korzyść Lancera. Także popularne odmiany są napędzane dość dynamicznymi silnikami, ale niestety są to tylko jednostki benzynowe. Słabszy silnik to 98-konny 1.6 SOHC o maksymalnym momencie obrotowym 150 Nm, a mocniejszy to 2.0 DOHC o mocy 135 KM. Lancer z tą ostatnią jednostką jest niestety sporo droższy od modelu podstawowego.

Jak przystało na auto z akcentami sportowymi wiele uwagi poświęcono zawieszeniu. Z przody zastosowano niezależne kolumny McPhersona ze stabilizatorem z przodu, a z tyłu jest oś wielowahaczowa - także ze stabilizatorem. Za dopłatą lub w wersji Sport zawieszenie jest dodatkowo obniżone i ma sztywniejsze stabilizatory.

Dynamiczną jazdę ułatwiają mocne hamulce z 15-calowymi wentylowanymi tarczami z przodu i 14-calowymi tarczami z tyłu. Standardem w Lancerze jest system ABS wraz EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania). Właściciele tych aut będą się cieszyć także wysokim poziomem bezpieczeństwa biernego dzięki montowanym standardowo czołowym poduszkom powietrznym, przednim pasom bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, tylnym 3-punktowym pasom ELR/ALR. Ponadto w wersjach Comfort+ i Sport montowane są boczne poduszki powietrzne i kurtyny powietrzne.

Mitsubishi Lancer oferuje swoim nabywcom bogate wyposażenie nawet w wersji podstawowej. Oprócz wymienionych wyżej systemów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo wszystkie Lancery są wyposażone m.in. w manualnie sterowaną klimatyzację, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich i tylnych, elektryczne sterowanie lusterek, dzielone oparcie tylnej kanapy i tylko instalację do montażu radia z 4 głośnikami i anteną.

Wprowadzając Lancera Mitsubishi wykorzystało przynajmniej dwie sprzyjające okoliczności. Gdyby nie sportowy wizerunek wykreowany przez świetne rajdówki i nie przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, z którym wiązało się zniesienie ceł, japońska firma miałaby problem. W 2004 roku bowiem kończy się produkcja Carismy w Holandii, a to auto jest od Lancera i większe i praktycznie na tym samym poziomie cenowym. Klienci jednak wolą nowości i obok Space Stara już stanowi trzon oferty Mitsubishi. A w tym roku dojdzie do niej jeszcze nowy Colt...
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe