Peugeot 407 2004-08-30
POLECAMY
Peugeot 407 - ceny samochodów, wyposażenie
Peugeot 407 - galeria zdjęć


Przód nowego Peugeota 407 może pretendować do miana najbardziej wyrazistego na rynku. Czy oprócz stylistyki również wybija się ponad średnią?

Patrząc na nowego Peugeota 407 wydaje się, że to auto niczym rekin może połknąć wszystko, co napotka na swej drodze. Ogromny wlot powietrza do chłodnicy dominuje stylistykę tego modelu, ale co ciekawe, mimo swej agresywności ta partia dobrze komponuje się z łagodnie opadającym, ściętym i krótkim tyłem nadwozia limuzyny, a także innymi autami Peugeota. A oprócz limuzyny przygotowywana jest druga odmiana o nazwie SW - czyli olbrzymie kombi. Studium Elixir, poprzedzające prezentację seryjnej 407, pozostanie na razie tylko prototypem odmiany coupe.

Wersja sedan Peugeota 407 ma 4,68 m długości. Jest więc o 8 cm dłuższa od poprzednika, czyli modelu 406. Także pozostałe wymiary są nieco większe. Nowe auto powstało na platformie znanej z modelu 607 i Citroena C5. W kabinie jest sporo miejsca, ale z tyłu jest jakby ciaśniej niż z przodu. Nie znaczy to jednak, że pasażerowie tylnej kanapy będą narzekać na brak miejsca. Sporo jest miejsca na nogi, tylko w okolicach głów wysokie osoby mogą odczuwać bliskość szyby.

Wnętrze nowej 407 zostało urządzone typowo po francusku, a więc komfortowo. Wiele uwagi zwrócono na uporządkowanie przyrządów, wskaźników i wyświetlaczy tak, by nie odciągać uwagi kierowcy. Poza tym, jak podkreślają przedstawiciele Peugeota, wewnątrz jest bardzo jasno. Przydatnym rozwiązaniem jest składana tylna kanapa, co w sedanach nie zawsze jest spotykane. I aby ją złożyć nie potrzeba nawet wyjmować zagłówków. Bagażnik mieści 407 litrów, a więc o 23 mniej niż w 406. W ściankach kufra są za to dwa zamykane schowki, a koło zapasowe leży we wnęce pod podłogą, a nie w koszu na zewnątrz, jak to dawniej bywało w autach francuskich.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo 407, to w seryjnym wyposażeniu znajdują się aktywne zagłówki, poduszki czołowe, boczne i kurtynki - także chroniące pasażerów z tyłu. Nogi kierowcy są jeszcze chronione dodatkowo poduszką pod kolumną kierowniczą. Seryjnie nowy Peugeot wyposażany jest m.in. w radio z odtwarzaczem CD i 6 głośnikami. Można wybierać między trzema liniami kolorystyki wnętrza - jasną i dekorowaną aluminium Esplanade, bogatą w chromy Tendance oraz ciepłą i elegancką z elementami z kości słoniowej Platinum.

Trochę ciekawostek znalazło się w wyposażeniu Peugeota 407. Tarcze hamulcowe mają średnicę 330 mm, a ESP dostępny jest we wszystkich wariantach bez dopłaty. Przy czym chodzi tu o system najnowszej generacji, który skuteczniej wyhamowuje każde z buksujących kół i eliminuje zjawiska nad- i podsterowności.

W gamie silników 407 na początek przewidziano 4 jednostki benzynowe i 2 diesle. Podstawowy model napędzany będzie silnikiem 1.8 o mocy 116 KM. Kolejnym będzie 2-litrowiec o mocy 136 KM, a nowość stanowić będzie znany z 607 silnik 2.2 o mocy 158 KM. Podobnie jak w 406 topową jednostką jest 3.0 V6 o mocy 211 KM. Silniki wysokoprężne to 1.6 HDi o mocy 109 KM i 2.0 HDi o mocy 136 KM. Obydwa spełniają wymogi normy Euro 4 i są wyposażone w filtr sadzy FAP. Na później zaplanowano kolejne jednostki napędowe, wśród których jest m.in. powstały we współpracy z Fordem 2.7 V6 HDi.

W połączeniu z mocniejszymi jednostkami napędowymi oferowana jest nowa 6-biegowa skrzynia biegów. I pewnym zaskoczeniem na tle dotychczasowych modeli Peugeota jest dość sztywne zestrojenie zawieszenia, które pozwala na świetne wyczucie nawierzchni.

W sumie trzeba przyznać, że nowy 407 jest dowodem na to, iż przewaga techniczna aut niemieckich nad francuskimi jest dziś już tylko mitem. Dopracowany w szczegółach i pełen najnowocześniejszych rozwiązań nowy Peugeot w niczym nie ustępuje VW Passatowi, czy Oplowi Vectrze. Poza tym pod jego maską pracują te same silniki wysokoprężne, co w Fordzie Mondeo. A przy tym Peugeot 407 ma wygląd, który budzi większe emocje, no i bardzo konkurencyjną cenę.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe