Mercedes Viano 2004-10-04
POLECAMY
Mercedes Viano - ceny samochodów, wyposażenie
Mercedes Viano - galeria zdjęć


Litera V u Mercedesa oznacza minbusy, vany i auta dostawcze. Jest najmniejszy Vaneo, a obok niego użytkowe Vario, Vito i bardziej luksusowe Viano, które do niedawna znane było jako klasa V. Z tej trójki właśnie Viano jest najbardziej elegancki. Vito, to towarowy dostawczak, a Viano służy do transportu osób. I zrobiono naprawdę sporo, aby było im jak najwygodniej.

Mercedes Viano ma nadwozie o długości pomiędzy 4,75 a 5,22 m. Najczęściej wybieraną wersją jest 6-miejscowe auto o pośredniej długości 4,99 m. Według Mercedesa Viano jest vanem. Cóż można się z tym zgodzić, ale nie sposób nie zauważyć jego sporych wymiarów typowych raczej dla minibusów. Można jednak uznać to za mało ważną kwestię, bo Viano ma po trochu i z jednego i drugiego.

O charakterze vana decyduje komfort kabiny i unoszona do góry tylna klapa. W środku jest 6 osobnych foteli. W dwóch tylnych rzędach fotele są identyczne, a więc wszyscy pasażerowie mogą siedzieć bardzo wygodnie. Tylne rzędy zamocowane są w specjalnych szynach w podłodze, które dają możliwość przesuwania foteli wzdłuż. Środkowy rząd można obrócić do tyłu, co pozwala na zaaranżowanie małej konferencji. Do tego za dopłatą można zamontować pomiędzy nimi stolik.

Rzecz jasna, że wszystkie fotele w tylnich rzędach można wyjmować, składać w całości lub same oparcia. Także wsiadanie nie stwarza problemów. Odstęp między dwoma tylnymi rzędami jest na tyle duży, że aby wejść do ostatniego rzędu wystarczy tylko trochę przesunąć do przodu skrajny fotel - bez składania oparcia. W opcji ze stolikiem trochę może przeszkadzać jego noga umieszczona na stałe pomiędzy fotelami środkowego rzędu. Pewnie dlatego nie jest to wyposażenie standardowe.

Standardowe nie są też lewe odsuwane drzwi, bez dopłaty są tylko jedne - z prawej strony. No i jeszcze za dopłatą można zamiast oddzielnych foteli zamontować z tyłu dwie trzymiejscowe kanapy. I wtedy Viano stanie się 8-osobowe. W obu konfiguracjach nie można narzekać na brak miejsca na bagaż. Objętość przestrzeni bagażowej przy pełnej obsadzie to 730 litrów.

Dużym plusem jest bardzo dobra widoczność z miejsca kierowcy. Dzięki wysokiej pozycji za kierownicą widać dachy aut z przodu. Tylko z tyłu widoczność ograniczają trochę zagłówki. Ładny jest też przedni panel, choć nie wytrzymuje porównania z osobowymi Mercedesami. Ważne jednak, że wskaźniki są czytelne, a układ przewietrzania działa sprawnie. W wyposażeniu jest m.in. klimatyzacja, a brakuje właściwie tylko bocznych poduszek powietrznych.

Jak na tak duże auto Viano prowadzi się bardzo dobrze i prawie tak samo jak samochód osobowy. Słabiej jednak są izolowane nierówności drogi, które wewnątrz słychać i czuć. Kierownica wyraźnie drży, ale niezależne zawieszenie wszystkich kół i tak radzi sobie z nierównościami lepiej niż konkurencja ze sztywnymi osiami z tyłu. Nie należy jednak zapominać, że to nie limuzyna i Viano niechętnie reaguje na gwałtowne zmiany kierunku jazdy. Jego środowiskiem są proste drogi i autostrady.

Jeśli ktoś chciałby się do czegoś przyczepić w nowym Mercedesie Viano, to może być to wlew paliwa. Umieszczono go pod drzwiami kierowcy w taki sposób, że korek można otworzyć tylko po ich otwarciu. Trzeba więc pamiętać o odpowiednim odstępie od dystrybutora. Niby drobiazg, ale może drażnić.

Najnowszym silnikiem w całej gamie Vito i Viano jest 2,2-litrowy turbodiesel CDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który ma 16-zaworową głowicę i osiąga moc 150 KM. Niestety w tak dużym nadwoziu jest on również głośny. Ale na szczęście wysoki moment obrotowy 330 Nm daje o sobie znać już przy niskich obrotach i samochód jest dość zrywny. Przydaje się to w ruchu miejskim i nie bez znaczenia jest tu także niskie zużycia paliwa na poziomie około 9 litrów na 100 km.

Pozostałe jednostki wysokoprężne oferowane w Viano to 2.0 CDI o mocy 80 KM, 2.2 CDI o mocy 110 KM, Silniki benzynowe to jednostki V6 o pojemnościach 3.0 lub 3.5 litra i mocach 140 lub 170 KM. Standardowo jednostka napędowa połączona jest z 6-biegową manualną skrzynią. Dźwignię umieszczono dość poręcznie blisko kierownicy w dolnej części deski rozdzielczej.

Podsumowując - Mercedes Viano może być uznany za bardzo atrakcyjny "wahadłowiec". Na tle konkurencji jego atutem jest jeszcze trójramienna gwiazda, która wyraźnie odróżnia jego pochodzenie i pozwala błyszczeć na tle wcale nie gorszych konstrukcyjnie osobowych odmian np. VW T5, czy Renault Trafica.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe