Subaru Forester 2004-10-18
POLECAMY
Subaru Forester - ceny samochodów, wyposażenie
Subaru Forester - galeria zdjęć


Z okazji 5-lecia działalności Subaru Import Polska przygotowano limitowaną wersję Forestera o nazwie Five. A w stosunku do seryjnej wersji XG, FIVE został doposażony w reflektory przeciwmgielne oraz felgi aluminiowe.

Subaru Forester to dość pojemne kombi o proporcjach samochodu terenowego. Jest bardziej szosowy niż zwykła terenówka i bardziej terenowy niż konwencjonalny samochód. Dzięki takiemu podejściu projektantów auto jest bardzo uniwersalne, a w połączeniu z kultywowaną przez Subaru filozofią solidności stanowi bardzo ciekawą ofertę. Tylko dlaczego klienci nie wyrywają go sobie z rąk?

Z pewnością dyskusyjna jest stylistyka Forestera. Prosta, niemal surowa forma jakby nie przystaje do nowoczesnych aut klasy SUV. Ale co wydaje się wadą, w naszych warunkach traktowane jest jako zaleta. Forester nie kusi wzroku i jak większość Subaru pozwala zachować anonimowość. A pudełkowate nadwozie kryje praktyczne niemal do bólu wnętrze. Komu nie podobają się minivany z pewnością odnajdzie się w Foresterze.

Obecnie oferowany Forester to wersja poddana kosmetycznym modyfikacjom w 2002 roku. Wcześniej przez 5 lat od wprowadzenia na rynek aut nie zmieniło się nic. Takie właśnie są auta Subaru i detale nowego Forestera, jak zmieniony kształt tylnej klapy, czy klosze reflektorów dostrzegą tylko miłośnicy tej marki. Subaru nie kojarzy się z wyrafinowaną stylistyką, ale z silnikami w układzie bokser i napędem na wszystkie koła. A tego na pierwszy rzut oka nie widać.

Kabina Forestera jest bardzo porządnie wykonana. Można mieć zastrzeżenia do doboru tworzyw i materiałów, które wyglądają na tańsze niż w nowych Audi, czy Volvo. Trzeba jednak pochwalić jakość montażu i idealne spasowanie paneli wewnątrz. Nic nie trzeszczy i nie skrzypi, obicia wyglądają solidnie. Sama deska rozdzielcza jest czytelna, choć też nie zachwyca oryginalnością, podobnie jak wszystkie przełączniki.

Niemal prostokątne kształty tylnej części nadwozia decydują o subiektywnie odczuwanej sporej przestrzeni. Dzięki składanej tylnej kanapie i wysokiej linii dachu auto sprawdza się zarówno jako użytkowe kombi i podczas urlopowych wyjazdów. Suche cyfry wskazują jednak, że Forester ustępuje vanom i kombi z prawdziwego zdarzenia. Bagażnik do linii okien ma zaledwie 387 litrów objętości. Pociechą pozostaje spora ładowność 460 kg i fakt, że można holować przyczepę o masie do 1500 kg.

Subaru nie są tanie, ale pewnym uzasadnieniem tego jest dość bogate wyposażenie. Obejmuje ono m.in. czołowe i boczne poduszki powietrzne, ABS, elektronicznie regulowaną klimatyzację, regulację poziomu zawieszenia i blokadę dyferencjału z tyłu i radio z CD. Najczęściej wybieranym silnikiem Forestera - także znajdujący się pod maską limitowanej wersji Five - jest benzynowy 2,5-litrowy, 4-cylindrowy bokser o mocy 125 KM. Ma on aluminiowy blok i głowice, odznacza się niezłą dynamiką i jak dla rodzinnego auta zapewnia wystarczające osiągi. Gdy trzeba, przyspiesza do 100 km/h w czasie 11,3 sekundy i może się rozpędzić do 180 km/h. No i jak na auto z napędem 4x4 zużywa niewiele paliwa - średnio 9,9 l/100 km.

Dla bardziej wymagających jest jeszcze jednostka 2.0 Turbo o mocy 177 KM. Tak napędzany Forester przyspiesza o 4 sekundy krócej do "setki" i rozpędza się do 200 km/h. Ale 4 litry paliwa więcej na każde 100 kilometrów i wyraźnie wyższa cena nie bardzo przekonują do tego wyboru. Na jaw wychodzi jeszcze pięta achillesowa Subaru - brak silników diesla. W ofercie wszystkich modeli tej marki w Europie są tylko jednostki benzynowe.

Subaru Forester z pewnością nie będzie więc hitem sprzedaży, choć nie można mu odmówić braku zaawansowanej techniki i wysokiej jakości. Jednak mimo swej solidności i statystycznie niskiej awaryjności okazuje się dość kosztowny w utrzymaniu, bo przeglądy w trakcie 3-letniego okresu gwarancji wymagane są co 15 tysięcy kilometrów. Trochę też dziwi gwarancja na perforację blach nadwozia. Podczas gdy konkurencja daje ją na 10-12 lat, w przypadku Forestera sięga ona ona tylko 6 lat.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe