Toyota Corolla Verso 2004-11-22
POLECAMY
Toyota Corolla Verso- ceny samochodów, wyposażenie
Toyota Corolla Verso - galeria zdjęć


Zaledwie po trzech latach produkcji Toyota zdecydowała o wprowadzeniu nowej Corolli Verso. Teraz auto jest dużo bardziej obszerne i mieści nawet 7 osób.

Produkowana w Japonii pierwsza Corolla Verso nie odniosła wiekszego sukcesu. Być może dlatego, że poza wyższą kabiną tak naprawdę nie była dużo większa od pozostałych, znacznie tańszych odmian nadwoziowych tego modelu. Aby naprawić ten błąd, japoński koncern opracował zupełnie nowego minvana na bazie Corolli. Auto zaprojektowano w ośrodku w Nicei, a produkcją zajęły się zakłady w Turcji. Tym razem podobnie jak w Oplu Zafirze, VW Touranie, czy Renault Grand Scenicu atutem mają być składane w podłodze siedzenia, które dają możliwość przewiezienia dwóch dodatkowych osób.

Patrząc na nową Corollę Verso od razu można rozpoznać w niej Toyotę. Nadwozie ma sporo elementów stylistycznych wspólnych z innymi wersjami tego modelu i z Avensisem. W porównaniu z poprzedniczką auto jest znacznie dłuższe, stało się bardziej masywne i optycznie nieco cięższe. Najważniejsze jednak zmiany są w kabinie. Przedni panel ma teraz wskaźniki w kolorze ultramaryny. A niektórych ucieszy na pewno fakt, że Toyota oparła się modzie umieszczania wskaźników na środku i układ przyrządów i wygląd przedniego panela ma techno-konserwatywny charakter. Nie jest jeszcze styl porównywalny np. z Alfą Romeo, ale nie można mu odmówić braku elegancji. Ciekawostką są dwie kamery ułatwiające parkowanie. Mogą być one umieszczone w przednim i tylnym zderzaku, a obraz przekazują do ekranu na środkowym panelu. Ten detal jest jednak dostępny tylko w najdroższej wersji Executive.

Spośród drobiazgów, które należą do wyposażenia Corolli Verso można wyróżnić m.in. guzik startowy i kartę-klucz, pozwalającą na otwieranie i uruchamianie auta bez manipulowania kluczykiem. Podobnie jak w pierwszych systemach tego rodzaju znanych z Renault, przed rozpoczęciem jazdy trzeba jednak kartę włożyć do czytnika.

Najwięcej jednak uwagi inżynierowie Toyoty poświęcili układowi foteli. Dwa tylne rzędy po złożeniu tworzą płaską powierzchnię i aby w pełni wykorzystać objętość wnętrza nie trzeba ich wyjmować. Do tego sam sposób składania oparć jest bardzo łatwy. Nie grozi ani złamanie paznokcia, ani nie trzeba używać zbyt wielkiej siły, bo oparcia kładzie się jednym ruchem. Poza tym, przejście na sam tył ułatwia składane oparcie i przesuwające się do przodu siedzisko skrajnego miejsca środkowego rzędu. Jednak - podobnie jak w Oplu Zafirze - tylne miejsca polecić można raczej tylko dzieciom. Ale przecież Corolla Verso nie jest też pełnowymiarowym vanem. No i niestety wersja podstawowa ma tylko 5 miejsc, a za dodatkowe siedzenia z tyłu trzeba dopłacać.

O tym, że Corolla Verso jest tylko minivanem przypomina też bagażnik. Choć w porównaniu z poprzedniczką znacznie urosła, to po zajęciu wszystkich miejsc przez 7 pasażerów zostają tylko 63 litry na bagaż. A po złożeniu dwóch tylnych rzędów objętość użytkowa też nie powala na kolana i wzrasta tylko do 1563 litrów, czyli wartości niższej od typowej dla aut kombi klasy średniej.

Minivan Toyoty jest oferowany w trzech wersjach silnikowych. Podstawową jednostką jest benzynowy 1.6 VVTi o mocy 110 KM. Drugim benzynowym jest 1.8 VVTi o mocy 129 KM, a gamę uzupełnia turbodiesel 2.0 D4-D o mocy 116 KM. Dla mocniejszego silnika benzynowego można zamówić półautomatyczną skrzynię biegów MMT.

Wiadomo jednak, że mało kto zdecyduje się dopłacić za tę skrzynię, zwłaszcza że zwykła 5-biegowa manualna należy do najlepszych, jakie są na rynku. Skrzynia pracuje lekko i łatwo wyczuwalnie, a jej dźwignia ma krótkie sportowe ruchy. Zawieszenie Corolli Verso pozwala na lekkie przechyły w zakrętach. Ale gdy ktoś chce, może jechać dynamicznie. Osiągnięto tu bardzo dobry kompromis między komfortem i kontrolą toru jazdy.

Corola Verso jest drugim modelem Toyoty, która ma poduszkę powietrzną pod kolumną kierowniczą chroniącą nogi. Poza tym jeszcze jest 6 kolejnych poduszek. Poza bezpieczeństwem klientów do kupna tego auta ma zachęcić atrakcyjna cena i bogate wyposażenie decydujące o komforcie. Na liście opcji najdroższym dodatkiem jest dedykowany system DVD z ekranami w zagłówkach przednich foteli.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe