Chevrolet Aveo 2004-12-13
POLECAMY
Chevrolet Aveo - ceny samochodów, wyposażenie
Chevrolet Aveo - galeria zdjęć


Chevrolet Aveo został zaprojektowany przez włoskich stylistów jeszcze jako Daewoo Kalos. Gdy Daewoo zostało przejęte przez General Motors nowy model trafił do Polski już jako Chevrolet. Ta marka bowiem ma być w Europie drugą w koncernie i pełnić rolę podobną do tej, jaką w koncernie VW pełni Skoda, a u Renault Dacia.

Chevrolet Aveo w założeniu miał być następcą Lanosa, ale jest od niego mniejszy i należy go zaliczyć do segmentu B. Początkowo auto jest u nas dostępne w dwóch wersjach nadwoziowych - jako sedan i 5-drzwiowy hatchback. Wiosną 2005 roku do oferty dołączy jeszcze trochę tańsza odmiana 3-drzwiowa.

Jakość wykonania Aveo jest bez zarzutu. Także od strony stylistycznej koreańskie autko wydaje się dość atrakcyjne. Nic dziwnego, skoro nakreślili je specjaliści z Italdesign. Od strony użytkowej Aveo jest typowym przedstawicielem swojej klasy, czyli może śmiało konkurować z uznanymi już na rynku autami tj. Fiat Punto, czy Skoda Fabia. W naszych warunkach ważne jest efektywne wykorzystanie przestrzeni, bo teoretyczne auto przeznaczone do jazdy po mieście musi sprawdzać się jako pojazd dla rodziny. Dlatego bardzo chętnie wybieraną wersją Aveo jest sedan.

O niskich kosztach produkcji Aveo przypomina jakość tworzyw wykorzystanych do wykonania deski rozdzielczej. Mimo ładnego kształtu i poprawnej ergonomii tani plastik psuje ogólny efekt. Ale za to utrzymane w szarej tonacji wnętrze pojazdu jest jak na tę klasę bardzo przestronne. Wrażenie takie powstaje dzięki sporej wysokości pojazdu (1495 mm) i jednemu z najdłuższych rozstawów osi w tej klasie (2480 mm).

Aveo wyposażony jest w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich fotelach, co nie u wszystkich konkurentów jest dostępne. Oparcie tylnej kanapy składa się i jest asymetrycznie dzielone w proporcji 1/3 do 2/3 w obu wersjach nadwoziowych, co umożliwia przewożenie długich przedmiotów, np. paczki z regałem. Bagażnik mieści 375 litrów w sedanie, a w hatchbacku 220 litrów.

Największym atutem Aveo jest jego stosunek ceny do jakości. Najtańsza odmiana Aveo Direct za cenę niecałych 34 tysięcy złotych oferuje lakierowane w kolorze nadwozia zderzaki, regulowaną w pionie kolumnę kierownicy, wspomaganie kierownicy, radio z odtwarzaczem kasetowym i 4 głośnikami, elektryczną regulację reflektorów, poduszka kierowcy i immobilizer. Trzeba dopłacić m.in. za ABS i raz boczne poduszki powietrzne i czołową pasażera.

Zawieszenie Aveo to kolumny McPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu. Dzięki długiemu rozstawowi osi i szerokiemu rozstawowi kół autko prowadzi się całkiem bezpiecznie i daje zadowalający komfort jazdy. Zawieszenie zostało specjalnie dostosowane do warunków europejskich w brytyjskich zakładach MIRA (Motor Industry Research Association), jednak wysokie nadwozie daje znać o sobie pochylając się zauważalnie w zakrętach. Ciekawostką w tej klasie cenowej jest układ wspomagania kierownicy, którego siła działania jest zsynchronizowana jest z prędkością obrotową silnika.

Wersja bazowa Aveo z silnikiem 1.2 jest ekonomiczna, czyli niedroga i odznacza się niskim zużyciem paliwa. Silnik oferuje moc 72 KM i maksymalny moment obrotowy 104 Nm. Średnio zużywa on 6,6 litra paliwa na 100 km, a wyposażone weń auto osiąga prędkość maksymalną 157 km/h i przyspiesza od zera do 100 km/h w 13,7 sekundy. Silnik 1.2 oferowany jest tylko w pięciodrzwiowej wersji hatchback.

Pozostałe jednostki napędowe można spotkać we wszystkich wariantach nadwozia. Najpopularniejszym silnikiem Aveo ma być 1.4 o mocy 83 KM. Oprócz niego dostępny jest jeszcze 1.4 16V o mocy 94 KM. W ofercie Chevroleta nie ma silników wysokoprężnych, a najmocniejszy silnik benzynowy Aveo może współpracować z automatyczną czterostopniową skrzynią biegów.

Choć niewątpliwie udanej konstrukcji Chevrolet Aveo jeszcze nie podbił naszego rynku w taki sposób, jak miało to miejsce w przypadku Daewoo Lanosa. Choć Aveo jest dość tani, to polscy klienci jeszcze nie przekonali się do Chevroleta. Być może jest to wina dopiero powstającej sieci dealerskiej, ale nie bez znaczenia jest coraz bardziej zaciekła rosnąca konkurencja w tym segmencie. Na drodze do sukcesu Aveo stoją m.in. Hyundai Getz, Skoda Fabia, Renault Thalia i zapowiadana na początek 2005 roku Dacia Logan.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe