Honda FR-V 2005-02-21
POLECAMY
Honda FR-V - ceny samochodów, wyposażenie
Honda FR-V - galeria zdjęć


Wreszcie także i Honda ma w ofercie swojego minivana. I to nie byle jakiego, bo 6-miejscowego i z nietypowym układem siedzeń.

W grupie minivanów coraz trudniej wymyślić coś nowego, ale Hondzie się udało. Nowe auto jest drugim po Fiacie Multipli pojazdem, w którego kabinie są dwa rzędy po 3 siedzenia. Jednak w odróżnieniu od włoskiego konkurenta Honda FR-V wygląda i jeździ znacznie bardziej dynamicznie. FR-V powstała na platformie rekreacyjnego HR-V i mierzy 4,29 m długości oraz 1,81 m szerokości. Z zewnątrz raczej nie pomylimy marki, mimo całej swojej funkcjonalności auto wygląda tak jak powinno - jak Honda.

Ponieważ obydwa rzędy siedzeń w kabinie są 3-miejscowe, przy pełnej obsadzie może być ciasno. Aby temu zaradzić, środkowe fotele z przodu i z tyłu mogą być przesuwane wzdłuż (z przodu na odcinku 27 cm, a z tyłu 17 cm). Poza tym można w nich na płasko i do przodu złożyć oparcia. Powstaje wtedy stolik lub oparcie pod łokcie.

Podobnie jak w Accordzie Tourerze i w małej Hondzie Jazz także w FR-V tylny rząd siedzeń może być złożony tak, że chowa się w podłodze. Powstaje wtedy płaska powierzchnia, a kabina może pomieścić 1600 litrów bagażu. To znacznie więcej niż w nie oferowanym w Polsce modelu Stream - odmianie kombi lub dla niektórych nawet minivanie będącym wersją Civica. Normalnie bagażnik nie jest zbyt obszerny, bo do linii okien mieści 439 litrów objętości.

Ze swoją stosunkowo małą wysokością wynoszącą 1,61 m Honda FR-V również nie zapewnia pasażerom podobnego co konkurencja poczucia swobody wewnątrz kabiny. Jest także sporo szczegółów wymagających przyzwyczajenia. Z uwagi na układ siedzeń przyciski sterowania elektrycznymi szybami umieszczono nietypowo po lewej stronie przy kierownicy. Także hamulec ręczny jest gdzie indziej, pod dźwignią zmiany biegów w dole środkowej konsoli.

Sporo uwagi projektanci poświęcili przedniemu panelowi. Najdroższa wersja Executive ma nawet drewniane i aluminiowe aplikacje oraz obitą skórą kierownicę z przyciskami sterowania radiem. Na środku po prawej stronie deski rozdzielczej umieszczono wyświetlacz funkcji zestawu audio. Za granicą w tym miejscu auto może mieć ekran nawigacji satelitarnej. U nas jest ona jednak niedostępna.

Ale zwolennicy marki oczekują przede wszystkim dobrych osiągów. I nie powinni być rozczarowani, bo FR-V dostępny jest w wersji benzynowej 2.0 o mocy 150 KM połączonej z 6-biegową manualną skrzynią. Prędkość maksymalna tej wersji wynosi 195 km/h, a średnie zużycie paliwa 8,4 l/100 km. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje FR-V 10,5 sekundy. Wiosną 2005 roku pojawi się jeszcze benzynowy 1.7 o mocy 125 KM i znany już z Accorda silnik wysokoprężny 2.2 iCTDI o mocy 140 KM.

Zachowanie na drodze nowej Hondy można tylko pochwalić. Tu najwyraźniej widać różnicę w stosunku do Fiata Multipli. Układ kierowniczy pracuje lekko i zarazem precyzyjnie. Zawieszenie jest wystarczająco twarde, aby zachować komfort możliwy do zaakceptowania. Często wytykana minivanom wada, nadmierne przechylanie się nadwozia w zakrętach, nie dotyczy FR-V.

Nic można wytknąć Hondzie, także jeśli chodzi o kwestię bezpieczeństwa. Nawet środkowe fotele mają trzypunktowe pasy, a poduszka pasażera z przodu jest na tyle duża, że chroni dwie osoby siedzące obok kierowcy. Stosunkowo bogate jest wyposażenie oferowanych w Polsce wersji, ale widząc cenę tego auta, nie powinno to nikogo dziwić. W standardzie jest m.in. klimatyzacja, centralny zamek, komplet poduszek powietrznych, radio z CD i komputer pokładowy.

Najdroższa, wspomniana już odmiana Executive, ma dodatkowo układ stabilizacji toru jazdy VSA z tempomatem. W opcjach dostępne są m.in. czujnik deszczu, szyberdach, reflektory ksenonowe i ogrzewanie przednich foteli.

A więc można jeszcze czymś zaskoczyć konkurencję. Najmłodsze minivany tj. Ford Focus C-max, Seat Altea, czy nawet Renault Scenic, w zasadzie oparte są na identycznych założeniach i różnice tkwią w szczegółach oraz stylistyce. Honda jednak zauważyła ciekawy pomysł Fiata Multipli i zinterpretowała go na swój sposób. To może być strzał bardzo bliski "dziesiątki".
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe