Seat Toledo 2005-02-28
POLECAMY
Seat Toledo - ceny samochodów, wyposażenie
Seat Toledo - galeria zdjęć


Trzecia już generacja tego modelu jest zupełnie inna niż jego poprzednicy. Projektanci zrezygnowali z limuzyny i poszli w stronę minivana.

W odróżnieniu od dotychczas produkowanych Toledo najnowszy model o te nazwie nie będzie już raczej konkurentem dla Skody Octavii i Volkswagena Bory. Choć jego konstrukcję oparto na podzespołach Golfa V, to nowe Toledo znacznie bardziej się wyróżnia w grupie VW. Z przodu podobny do tańszej Altei, a z tyłu do znacznie droższego i jeszcze bardziej kontrowersyjnego Renault Vel Satisa. Nowe Toledo - choć przedstawiciele producenta zapewniają, że jest to sedan - jest teraz obszerne niczym minivan.

A jeśli chodzi o stylistykę nowego Toledo, to auto z pewnością może się podobać. I nie można mu też odmówić oryginalności. Wypróbowany na Altei styl to przede wszystkim aerodynamiczny przód z chromowaną atrapą chłodnicy i dużym logo oraz zachodzącymi na boki reflektorami z przezroczystego szkła. Toledo i Altea od przodu są tak podobne, że z pewnością wiele osób będzie myliło te auta.

Co do tyłu nadwozia Toledo, to gusta z pewnością będą podzielone. Jednak konkurencyjne Renault Mégane, Scénic i Grand Scénic sprzedają się jak ciepłe bułeczki, więc dlaczego nie miałoby się to samo udać Seatowi? I wygląda też na to, że Seat nie kieruje się już tak mocno w kierunku stylu Alfy Romeo. Po okresie kreowania hiszpańskiej marki jako trendy-sportowej nadszedł czas na coś innego. Szef stylistów Seata Walter Da Silva chce podążać własną drogą oferując auta zarówno dynamiczne i "sportowe", a jednocześnie bardzo funkcjonalne.

Toledo, jako droższy model, oferuje bogatsze wyposażenie i większy komfort niż Altea. 5-osobowe nadwozie ma długość 4,49 m i jest ok. 20 cm dłuższe. Wiele uwagi poświęcono samemu bagażnikowi. Nie tylko jest duży (bo mieści 500 litrów objętości), ale ma jeszcze dolną część, do której dostęp możliwy jest poprzez odsunięcie pokrywy w podłodze. Jest tam ruchoma przegroda, zaś pojemność komory zależy od zastosowanej opcji koła zapasowego (standardowe, dojazdowe lub zestaw naprawczy). I jeszcze jeden szczegół - tylna klapa obejmuje także szybę, jak w hatchbacku, a nie sedanie.

Funkcjonalność bagażnika zapewnia szereg akcesoriów umożliwiających mocowanie przedmiotów: solidne haki w podłodze do zaczepienia siatki, kieszenie z siatki przy nadkolach oraz dwa wieszaki na torby. A w składanej dwukomorowej szufladzie można umieścić np. obowiązkowe trójkąty ostrzegawcze.

Przedział pasażerski nowego Toledo jest przestronny i wygodny zarówno dla osób podróżujących na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie. W desce rozdzielczej wyodrębniono dwie wyraźne strefy. Pierwsza - przy przedniej szybie, druga - bliżej kierowcy i pasażera - wykończona w bardziej sportowo-technomodnym stylu. Dominującym elementem deski rozdzielczej jest duża konsola środkowa, delikatnie zwrócona w stronę kierowcy. Znajduje się w niej zwarty zestaw przycisków do sterowania systemem audio, systemem nawigacji oraz klimatyzacją.

Panel instrumentów składa się z trzech zegarów z czarnymi tarczami, umieszczonych w trzech osobnych tunelach. Środkowy wskaźnik to oczywiście obrotomierz. W wersjach wyposażonych w system ESP na tarczy prędkościomierza umieszczono kontrolkę układu ESP, która świeci się w przypadku jego odłączenia. Wyłącznik tego układu znajduje się w tunelu środkowym. Podświetlenie panelu instrumentów dostosowuje się automatycznie do natężenia światła na zewnątrz, ale może być także regulowane manualnie.

W wyposażeniu ciekawostką jest przyłącze Bluetooth pozwalające na bezprzewodowe połączenie telefonu i zestawu głośnomówiącego. Moduł ten może być obsługiwany wielofunkcyjnymi przełącznikami na kierownicy, które pozwalają na przyjmowanie rozmów telefonicznych, rozłączanie się po skończonej rozmowie oraz uzyskiwanie dostępu do najważniejszej funkcji systemu: rozpoznawania mowy. Dzięki tej funkcji, użytkownik może własnym głosem inicjować rozmowę telefoniczną, podając numer lub nazwę abonenta, zapisywać numery i nazwy w pamięci telefonu itp. Wszystkie te czynności nie wymagają odrywania rąk od kierownicy.

W nowym modelu Toledo przewidziano sporo miejsc na drobiazgi. Kierowca i pasażer przedniego fotela mają dostęp do uchwytu na okulary po lewej stronie, przestronnego schowka na rękawiczki, dwóch uchwytów na kubki w centralnej konsoli, szuflad pod przednimi siedzeniami oraz schowków w drzwiach przednich z przegródką na butelkę PET.

W przednim podłokietniku wygospodarowano dwukomorowy schowek. Górna część przeznaczona jest na drobne przedmioty, takie jak pojedyncze CD, zaś w dolnej znajduje się zmieniarka CD. Obok fotela pasażera, w drzwiach bocznych znajduje się schowek na puszkę z napojem. Pasażerowie z tyłu mogą korzystać ze schowków z boku siedzeń, schowków na drzwiach (mieszczących litrową butelkę), kieszeni w oparciach przednich foteli, schowka w tylnej części tunelu centralnego oraz dodatkowego schowka i uchwytów na kubki w rozłożonym środkowym podłokietniku.

Seat Toledo opuszcza fabrykę wyposażone w system audio z odtwarzaczem CD, 8 głośników oraz sterowanie całym zestawem wbudowane w koło kierownicy. I znów, dzięki technologii Bluetooth, odtwarzacz CD może także odtwarzać płyty zapisane w formacie MP3.

Nowy model Seata dostępny jest z czterema różnymi silnikami: dwoma benzynowymi - 2.0 FSI o mocy 150 KM i 1.6 o mocy 102 KM - oraz dwoma wysokoprężnymi - 2.0 TDI o mocy 140 KM i 1.9 o mocy 105 KM. Dwie najmocniejsze jednostki - dwulitrowe silniki FSI i TDI - współpracują z sześciostopniowymi manualnymi skrzyniami biegów. Do tego pierwszy z silników dostępny jest także z automatyczną sześciobiegową przekładnią sekwencyjną Tiptronic. Z kolei 2.0 TDI oferowany jest ze znaną z Audi sześciobiegową skrzynią DSG.

Toledo podobnie jak Altea zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Standardowe wyposażenie obejmuje systemy ABS i TCS. Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektryczno-mechanicznym oraz zawieszenie oparte na znanej koncepcji "zwinnego podwozia" w połączeniu z wielowahaczową konstrukcją tylnej osi zapewniają doskonałą stabilność pojazdu nawet podczas bardzo dynamicznej jazdy.

W trosce o bezpieczeństwo bierne już podstawowa wersja Reference jest fabrycznie wyposażona w cztery poduszki powietrzne (dwie czołowe i dwie boczne). Od wersji Stylance w górę w standardzie znajdują się dodatkowo także kurtynki boczne. Ponadto nowe Toledo jest wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa wszystkich foteli, z napinaczami pirotechnicznymi w przypadku pasów przednich. Przednie i tylne pasy bezpieczeństwa mają oczywiście ograniczniki siły napięcia.

Nowe Toledo produkowane jest wyłącznie w zakładach Seata w Martorell. Dzięki najnowszym technologiom wykorzystywanym w procesie produkcji, takim jak montaż w technice zgrzewania laserowego, w pełni galwanizowane nadwozie otrzymuje 12-letnią gwarancję antykorozyjną. A w produkcji pojazdu stosowana jest wysokowytrzymała stal.

W sumie więc Toledo należy uznać za bardzo udany samochód. To, że w niczym nie nawiązuje do poprzednika uznać można tylko za atut. A przy proponowanych niewygórowanych jak na klasę średnią cenach z pewnością docenią to także klienci.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe