Ford Fusion 2005-03-21
POLECAMY
Ford Fusion - ceny samochodów, wyposażenie
Ford Fusion - galeria zdjęć


Autko to jest dobrym przykładem odważnej i taniej kombinacji praktycznych i modnych tendencji z ostatnich lat.

To ma być zupełnie nowy gatunek. W poszukiwaniu jeszcze jednej rynkowej niszy kolejni producenci decydują się na stworzenie maksymalnie uniwersalnego pojazdu rodzinnego opartego na autach z segmentu B. Ford Fusion to po trochu auto miejskie, auto rekreacyjne i mały minivan. Tego ostatniego u małego Forda jest najmniej i może dlatego trudno go porównywać z konkurentami w rodzaju Opla Merivy, czy Fiata Idei.

Podstawą konstrukcji Fusiona jest Ford Fiesta. Z tego modelu pochodzi platforma o identycznym rozstawie osi, jednak linia nadwozia Fusiona przypomina raczej pseudoterenówkę z grupy SUV. Ale biada temu, kto zechce wjechać tym autem w bezdroża. Choć nowy gatunek groźnie wygląda, to nie jest przygotowany do jazdy w terenie. Nadwozie jest wysokie po to, by kabina była obszerniejsza, wysokie zawieszenie i spory prześwit - to coś na nasze nierówności na drogach - a wyższa pozycja za kierownicą ma pomóc w manewrowaniu w gęstym ruchu ulicznym. Przy tym wszystkim taka bryła nadwozia przypomina kombi i daje się wykorzystać na wiele sposobów. Tylko objętość bagażnika pozostawia trochę do życzenia - zaledwie 337 litrów z możliwością powiększenia do 1170 litrów. Ale to i tak dużo, jak na segment B i prawie tyle co średnia w kompaktowym segmencie C.

Pierwszym wrażeniem zza kierownicy jest doskonała widoczność we wszystkich kierunkach. Masywna maska silnika jest dobrze widoczna i pozwala na dokładną ocenę odstępu przy parkowaniu. To nie jeżdżące vanopodobne pudełko, tylko prawdziwy samochód z wyraźnie zaznaczoną maską. I mimo to udało się uzyskać sporo miejsca w okolicach głów pasażerów na tylnej kanapie. Tylko miejsca na kolana długonogich pasażerów nie jest zbyt dużo.

Wykończenie wnętrza także pozostawia trochę mniej korzystne wrażenie. I w ogóle Fusion sprawia wrażenie zaprojektowanego dla raczej niskich osób. Np. zagłówki - i to zarówno z tyłu jak i z przodu - dają się ustawić maksymalnie do osób o wzroście 175-180 cm. Tworzywa i materiały wydają się bardzo sztuczne i łatwo je zarysować, a stylistyka ogólnie przypomina równie nijaką Fiestę.

Nic jednak nie można zarzucić ergonomii i fotelom. Te ostatnie są dość twarde, ale dobrze wyprofilowane i nieźle trzymają ciało. W kabinie ukryte są też największe atuty Forda Fusiona. Tylna kanapa składa się z normalnej niesymetrycznie dzielonej kanapy (w tym też siedziska kanapy, co nie we wszystkich Fordach było oczywiste). Choć w chwili premiery składany przedni fotel pasażera był ewenementem w segmencie B, to i teraz trzeba uznać go za praktyczny wyróżnik Fusiona. Oparcie fotela można położyć na siedzisku i wykorzystać jako stolik albo do przewiezienia np. drabiny. A pod poduszką tego fotela jest też spory schowek.

Co do schowków, to Fusion ma ich jeszcze trochę. Do dyspozycji są m.in. półeczki pod kolumną kierowniczą i w środkowej konsoli. Z tyłu są tylko w drzwiach i kieszeń z tyłu oparcia fotela kierowcy. Prawy przedni fotel z tyłu oparcia ma plastikową skorupę ochronną (bo jest składany).

Do napędu Forda Fusion przewidziano tylko 3 silniki. Dwa benzynowe to 1.4 Duratec o mocy 80 KM i 1.6 Duratec o mocy 100 KM. W 2005 roku ma się jeszcze pojawić tańsza wersja ze słabszym silnikiem 1.3 znanym m.in. z Fiesty. W obecnej ofercie jest jeszcze nowoczesny, ale niezbyt wysilony turbodiesel 1.4 Duratorq TDCi o mocy 68 KM. Benzynowe jednostki nie są zbyt oszczędne i ich zużycie paliwa wynosi od 8,6 l/100 km dla silnika 1.4 do 8,9 l/100 w przypadku silnika 1.6. Tylko Fusion w wersji wysokoprężnej nie jest zbyt paliwożerny i spala średnio 5,2 l oleju napędowego na 100 km.

Ford tradycyjnie kusi swoją ofertą kierowców o sportowych zapędach. Jak w przypadku szeregu modeli Forda, także najmniejsze mają bardzo dobrze zestrojono zawieszenie stanowiące udany kompromis między twardością i komfortem. W przypadku Fusiona mimo stosunkowo dużej wysokości daje ono sporo radości z jazdy. Zwłaszcza w zakrętach auto zachowuje się bardzo stabilnie i jest tylko nieznacznie podsterowne. Przy tym udało się tak dobrać twardość resorowania, aby pasażerowie z tyłu nie odczuwali dyskomfortu. Na minus trzeba zaliczyć spory hałas przy szybszej jeździe, ale to już wina wysokiego nadwozia o tradycyjnej linii.

Pod względem bezpieczeństwa Fusion w zupełności odpowiada obecnym standardom. Podstawowe wyposażenie obejmuje dwie czołowe poduszki powietrzne i ABS. Na liście opcji są jeszcze poduszki boczne i elektroniczny system rozdziału siły hamowania między osie EDS.

W gamie modeli Forda Fusion zajmuje miejsce pomiędzy Fiestą, a Focusem. I najbardziej ciekawe jest to, że jako auto rodzinne Fusion bije na głowę obydwa te modele. A w konkurencji z Merivą i Ideą zdecydowanie wygrywa niską ceną.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe