Toyota Corolla 2005-04-11
POLECAMY
Toyota Corolla - ceny samochodów, wyposażenie
Toyota Corolla - galeria zdjęć


Od rozpoczęcia produkcji w 2002 roku europejski bestseller Toyoty doczekał się szeregu drobnych zmian.

Obecnie oferowana Corolla jest dziewiątym wcieleniem i już drugą generacją skonstruowaną całkowicie w Europie i produkowaną już na miejscu, w zakładach w Wielkiej Brytanii. Projekt całej rodziny nadwozi - 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, sedana i kombi - powstał w południowofrancuskim ośrodku, gdzie zaprojektowano już wcześniej Yarisa i Avensis. Tylko minivan Verso ma japoński rodowód, co zapewne tłumaczy jego początkowo chłodne przyjęcie na Starym Kontynencie. Teraz Corolla Verso to już zupełnie inne auto. Po jego wprowadzeniu w 2004 pozostałe odmiany nadwoziowe Corolli poddano kosmetycznej modernizacji tak, aby nie odstawały wyglądem od reszty modeli.

W momencie debiutu tej generacji Corolli widać było bardzo wyraźnie, jak japońscy konstruktorzy z Europy dużo nauczyli się na temat wyposażenia i aranżacji wnętrza samochodów. Kabina Corolli nie razi wyglądającymi na tanie materiałami, a solidność montażu pozostała bez zmian. Ergonomia wskazuje, że wzorowano się tu na wzorcach z Audi i VW. I bardzo dobrze, bo ten styl chyba przypada do gustu europejskim klientom. Przednie fotele mają głęboki profil i bardzo dobrze trzymają ciało w zakrętach. Ciekawostką jest podświetlenie wskaźników w technologii Optitron, które sprawia wrażenie przestrzenności obrazu.

Jeśli chodzi o przestrzeń bagażową, to zarówno hatchbacki, jak i sedan, czy kombi bardzo ustępują pola konkurencji. W 3- i 5-drzwiowej Corolli do bagażnika zmieści się 289 litrów, a dla porównania w Fiacie Stilo jest to nawet 335 litrów. Jeszcze gorzej rzecz ma się z wersją kombi, która może pomieścić zaledwie 402 litry bagażu. Najpojemniejszy w tej rywalizacji jest sedan, którego bagażnik ma objętość 437 litrów.

Ale nawet jeśli Corolla jest mniej pakowna, to nadrabia bogatym wyposażeniem. Takie już czasy, że ABS, czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz układ stabilizacji toru jazdy powoli stają się standardem. Toyota oferuje Corollę w 4 wariantach wyposażenia o nazwach Terra, Luna, Sol oraz najdroższe Prestige i T Sport. Już w najtańszej odmianie Terra montuje się m.in. manualną klimatyzację, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektrycznie podnoszone szyby w przednich drzwiach, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD z 4 głośnikami i centralny zamek z pilotem.

Pod maską Corolli montowanych jest do wyboru pięć silników. Dwa z nich to nowoczesne turbodiesle D4D z układem wtrysku common-rail. Mniejszy o pojemności 1.4 litra ma moc 90, a jednostka 2.0 z intercoolerem osiąga 116 KM. Kolejne silniki to benzynowe z głowicą ze zmiennymi fazami rozrządu VVT-i. Mają one pojemności 1.4 i 1.6 l. Ich moc wynosi odpowiednio 97 KM i 110 KM. Standardowo napęd przenoszony jest za pośrednictwem 5-biegowej manualnej skrzyni, ale do jednostki 1.6 można zamówić skrzynię automatyczną. Dla pozostającej na marginesie odmiany T Sport (oferowanej tylko jako 3-drzwiowy hatchback) przeznaczono jeszcze silnik 1.8 16V o mocy 192 KM, który połączony jest z 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Po trzech latach produkcji Toyota Corolla znakomicie sobie radzi na polskim rynku i obok Yarisa to właśnie ten model wywindował japońskiego producenta na pierwsze miejsce na polskim rynku. Paradoksalnie nie są to modele najnowsze i w swoich klasach mają teoretycznie lepszych rywali. Oferta Corolli została jednak bardzo dobrze dobrana - przy umiarkowanej cenie oferowane jest bogate wyposażenia, co doceniają klienci. Poza tym Toyota cieszy się bardzo wysokim prestiżem. Jest uznawana za markę niezawodną i w przypadku Corolli to bardzo procentuje.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe