Opel Astra III Kombi 2005-04-25
POLECAMY
Opel Astra III - ceny samochodów, wyposażenie
Opel Astra III - galeria zdjęć


Obok dwóch hatchbacków najbardziej rodzinną i interesującą propozycją Opla jest z pewnością Astra w wersji kombi.

Opel ma już długą tradycję w produkcji aut z nadwoziem kombi w klasie, którą dziś nazywamy kompaktami. Już w 1953 roku sprzedawano pierwszego Opla z dużą klapą z tyłu - Olympię Rekord Caravan. Dawniej jednak auta tego rodzaju były konstruowane jako praktyczne transportery, a nie uniwersalne i dynamiczne samochody rodzinne. A nowa Astra Caravan w pełni zasługuje na to miano.

Nadwozie Astry III z nadwoziem kombi, nazywanej czasem Caravan, może się podobać. Auto ma 4,51 m długości, standardowo relingi i wygląda równie efektownie co wersja 5-drzwiowa. Jest jednak znacznie bardziej pojemna i nie tylko duży bagażnik decyduje o jej uniwersalności. Tylna kanapa podobnie jak w hatchbacku jest dzielona w proporcji 60/40, ale albo za dopłatą albo standardowo w bogatszych wersjach wyposażenia jest dzielona na trzy części. Na liście opcji jest także składany do przodu fotel pasażera obok kierowcy.

Kabinie także nie można zarzucić ciasnoty. Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2,70 m zarówno z przodu jak i z tyłu jest dużo miejsca na nogi. Jednym z elementów dodatkowych jest jednak przesuwana tylna kanapa. Można regulować jej ustawienie na odcinku 10,5 cm i albo zmniejszyć odstęp na nogi i powiększyć bagażnik, albo dać pasażerom z tyłu więcej komfortu i ograniczyć nieco przestrzeń ładunkową.

Bagażnik Astry III Kombi mieści normalnie 500 litrów objętości, a w przypadku przesuwanej tylnej kanapy maksymalnie 540 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy - już 1590 litrów, czyli o 90 więcej od poprzednika. Wart uwagi jest jeszcze opcjonalny system FlexOrganizer, który znamy już z Vectry Caravan. Na dwóch aluminiowych szynach w podłodze po lewej i prawej stronie bagażnika można montować specjalne składane przegrody i rozpinać siatki. Pomaga to w utrzymaniu porządku i zapobiega przemieszczaniu się przedmiotów w kufrze.

Oprócz tego konstruktorzy Astry III Kombi przewidzieli różne schowki w ściankach bagażnika i specjalne mocowania takich elementów jak trójkąt ostrzegawczy, czy apteczka. Efektownym rozwiązaniem jest też roleta, która zwija się samoczynnie po naciśnięciu uchwytu.

Astra III Kombi oferowana jest w pięciu poziomach wyposażenia. Podstawowa Essentia zawiera m.in. 4 poduszki powietrzne (czołowe i boczne), centralny zamek i elektryczne szyby z przodu. Nieco bogatsza jest odmiana Njoy, w której specyfikacji jest jeszcze radio oraz podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka. Kolejne odmiany to Elegance i Cosmo, które mają np. lepsze systemy audio i klimatyzację. Dla entuzjastów jest jeszcze odmiana Sport m.in. z głębszymi fotelami i obniżonym zawieszeniem.

Technika Astry III Caravan jest w większej części analogiczna do znanego już wcześniej hatchbacka. Zawieszenie to także IDS Plus, który elektronicznie steruje siłą tłumienia amortyzatorów oraz układami ABS, ESP i asystentem hamowania. Oprócz tego jest też układ pomocny w ruszaniu pod górę, którego działanie polega na przytrzymaniu hamulców na chwilkę po zwolnieniu pedału. Mniej wprawny kierowca ma więc czas na wciśnięcie sprzęgła, włączenie biegu, dodanie gazu i puszczenie sprzęgła - i szansę na nie staczanie się w dół.

Kolejną ciekawostką jest oferowany wraz z hakiem holowniczym program stabilizacji trakcji, który operuje też hamulcami przyczepy. Interesujący dla niektórych może być również przycisk z napisem Sport. To tzw. SportSwitch, który powoduje zwiększoną reakcję przepustnicy i lepsze wyczucie drogi zapewnione przez system elektrohydraulicznego wspomagania układu kierowniczego.

Zaletą wszystkich odmian Astry III są nowoczesne silniki. Wersja kombi oferowana jest w 5 wariantach benzynowych. Podstawowym jest 1.4 Twinport o mocy 90 KM, a kolejne jednostki to 1.6 Twinport o mocy 105 KM, 1.8 Ecotec o mocy 125 KM oraz turbodoładowane silniki 2.0 o mocach 170 lub 200 KM. Pozostałe jednostki to diesle 1.7 CDTI o mocach 80 lub 100 KM oraz 1.9 CDTI o mocy 150 KM. Ten ostatni odznacza się maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm przy 2000 obr/min. Wszystkie jednostki o mocy powyżej 150 KM mają w standardzie 6-biegową manualną skrzynię, a za dopłatą dostępna jest jeszcze półautomatyczna Easytronic.

Opel Astra III Caravan dzięki swej wszechobecnej elektronice stała się jednym z najbardziej zaawansowanych aut w swoim segmencie. Obok takiej konkurencji jak Renault Megane II Grandtour, czy nawet Focus II Turnier Opel wydaje się jeżdżącym komputerem. Niestety, to wszystko jednak nie pozostaje bez wpływu na cenę.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe