VW Golf Plus 2005-05-04
POLECAMY
VW Golf Plus - ceny samochodów, wyposażenie
VW Golf Plus - galeria zdjęć


Nieco z boku i w cieniu Golfa i Passata stoi Golf Plus - auto celujące w niszę między kompaktami, a minivanami.

Już w chwili premiery Golfa piątej generacji było wiadomo, że w gamie modeli tego auta nie będzie wersji kombi. W zamian za to zdecydowano się na odrobinę podwyższoną wersję bliższą minivanowi. I rzeczywiście obok znanych już hatchbacków i nowej Jetty/Bory pojawił się Golf Plus, który różni się od zwykłego hatchbacka wyraźnie podniesioną linią dachu, ale stylistycznie jest nadal dość konserwatywne. Nowe auto wypełnia lukę między zwykłym Golfem (jest od niego 95 mm wyższe), a Touranem (wyższym z kolei o 54 mm od Golfa Plus).

Podniesiony dach sprawia, że w kabinie Golfa Plus jest więcej przestrzeni. Ale nie tylko to ma stanowić o wyższości tej wersji. Każda z trzech części tylnej kanapy jest składana osobno i można je przesuwać wzdłuż na odcinku 160 mm. Bagażnik ma więc zmienną objętość od 395 do 505 litrów. Interesujący jest też sam mechanizm składania tylnej kanapy - gdy składa się oparcia obniżają się siedziska i w ten sposób uzyskana przestrzeń ma płaską powierzchnię.

Wystrój kabiny Golfa Plus jest typowy dla tej niemieckiej marki. Dominują ciemne tworzywa i obicia tapicerki. Wszystko jest doskonale spasowane i sprawia wrażenie solidności. Projektanci nie poszli też na łatwiznę i nakreślili dla Plusa inny niż w hatchbacku przedni panel i środkową konsolę. Niestety, komuś zabrakło jednak pomysłu na kształt środkowego panela i kratek nawiewów. Ich kształty i proporcje mogą budzić kontrowersje, za to taki sam jest znany od lat układ wskaźników na desce i także już typowe dla VW niebiesko-czerwone podświetlenia. Na pewno jednak osoby ceniące sobie czystą funkcjonalność w stonowanej eleganckiej formie o wiele przychylniej odbiorą wnętrze Golfa Plusa.

Sporo ciekawostek znalazło się w wyposażeniu "większego Golfa". Już w bazowej wersji Trendline jest m.in. wielofunkcyjny box na tylnej kanapie, konsola ze schowkiem w dachu oraz trójdzielny system składania i przesuwania tylnej kanapy. Dopłat nie wymagają też diodowe reflektory z tyłu, kierunkowskazy w obudowach lusterek zewnętrznych, przyciemniane szyby i podwójna podłoga bagażnika. Elementy zwiększające bezpieczeństwo bierne to w Trendline 6 poduszek powietrznych (czołowe, boczne i kurtynowe z przodu), ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBV i ASR zapobiegający ślizganiu się kół przy przyspieszaniu, aktywne zagłówki z przodu, wszystkie hamulce tarczowe (z przodu wentylowane) i centralny zamek oraz immobilizer.

W odmianie Comfortline dorzucono jeszcze m.in. komputer pokładowy, siatkę i uchwyty mocowania w bagażniku, szuflady pod siedzeniami kierowcy i pasażera oraz składane stoliki z tyłu oparć przednich foteli. Z kolei najdroższa odmiana Sportline ma bez dopłat dużo lepsze fotele, obszytą skórą kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów, a także tempomat i aluminiowe obręcze kół.

Choć Plus jest nieco ciaśniejszy np. od Renault Scenica, to zapewnia wysoki komfort podróży 4 osobom. Ale najważniejsze, że za kierownicą Golfa Plusa nie ma się wrażenia, że jedzie się furgonetką. Pozycja kierowcy nie jest tak wysoka, a zawieszenie reaguje trochę bardziej bezpośrednio, zwłaszcza w obniżonej o 15 mm odmianie Sportline.

VW Golf Plus jest oferowany z 4 silnikami. 2 benzynowe to 1.4 o mocy 75 KM i 1.6 FSI o mocy 115 KM. Tradycyjnie u Volkswagena bardzo mocną pozycję stanowią turbodiesle - 1.9 TDI o mocy 105 KM i 16-zaworowy 2.0 TDI o mocy 140 KM. Wszystkie jednostki są już dobrze znane tak z Golfa V, jak i Seatów i Skód. Szczególnie silniki wysokoprężne odznaczają się niskim zużyciem paliwa, ale i benzynowy FSI dzięki bezpośredniemu wtryskowi benzyny jest oszczędniejszy i bardziej elastyczny od konkurencyjnych jednostek 1.6. Wymaga jednak dobrej jakości paliwa i nie można go przystosować do zasilania gazowego.

Ogółem Golf Plus pozostawia bardzo korzystne wrażenie. Kto nie potrzebuje prawie minibusa w rodzaju Tourana lub innego minivana konkurencji, a zwykły Golf wydaje się zbyt mały, z pewnością bezie zadowolony z Golfa Plusa. Tylko trzeba być przygotowanym na to, że nie da się uniknąć zamawiania wyposażenia dodatkowego, jak choćby klimatyzacja, czy jakiekolwiek radio. A na liście opcji jest jeszcze przynajmniej kilka naprawdę interesujących elementów tj. konsola z lodówką i gniazdkiem 230 V między przednimi fotelami. Niektórych może też odstraszyć obowiązkowa opłata 550 zł za przygotowanie auta do sprzedaży. Nie zmienia to jednak faktu, że Golf Plus to naprawdę udane auto i prawdopodobnie niezbyt wiele będzie tracił na wartości.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe