Renault Espace 2005-05-16
POLECAMY
Renault Espace - ceny samochodów, wyposażenie
Renault Espace - galeria zdjęć


Najdroższy van Renault jest przez wielu uznawany za europejski standard tej klasy pojazdów.

Choć sprzedaż tego modelu w Polsce jest marginalna, to bez Espace trudno sobie obecnie wyobrazić gamę modeli Renault. Obecnie oferowana generacja jest już czwartą od 1984 roku i choć jej debiut miał miejsce pod koniec 2002 roku, to żaden z konkurentów nie wygląda równie świeżo. Espace nie starzeje się głównie dzięki futurystycznym formom zarówno jeśli chodzi o nadwozie, jak i wnętrze. I, co ciekawe, w ciągu trzech lat produkcji nie wprowadzano w tym modelu żadnych zmian stylistycznych.

Choć bardzo "kosmiczny" w formie, to Espace może uchodzić również za wzór funkcjonalności. Można kręcić nosem na słabo czytelne wskaźniki, zwłaszcza obrotomierz, ale dzięki umieszczeniu dość wąskiego wyświetlacza daleko pod szybą w przednim panelu udało się zmieścić więcej schowków. Zasiadając po raz pierwszy w Espace ma się wrażenie olbrzymiej objętości wnętrza - jak w mikrobusie. Tyle że tu fotele są bardziej komfortowe, a obicia ścian kabiny miękkie w dotyku, dzięki czemu auto wydaje się bardzo przytulne.

Espace czwartej generacji oferowany jest w dwóch wersjach nadwoziowych różniących się długością. Droższy o 5 tysięcy złotych Grand Espace jest dłuższy o 20 cm, ale tak samo wyposażony i ma do wyboru te same silniki co mniejsza odmiana, czyli zwykły Espace. Różnica dotyczy przed wszystkim trzeciego rzędu siedzeń, dzięki czemu Grand Espace mieści 7 osób.

Oryginalny styl Espace'a widać w charakterystycznie wyprofilowanych bokach i dużych szybach. Dzięki przodowi przypominającemu superszybkie pociągi auto wygląda bardzo dynamicznie. Z kolei długi rozstaw osi zapewnia równą podłogę prawie na całej powierzchni kabiny. Każdy fotel w dwóch pierwszych rzędach jest wydzielony, a z przodu ustawiono je tak, że można przejść pomiędzy nimi z przodu do tyłu. Dodatkowo fotele można składać obracać, a każdy ma podłokietnik. W Espace nie można też narzekać na ograniczające widoczność przednie słupki, bo w vanie Renault są one na tyle wąskie, że zbytnio nie przeszkadzają.

W samochodzie takim jak Espace, który jest przeznaczony do dalekiego podróżowania, bardzo ważny jest bagażnik. W wersji Grand, która w Polsce jest wybierana chętniej, w konfiguracji z 7 fotelami bagażnik ma 456 l pojemności (do dolnej krawędzi okien), a po wyjęciu dwóch ostatnich rzędów aż 3000 litrów, czyli tyle, ile mała furgonetka. Auto po złożeniu siedzeń zamienia się więc w dostawczaka. Trzy fotele ostatniego i środkowego rzędu można też złożyć tak, by tworzyły stoliki.

Jak przystało na luksusowe auto, należycie zadbano o komfort kierowcy. Przednie siedzenia zasługują na miano "kapitańskich" z uwagi na ich spore rozmiary i grube oparcia. Można regulować ich ustawienie wzdłuż, na wysokość, podparcie lędźwiowe i kąt pochylenia, co wraz z regulacją kierownicy pozwala na zajęcie optymalnego miejsca za kółkiem. Pasażerowie też nie powinni narzekać na komfort jazdy. Konstruktorzy zapewniają, że bezpieczeństwo podróżujących jest jednakowe na wszystkich siedmiu siedzeniach, co potwierdziły testy EuroNCAP, gdzie Espace zdobyło 5 gwiazdek.

Każdy fotel ma własny 3-punktowy pas bezpieczeństwa, a oprócz ustawień pozycji pasażerowie sami mogą regulować temperaturę we wnętrzu. Siłę nawiewu ciepłego i zimnego powietrza można ustawiać za pomocą przycisków umieszczonych także w tylnych drzwiach. Sama automatyczna klimatyzacja sterowana jest przyciskami umieszczonymi po wewnętrznej stronie przednich drzwi z prawej i lewej strony samochodu. Rzecz jasna każdy z pasażerów ma też własny schowek na drobiazgi.

W nowym Espace zastosowano kilka ciekawych nowinek technicznych, np. nową konstrukcję tylnej osi, która jest bardziej sztywna i eliminuje charakterystyczne dla jednobryłowców zjawisko podsterowności w zakrętach. Poza tym auto ma w standardzie system wspomagania nagłego hamowania oraz system dynamicznej kontroli toru jazdy ESP z funkcją kontroli podsterowności. Układy te przywracają właściwy tor jazdy, przyhamowując w razie potrzeby odpowiednie koła i zmniejszając moment obrotowy silnika.

Samochód, podobnie jak Laguna II i Megane, zamiast kluczykiem jest otwierany kartą, a silnik uruchamia się przyciskiem. Samo wyposażenie Espace jest bogate już w wersji podstawowej, co uzasadnia jego wysoką cenę. Najtańsza odmiana Authentique ma ABS, asystenta hamowania, 8 poduszek powietrznych, klimatyzację, ESP z ASR, elektrycznie podnoszone szyby, radioodtwarzacz CD, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka. Wersja Expression ma dodatkowo reflektory przeciwmgłowe, zmieniarkę CD w bagażniku, uchwyt na telefon, skórzaną kierownicę.

Bogatsza wersja Privilege ma jeszcze czujnik deszczu, biksenonowe reflektory, schowek pod stopami kierowcy, system kontroli ciśnienia w oponach, system wspomagania przy parkowaniu. Oprócz wspomnianej wcześniej wersji Dynamique w ofercie jest jeszcze topowa wersja Initiale m.in. ze skórzaną tapicerką i automatyczną skrzynią biegów.

Nowością wprowadzoną do Espace'a w 2005 roku jest wersja Dynamique z panoramicznym "stałym" dachem. Odmiana ta ma jeszcze 17-calowe felgi aluminiowe, tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz ciemnoszarą tapicerkę materiałowo-skórzaną. Oczywiście na liście opcji w pozostałych wersjach nadal jest jeszcze otwierany elektrycznie szklany dach.

Spośród silników do Espace wybrano trzy jednostki benzynowe: 2.0 16V o mocy 140 KM, 2.0 turbo o mocy 170 KM oraz w najdroższych odmianach 3.5 V6 o mocy 245 KM. Teraz jednak chyba klienci z tej grupy coraz chętniej patrzą na wersje wysokoprężne, które w przypadku Espace nawet w mieście nie zużywają średnio więcej niż 9 l oleju napędowego na 100 km. I tu Espace może być dostępny z trzema silnikami - 1.9 dCi o mocy 120 KM i 2.2 dCi o mocy 150 KM oraz w wybranych topowych wersjach ze 180-konną jednostką 3.0 V6 dCi.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe