Peugeot 407 SW 2005-05-23
POLECAMY
Audi A4 - ceny samochodów, wyposażenie
Audi A4 - galeria zdjęć


Nie wymiary, nie ilość schowków, ale styl i wygląd - to najważniejsze atuty nowego Peugeota 407.

Pierwszym, co rzuca się w oczy na widok tego to przód, który może pretendować do miana najbardziej wyrazistego na rynku. Wydaje się, że to auto niczym rekin może połknąć wszystko, co napotka na swej drodze. Ogromny wlot powietrza do chłodnicy dominuje stylistykę 407, ale to nie wszystko. Także tył nie jest taki znów zwykły. W odróżnieniu od klasycznych pudełkowatych kombi 407 SW ma również ciekawie nakreślony tył. Podstawy tylnych słupków przesunięto do przodu i z tyłu mamy trochę dziwne trójkątne szyby zetknięte z krawędzią tylnej klapy.

Dzięki obszernemu bagażnikowi 407 SW zachowuje poprawną funkcjonalność i uniwersalność. Ale po zajęciu miejsca w środku ogarnia poczucie typowe dla komfortowej limuzyny. Choć spokrewniony z Citroenem C5 nowy 407 roztacza zupełnie inną aurę. Jest jak skrojony na miarę garnitur - nigdzie nie jest za luźny i świetnie leży. W Peugeocie siedzi się nisko i prawie jak w sportowym samochodzie. Bardzo pochylona przednia szyba, klasyczne wskaźniki, szeroki środkowy tunel mogą uwieść każdego kierowcę, w którego żyłach krąży benzyna.

Jeśli chodzi o wykończenie wnętrza, to prezentuje ono przyzwoity europejski poziom. Można się czepiać nieco dużej ilości przycisków, ale to tylko w części odtwarzacza CD zintegrowanego w środkowej konsoli. Instrumenty niezbędne do jazdy są rozmieszczone ergonomicznie i odnajduje się je intuicyjnie. Uwagę zwraca też spora ilość światła wewnątrz 407 SW, zwłaszcza jeśli auto wyposaży się w szklany panoramiczny dach (niestety, za dopłatą).

Bagażnik nie jest rekordowy, bo jego pojemność wynosi tylko 430 litrów. Jednak Peugeot 407 SW nadrabia praktycznymi rozwiązaniami tj. otwierana oddzielnie tylna szyba, czy worek na narty. Podobnie jak w sedanie w ściankach kufra są dwa zamykane schowki, a koło zapasowe leży we wnęce pod podłogą, a nie w koszu na zewnątrz, jak to kiedyś bywało w autach francuskich.

Spośród ciekawostek wyposażenia jest np. układ hamulcowy z przednimi tarczami o średnicy 330 mm. W standardzie jest ABS z ESP najnowszej generacji, który skuteczniej wyhamowuje każde z buksujących kół i eliminuje zjawiska nad- i podsterowności. Zresztą zachowanie się na drodze zawsze było mocną stroną Peugeotów i nie inaczej jest w przypadku 407 SW. Po części jest to zasługa zawieszenia - wielowahaczowego zarówno z przodu, jak i z tyłu - które jest twardo zestrojone i precyzyjnie prowadzi koła.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo 407, to w wyposażeniu znajdują się aktywne zagłówki, poduszki czołowe, boczne i kurtynki - także chroniące pasażerów z tyłu. Nogi kierowcy są jeszcze chronione dodatkowo poduszką pod kolumną kierowniczą. Seryjnie nowy Peugeot wyposażany jest m.in. w radio z odtwarzaczem CD i 6 głośnikami JBL oraz automatyczną klimatyzację (także dwustrefową). Można wybierać między trzema liniami kolorystyki wnętrza Komfort, Executive i Sport, które występują w różnych kombinacjach z wersjami wyposażenia SR, ST i SV.

W gamie silników 407 są 4 jednostki benzynowe i 2 diesle. Jednak tak naprawdę liczą się te ostatnie, które według informacji producenta stanowią 73% produkcji. Głównie wybierany jest silnik wysokoprężny 2.0 HDI o mocy 136 KM, a w ofercie jest jeszcze słabszy turbodiesel 1.6 HDI o mocy 110 KM. Oczywiście obydwie jednostki mają filtr cząstek stałych FAP. Silniki benzynowe to 1.8 o mocy 116 KM, 2.0 o mocy 138 KM oraz znany z 607 silnik 2.2 o mocy 160 KM. Podobnie jak w 406 topową jednostką jest 3.0 V6 o mocy 211 KM.

Mocniejsze silniki mają standardowo 6-biegową manualną skrzynię zamiast zwykłej 5-biegowej. Za dopłatą oferowany jest jeszcze 4-stopniowy automat. Tylko z silnikiem V6 dostępna jest wyłącznie 6-stopniowa automatyczna przekładnia.

W pierwszym roku od debiutu w kwietniu 2004 roku Peugeot 407 został wyprodukowany już w liczbie ponad 270 tys. egzemplarzy. Wersja SW została wprowadzona we wrześniu 2004 roku i jeszcze nie zadomowiła się na rynku. Na razie jej udział w produkcji to tylko 30%. Patrząc jednak na konkurencję 407 SW to bardzo ciekawa propozycja, zwłaszcza dla osób, które lubią sportowy styl, albo po prostu chcą się wyróżnić i w kombi nie jest dla nich ważna objętość bagażnika, ale uniwersalność auta.
Żródło: mamad / 20130 galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe