Audi A6 Avant 2005-06-01
POLECAMY
Audi A6 Avant - ceny samochodów, wyposażenie
Audi A6 Avant - galeria zdjęć


Unikając stylistycznych udziwnień i konsekwentnie inwestując w rozwiązania techniczne marka z Ingolstadt od dawna skutecznie rywalizuje z Mercedesem i BMW.

Drogie samochody zawsze budzą zainteresowanie. Mimo że ich sprzedaż jest stosunkowo niewielka, to właśnie w najdroższych modelach najwcześniej wprowadzane są nowatorskie systemy wpływające na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Jednym z takich naszpikowanych elektroniką, posiadających bardziej skomplikowane od innych samochodów układy jest Audi A6 Avant.

O tym że nie jest to samochód dla "Kowalskiego" świadczy choćby cena, która dla najtańszej wersji nawet po najbardziej zaciętych negocjacjach przekracza 200 tysięcy złotych. Także pod względem kosztów utrzymania tzn. paliwa, serwisu i ubezpieczenia Audi A6 ma niewiele wspólnego z ekonomią. Jeśli jednak spojrzeć na ten samochód z innej strony i przeanalizować jego możliwości techniczne i osiągi, łatwo zauważymy, że jest on dziełem nie lada konstruktorów.

Wymiary zewnętrzne A6 pozwalają określić to auto jako przedstawiciela klasy wyższej. Mierząca 4,93 m długości karoseria ma nowoczesny kształt, ale ma on raczej klasyczny charakter. Łagodne linie stanowią przeciwieństwo dla BMW serii 5 i z pewnością wywołują mniej dyskusji. Tradycyjny styl dodatkowo podkreśla zarys przedniej atrapy chłodnicy przypominający przedwojenne wyścigowe bolidy spod marki Auto Union. Dodatkowo wersja kombi oferuje całkiem spory bagażnik. Choć pod względem objętości nie jest on największy w tej klasie samochodów, ale z założenia A6 nie jest przeznaczony do transportu towarów. Bagażnik ma służyć raczej do przewozu np. sprzętu sportowego związanym z hobby właściciela. I do tego 565 litrów w powinno wystarczyć. A maksymalna ładowność 630 kg przynajmniej teoretycznie pozwala na transport sporych ciężarów.

We wnętrzu prezentowanej wersji A6 panuje luksusowa atmosfera. Przyczyniają się do tego fotele pokryte skórą, która jednak wymaga dopłaty. Obicia wnętrza w zależności od wersji mogą mieć różną kolorystykę, ale wydaje się, że najlepiej pasują czarne. W tym kolorze są obicia drzwi, a panel przedni pokryty jest warstwą miękkiego skóropodobnego tworzywa.

W standardzie A6 ma układ o nazwie MMI Basic, który za pomocą 6,5-calowego monochromatycznego monitora pozwala na sterowanie i ustawianie większości funkcji wyposażenia samochodu tj. radio z CD i klimatyzacji. Za dopłatą jednak można zamówić terminal MMI z 7-calowym kolorowym monitorem i jeszcze dodatkowo nawigację opartą na mapach DVD. Nachylony w kierunku kierowcy kokpit ma liczne chromopodobne wstawki, a ilość przycisków i pokręteł może budzić zagubienie. Bez przeczytania instrukcji obsługi się nie obejdzie - przynajmniej w modelu wyposażonym w nawigację satelitarną.

Jeśli zaś chodzi o komfort podróżowania, to Audi A6 ma naprawdę wiele do zaoferowania. Miejsca dla pasażerów, zarówno z przodu jak i z tyłu, jest dość. Nawet przy maksymalnie odsuniętych do tyłu przednich fotelach na tylnej kanapie nie trzeba upychać kolan. Projektanci odmiany kombi A6 wykorzystali kilka ciekawych pomysłów na zwiększenie uniwersalności tego auta. W podłodze bagażnika są aluminiowe szyny, do których można przymocować ruchome haki i siatki pełniące rolę ścianek działowych. Pod podłogą bagażnika jest jeszcze plastikowa wanienka na brudniejsze przedmioty. Niektóre z dodatków dostępne są tylko za dopłatą, np. elektrycznie zamykana tylna klapa, czy podłokietnik ze schowkiem. Ekstra kosztuje także układ teleskopowych ramion, z których można złożyć umocowaną w bagażniku skrzynkę.

Jednak to, czym Audi A6 się wyróżnia, jest ukryte pod blachą nadwozia. Przede wszystkim są to nowoczesne i mocne silniki. Audi A6 zawsze miało swoje jednostki napędowe, choć księgowi koncernu VW z pewnością chcieliby ograniczyć koszty i wykorzystać silniki VW. Ale Audi musi się wyróżniać mocą, więc już najsłabszym silnikiem A6 jest benzynowa jednostka 2.4 litra o mocy 177 KM. Silnik ten oferowany jest z 6-biegową ręczną skrzynią lub automatyczną Multitronic. Drugi silnik - 3.2 V6 o mocy 255 KM - to już jednostka z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Trzecim silnikiem benzynowym jest potężny 4.2 V8 o mocy 335 KM. Wśród diesli Audi proponuje nowy silnik 2.7 V6 TDI o mocy 180 KM oraz niemniej nowoczesny 3.0 V6 TDI o mocy 225 KM.

W sumie do wyboru jest 10 kombinacji silników i skrzyń biegów. Tych ostatnich Audi oferuje dwie - Multitronic i 5-stopniowy Tiptronic. Do tego można jeszcze dodać opcję napędu na 4 koła Quattro, która nie jest oferowana tylko z silnikiem 2.7 TDI. Jednostka ta również jako jedyna nie ma opcji z automatyczną skrzynią. W wyposażeniu standardowym każdego Audi A6 jest m.in. ESP drugiej generacji, który lepiej ogranicza nadsterowność, ma funkcję hamowania awaryjnego i stabilizacji przy jeździe z przyczepą. Oprócz tego A6 może być wyposażony jeszcze w połączony z tempomatem radarowy system utrzymywania bezpiecznego odstępu, a także reflektory ksenonowe oświetlające wnętrze zakrętów.

Ciekawostką w A6 jest opcjonalne zawieszenie pneumatyczne. Nie jest to, co prawda nowinka techniczna, bo układ ten znany był już wcześniej w Audi A8. Jednak teraz także w Audi A6 za pomocą centralnego ekranu dotykowego można wybrać jeden z trzech stopni twardości - komfortowy, pośredni i sztywny sportowy. Samo zawieszenie A6 oparte jest z przodu na typowej dla tej marki 4-wahaczowej konstrukcji, a z tyłu na przejętej z A8 korygującej tor jazdy konstrukcji trapezowej. Taka kombinacja nie wymaga zmian konstrukcyjnych przy napędzie Quattro.

Nowe A6 Avant jest więc kontynuacją strategii konkurencji Audi wobec BMW i Mercedesa. Firma z Ingolstadt celuje w całkiem sporą grupę klientów, która nie gustuje w krzykliwej stylistyce BMW lub nie chce przepłacać za Mercedesa. I tu Audi A6 wśród niemieckich marek jest chyba nie do pokonania.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe