Suzuki Swift 2005-06-06
POLECAMY
Suzuki Swift - ceny samochodów, wyposażenie
Suzuki Swift - galeria zdjęć


To dopiero druga generacja modelu znanego na rynku od niemal 20 lat.

Prawie antyczny Suzuki Swift wreszcie doczekał się następcy. Nowy model zaprezentowano podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2004 roku i do polskich salonów trafił w marcu 2005 roku. Nowe Suzuki, podobnie jak Ignis i Wagon R+, produkowane jest w węgierskiej fabryce tej japońskiej marki.

Projektanci nowego Swifta trochę zapatrzyli się na nowe Mini, ale na szczęście nowe Suzuki jest sporo tańsze. Do wyboru są dwie podobne do siebie wersje nadwoziowe - 3- i 5-drzwiowa. Spora jak na tę klasę kabina to zasługa krótkich zwisów nadwozia tak z przodu, jak i z tyłu. Koła są ustawione prawie w rogach auta, co pozytywnie wpływa także na zachowanie się na drodze. Zadbano również o to, by okna były duże w pasażerowie nie cierpieli na niedostatek światła.

Spore wrażenie robi wystrój kabiny nowego Swifta, zwłaszcza na tle wycofanego już z produkcji poprzednika. Ładna i nowocześnie wyglądająca deska rozdzielcza oraz trójramienna sportowa kierownica mogą się podobać, a młodym przypadnie do gustu np. obrotomierz, na którym jak w motocyklach i wyścigówkach zero umieszczone jest na samym dole tarczy. Nie brak tu też nowoczesnych akcentów, jak np. wyświetlacz wielofunkcyjny na środkowym panelu, a na życzenie oferowane jest radio z przyciskami sterowania na kierownicy.

Od strony użytkowej Swift reprezentuje cechy typowe dla małych aut miejskich. Teoretycznie mieści 5 osób, ale nie będą one podróżowały w komforcie porównywalnym z limuzyną. Szkoda tylko, że w porównaniu z konkurencją niewielki jest bagażnik, bo mieści zaledwie 213 litrów. Lepiej wyposażone egzemplarze mają jednak dzieloną tylną kanapę, a więc jakoś będzie można z tym żyć.

Oprócz stylistyki najmocniejszą stroną nowego Suzuki jest silnik. Choć w Swifcie w Polsce jest się skazanym na jedną jednostkę napędową, to z pewnością nie można jej nic zarzucić. Benzynowy silnik 1.3 litra ma 16 zaworów i układ zmiennych faz rozrządu. Rozwija więc sporą moc 92 KM. Na rynkach europejskich oferowane są jeszcze benzynowy silnik 1.5 oraz produkowany w Bielsku-Białej turbodiesel 1.3 o mocy 70 KM. litra.

W podstawowej konfiguracji Swift ma zwykłą manualną 5-biegową skrzynię, ale za można zamówić półautomat (czyli tradycyjną skrzynię, w której biegi zmienia sterowany elektronicznie mechanizm) albo jeszcze 4-stopniowy automat. Na bezpieczeństwo aktywne wpływ ma 4-kanałowy ABS z programem EBD (czyli elektronicznym układem rozdziału siły hamowania) oraz asystent hamowania.

W polskich salonach Suzuki Swift drugiej generacji oferowany jest tylko w dwóch wersjach. Tańsza o symbolu GLX ma w wyposażeniu m.in. elektryczne wspomaganie kierownicy, regulowaną kolumnę kierownicy, centralny zamek, radio z odtwarzaczem CD, szufladę pod fotelem pasażera z przodu i 2 czołowe poduszki powietrzne. Bogatsza, ale za to droższa tylko o 5 tysięcy złotych odmiana GS ma dodatkowo jeszcze manualną klimatyzację, elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, uruchamianie bez kluczyka, boczne poduszki i kurtyny powietrzne oraz 15-calowe alufelgi. Lista wyposażenia dodatkowego z natury rzeczy jest więc krótka.

Warto jeszcze wspomnieć, że oprócz poduszek Swift ma sporo innych elementów zwiększających bezpieczeństwo bierne. Są tu kolumna kierownicza, która łamie się w chwili uderzenia; pedały, które się cofają ograniczając ryzyko odniesienia obrażeń; a także napinacze i ograniczniki napięcia pasów. Tak więc wysoka na tle konkurencji cena tego autka po dokładniejszym zapoznaniu się z wyposażeniem okazuje się całkiem atrakcyjna.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe