Renault Megane II Grandtour 2005-07-25
POLECAMY
Renault Megane II Grandtour - ceny samochodów, wyposażenie
Renault Megane II Grandtour - galeria zdjęć


Kombi to najspokojniejsza i najbardziej praktyczna wersja Megane drugiej generacji.

Pod względem ilości sprzedaży wśród pięciu wersji nadwoziowych Megane II odmiana kombi jest drugą po 5-drzwiowym hatchbacku. Nic dziwnego, bo auto to świetnie sprawdza się zarówno jako uniwersalne auto firmowe, jak i pojemny samochód rodzinny. Można mieć zastrzeżenia do zbyt miękkich foteli i tworzyw wewnątrz, czy mało efektownej deski rozdzielczej, ale po krótkim objeżdżeniu samochodu uwagi te jakby nie mają znaczenia.

Z zewnątrz Megane kombi robi wrażenie eleganckiego auta. Opływowa linia, pionowo ustawione tylne lampy i 17-calowe koła dają w sumie wrażenie sporej dynamiki i nowoczesnego stylu. Nie zapomniano o praktycznych relingach dachowych, które jednak montowane są za dopłatą. W porównaniu do hatchbacków wersja Grandtour ma o 61 mm dłuższy rozstaw osi, co pozytywnie wpływa na ilość miejsca przed kolanami pasażerów siedzących z tyłu. Także tylne drzwi są nieco szersze, a całe auto jest dłuższe od hatchbacka o 230 mm, czego efektem jest obszerny i ustawny bagażnik o objętości 520 litrów, czyli większy niż w Lagunie Grandtour.

W wersji kombi Megane II spokojnie zaprojektowane wnętrze bardzo dobrze pasuje do wyglądu całego samochodu. Dzięki aluminiowym wstawkom kabina wydaje się bardzo świeża, choć plastikowe niby-aluminiowe obramowania zegarów wyglądają tandetnie. Z kolei cieszą oko detale w rodzaju "lotniczego" uchwytu ręcznego hamulca. Takie elementy podkreślają sportowy charakter Megane II, jednak ich praktyczne znaczenie nie jest wielkie. Megane zmusza również do nauki języków obcych, bo komunikaty wyświetlane na desce rozdzielczej są po francusku, a za dopłatą mogą być jedynie po niemiecku lub angielsku.

Wyposażenie Megane II Grandtour odpowiada już wcześniej dostępnym wersjom i obejmuje m.in. ABS, ESP, USC (układ kontroli podsterowności), asystenta hamowania, czujniki ciśnienia w oponach i elektryczne wspomaganie kierownicy. Nowością są rolety słoneczne w tylnych drzwiach i otwieranie zamków bez kluczyka. Do ciekawostek należy także klapka wlewu paliwa ze zintegrowanym korkiem. Na liście dodatków są również reflektory ksenonowe.

Tradycyjnie już dla Renault również Megane II jest bardzo bezpiecznym autem, co potwierdziły testy EuroNCAP, w których model oceniono na maksymalną notę 5 gwiazdek. W standardzie są czołowe i boczne poduszki dla miejsc z przodu i współdziałające z nimi napinacze i ograniczniki napięcia pasów bezpieczeństwa. Za dopłatą lub w droższych odmianach można auto wyposażyć także w boczne poduszki i kurtyny dla miejsc z tyłu. O bezpieczeństwie przypomina też stosunkowo mało obszerna kabina ograniczona przez masywne słupki, grube drzwi i ukryte wokół kabiny wzmocnienia.

Szkoda tylko, że równie dużego zaufania nie budzi układ jezdny. Kto lubi bezpośredni kontakt z nawierzchnią powinien zastanowić się nad innym autem lub umówić się na dłuższą jazdę próbną. Z kolei osoby bardziej ceniące komfort z pewnością ocenią zawieszenie Megane kombi bardziej przychylnie. Mimo stosunkowo prostej konstrukcji z kolumnami McPhersona auto prowadzi się wystarczająco stabilnie i nieźle radzi sobie z podziurawionymi polskimi drogami. Megane II Grandtour w odróżnieniu od krótszych hatchbacków jest mniej podsterowne i na śliskiej nawierzchni - zwłaszcza przy sporym obciążeniu - może niespodziewanie zarzucić tyłem. Wtedy jednak do akcji wkracza elektronika i auto wraca na swój tor jazdy.

Paleta silników obejmuje jednostki benzynowe: 1,4 o mocy 98 KM, 1,6 o mocy 115 KM i 2,0 o mocy 136 KM. Wśród diesli są to trzy silniki dCi o pojemności 1,5 i mocach 82, 100 lub 105 KM oraz topowej wersji Luxe jeszcze jedna jednostka 1,9 o mocy 120 KM. Do wyboru są dwie skrzynie manualne - 5- i 6-biegowa - oraz "inteligentny" automat.

Tak więc Megane w odmianie Grandtour okazuje się w naszych warunkach bardzo atrakcyjnym samochodem dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą. Nie dość, że jest to bardzo pakowne auto, to w odróżnieniu od Megane z nadwoziem 3- lub 5-drzwiowycm ma znacznie mniej dyskusyjną linię nadwozia. No i nie tylko jest tańsze od Laguny Grandtour, ale ma też większy bagażnik.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe