Citroen C5 Break - model 2005 2005-08-01
POLECAMY
Citroen C5 Break - ceny samochodów, wyposażenie
Citroen C5 Break - galeria zdjęć


Wprowadzone w 2005 roku kosmetyczne zmiany znacznie przedłużą życie tej limuzyny Citroena.

Citroen C5 jest uosobieniem tradycyjnej francuskiej szkoły projektowania samochodów. Dzięki hydraulicznemu zawieszeniu jest bardzo komfortowy i pod tym względem nie daje szans konkurencji. Do tego na tle tej samej konkurencji C5 zwłaszcza w z nadwoziem kombi to prawdziwy olbrzym. Nawet teraz, po pierwszym restylingu C5 wciąż należy do najnowocześniejszych modeli dostępnych na rynku. W 2005 roku C5 doczekał się zmian przedniej partii nadwozia - większe są reflektory o kształcie zachodzącym na boki błotnika, a w hatchbacku nowy kształt mają tylne światła. Tył wersji kombi nie uległ zmianie.

Citroen C5 jest limuzyną na górnym pograniczu klasy średniej wyższej. Pod względem wymiarów samochód ten może być uznawany już jako przedstawiciel segmentu aut luksusowych, jednak nie jest aż tak kosztowny i tę lukę wypełni zapewne nowy Citroen C6. W wersji Break Citroen C5 ma długość 4,7 m, a dzięki lekko podwyższonej sylwetce projektantom udało się osiągnąć pokaźną przestrzeń wewnątrz kabiny. Pasażerowie na tylnych siedzeniach mimo grubo tapicerowanych przednich foteli mają bardzo dużo miejsca na nogi i w okolicach głów. W kombi najbardziej liczy się jednak przestrzeń bagażowa. I choć w C5 Break nie jest ona rekordowa, bo ma około 500 l pojemności, niemniej to świetny wynik, gdy się pamięta o kabinie mieszczącej naprawdę wygodnie 5 osób. A więc podróż z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem nie jest tu męcząca.

Przednie fotele C5 są dobrze wyprofilowane, jednak według starej francuskiej szkoły są dość miękkie, co w sumie nieźle pasuje do komfortowego charakteru auta. Z kolei mieszane uczucia budzi deska rozdzielcza. Po przeprowadzonych w 2005 roku zmianach najbardziej dyskusyjne są szare tarcze zegarów z malutkimi cyframi, co ogranicza trochę czytelność. Bardzo dobrze z kolei trzeba ocenić środkową konsolę, w której wprawdzie instrumenty są identyczne z tymi, które zastosowano w Peugeocie 407, to maja bardzo funkcjonalny układ. Ten sam jest niezły sprzęt Hi-Fi i identycznie sterowana klimatyzacja. Można trochę pokręcić nosem na jakość montażu i dobór tworzyw, które ustępują trochę niemieckiej i japońskiej konkurencji.

Jak przystało na pożeracza autostradowych kilometrów Citroen C5 ma w kabinie bardzo dużo schowków. Pod kierownicą jest otwierana półka z uchwytem na kubek, między przednimi fotelami dwa wgłębienia pod puszki, pod nimi szufladki i schowki w podłokietniku itd. W opcji również są obicia skórzane, które nadają wnętrzu bardzo luksusowego charakteru.

Technicznym wyróżnikiem wszystkich większych modeli Citroena (oprócz eurovana C8) jest hydrauliczne zawieszenie. Nie posiada ono sprężyn, ani amortyzatorów, a wszelkie nierówności pochłania ciecz. Osiągnięty zostaje dzięki temu dużo wyższy komfort jazdy, a to, z czego inżynierowie Citroena są najbardziej dumni, to fakt, że ta francuska firma jest jedyną, której udało się uzyskać zadowalający stopień niezawodności takiego rozwiązania. Dla systemu 3. generacji z modelu C5 żywotność określa się na 5 lat lub przebieg 200 tys. km.

Od razu trzeba jednak zastrzec, że hydrauliczny układ zawieszenia nie jest stworzony dla miłośników jazdy sportowej. Najlepiej Citroena C5 docenią ci, którzy szukają komfortu. Pierwszym wrażeniem zza kierownicy jest to, że auto po prostu płynie po drodze. Choć kierownica obraca się zbyt lekko i wyczucie nawierzchni nie jest najlepsze, to wszelkiego rodzaju nierówności przestają jakby istnieć. Dobre wytłumienie wnętrza potęguje wrażenie spokoju i odprężenia. C5 jest w swojej klasie prawdziwym mistrzem w nawet bardzo szybkim pokonywaniu setek, czy tysięcy kilometrów, ale bez zbytniego pośpiechu.

Oprócz bezdyskusyjnego komfortu, hydrauliczne zawieszenie daje też możliwość podwyższenia prześwitu na drogach o nieutwardzonej nawierzchni. Przy ograniczeniu prędkości do 40 km/h można podnieść auto o 1,9 cm, a po uniesieniu zwieszenia o 1,2 cm można jechać z prędkością do 70 km/h. Poza tym po przekroczeniu 110 km/h system automatycznie obniża przód o 1,5 cm, a tył o 1,1 cm, co poprawia stabilność. Praktyczna jest też możliwość obniżenia tyłu o 16 cm za pomocą specjalnego przycisku w bagażniku. Przydaje się to przy załadunku ciężkich i nieporęcznych przedmiotów.

Ciekawostką w C5 jest sporo funkcji związanych z zaawansowanym układem elektrycznym. Niektóre z nich to częściowe oświetlenie deski rozdzielczej Black Panel, automatyczne sterowanie pracą wycieraczek i włączaniem świateł oraz kontrola ciśnienia w ogumieniu. Przy narastającym deszczu auto samo domyka też szyby i szyberdach, a inną przydatną funkcją jest np. automatyczne włączanie świateł awaryjnych przy gwałtownym hamowaniu.

Pod względem bezpieczeństwa Citroen także pomyślał o wszystkim - od ABS-u po 6 poduszek powietrznych (w tym także kurtynkami) wszystko jest w wyposażeniu bazowym. Nie powinno więc dziwić, że Citroen C5 w testach zderzeniowych EuroNCAP zdobył maksymalną notę 5 gwiazdek.

Citroen C5 oferowany jest 6 wersjach silnikowych. Najmniejszym i najsłabszym silnikiem w ofercie jest turbodiesel 1.6 HDI o mocy 110 KM. Oprócz niego w gamie silników wysokoprężnych jest 2.0 HDI o mocy 138 KM i 2.2 HDI o mocy 136 KM. Jednostki benzynowe to 1.8 16V o mocy 117 KM i 2.0 16V o mocy 143 KM. Topowy 3.0i V6 o mocy 210 KM dostępny jest tylko z nadwoziem 5-drzwiowym. Wraz z nową jednostką 1.6 HDI oferowany jest filtr cząstek stałych, który praktycznie całkowicie eliminuje je ze spalin. Tym samym spełnione zostają przyszłe normy szkodliwości emisji. Nowością wprowadzoną w 2005 roku jest 6-biegowa manualna skrzynia biegów, dostępna w połączeniu z mocniejszymi silnikami.

Tak więc po przeprowadzonych w 2005 roku zmianach oprócz sporej dawki świeżości C5 został dostosowany do wymagań coraz bardziej rygorystycznych norm ekologicznych. Można się spodziewać, że pozwoli to pozostać temu modelowi na rynku jeszcze kilka ładnych lat. I bardzo dobrze, bo zwłaszcza kombi Citroena jest wyjątkowo komfortowym, pojemnym, a w wersjach wysokoprężnych bardzo oszczędnym środkiem podróżowania.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe