Opel Agila 2005-08-08
POLECAMY
Opel Agila - ceny samochodów, wyposażenie
Opel Agila - galeria zdjęć


Mały Opel jest stosunkowo mało znanym i chyba niedocenianym samochodem. A szkoda, bo to bardzo funkcjonalne auto.

Opel Agila jest sztandarowym produktem polskich zakładów GM w Gliwicach. Jest to pierwszy model produkowany całkowicie i wyłącznie w tych zakładach. Samo auto jednak nie jest konstrukcją niemiecką, tylko japońską. Częściowe przejęcie przez amerykański General Motors japońskiego Suzuki stworzyło dla Opla możliwość poszerzenia swojej oferty. Agila powstał przy właściwie pełnym przejęciu elementów konstrukcji Suzuki Wagon R+. Co więcej, ten ostatni również produkowany jest w Gliwicach, dokąd przeniesiono jego produkcję z Węgier.

Z zewnątrz samochody te są niemal identyczne, a różnice dostrzec można jedynie w oznaczeniach firmowych z kształcie przedniego wlotu powietrza do silnika. I być może to było przyczyną, dla której Wagon R+ został wycofany z polskiej oferty Suzuki.

Nadwozie Agili opracowane zostało z uwzględnieniem przepisów japońskich preferujących samochody o długości całkowitej do 3,5 m. Jest ono więc wysokie, szerokie i ma pięcioro drzwi. Jego pudełkowata bryła o pionowych ścianach bocznych i tylnej zapewnia maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnątrz, bo podstawową zaletą Opla Agili jest jego funkcjonalność. Zależnie od potrzeby może być wykorzystywany jako samochód rodzinny lub dostawczy furgon.

Siedząc w kabinie można ulec złudzeniu, że jest w nim sporo miejsca, bo kabina jest wysoka i fotele również ustawiono bardziej pionowo. Nie zmienia to jednak faktu, że Agila jest samochodem małym. Mimo wysokiego dachu auto to szczególnie po bokach wydaje się ciasne. Nie bez przyczyny nowy Opel na początku produkcji rejestrowany był tylko jako pojazd 4-osobowy. Wprawdzie teraz autko jest 5-osobowe, ale na tylnej kanapie trzy osoby będą się trącać łokciami. Także bagażnik o pojemności 240 l nie jest jego mocnym punktem, choć po rozłożeniu siedzeń powstaje spora przestrzeń ładunkowa.

Przednie fotele są dość wygodne i mają anatomiczny kształt. Deska rozdzielcza wykonana jest z szarych tworzyw, a bogatsze odmiany mają wstawki przypominające aluminium. Wskaźniki są czytelne, ale w podstawowej odmianie nie ma obrotomierza. 3-osobowa tylna kanapa dzielona jest w proporcji 1/3-2/3. Po złożeniu powstaje płaska powierzchnia bagażowa. Dobrze, że dla wszystkich miejsc przewidziano biodrowo-ramieniowe (czyli 3-punktowe) pasy bezpieczeństwa, a dodatkowo można zamówić także specjalne zakotwiczenia dla fotelików dziecięcych Isofix na dwóch skrajnych siedziskach.

W Polsce Agila już wersji podstawowej Start wyposażona jest w poduszkę powietrzną kierowcy, immobilizer i poziomowanie reflektorów. I to już właściwie wszystko, co obejmuje ten standard. Więcej oferują wersje Essentia i Enjoy. W wyposażeniu pierwszej jest m.in. wspomaganie kierownicy i elektrycznie regulowane lusterka. W "topowej" odmianie Enjoy są jeszcze np. elektrycznie podnoszone szyby z przodu, centralny zamek i radio. Klimatyzacja jest tylko za dopłatą, podobnie jak relingi. Dziwi jednak fakt, że druga poduszka i ABS dostępne są wyłącznie jako opcje - również w najdroższej Agili Enjoy.

Podstawową różnicą w stosunku do Suzuki Wagona R+ są silniki stosowane w Agili. Pierwszym jest 3-cylindrowy 1.0 Twinport o mocy 60 KM oraz 4-cylindrowy 1.2 Ecotec o mocy 80 KM. Od strony technicznej najważniejsza nowością jest układ ABS oferowany bez dopłat. Interesujący jest też silnik diesla 1.3 DTI o mocy 70 KM. Ten produkowany w Bielsku-Białej silniczek stosowany jest w wielu małych modelach Fiata, Suzuki i Opla. Jego średnie spalanie w Agili wynosi 5,2 l oleju napędowego na 100 km.

Mały Opel jest bardzo udanym samochodem, czego dowodem jest spore zainteresowanie za granicą. W Polsce jednak barierą okazuje się dość wysoka cena. Warto jednak wspomnieć, że nadwozie ma dwustronnie galwanizowaną blachę i Opel daje 12 lat gwarancji na perforację.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe