Ford Focus II Kombi 2005-08-16
POLECAMY
Ford Focus II Kombi - ceny samochodów, wyposażenie
Ford Focus II Kombi - galeria zdjęć


Z niewielkim opóźnieniem w stosunku do hatchbacka zadebiutował Focus II w wersji kombi.

Druga generacja Focusa zdążyła się już zadomowić na naszym rynku. I choć jej stylistyka nie jest już tak awangardowa jak w przypadku poprzednika, to z pewnością może się podobać. Trochę więcej zachowawczości to dla wielu osób zaleta, więc nie dziwi spore zainteresowanie nowym Focusem. A dla firm i kogoś, kto poszukuje pakownego samochodu, wśród wersji nadwoziowych wybór jest właściwie tylko jeden - kombi.

W porównaniu do pierwszego Focusa jego druga generacja jest nieco większa, wygląda bardziej masywnie, ale w przypadku kombi ma niestety znacznie mniejszy bagażnik. O ile poprzednik mógł bez składania tylnej kanapy i rolety pomieścić 520 litrów, to nowsza odmiana tylko 475 litrów. Fakt, że to i tak sporo, ale u konkurencji (np. w Skodzie Octavii) bagażniki są obszerniejsze. Gdzie więc się podziała przestrzeń wynikająca z większych rozmiarów auta? Głównie w kabinie. Jest ona większa, co najbardziej odczuwają pasażerowie tylnej kanapy. Sporo miejsca zabiera też masywniejsza klatka nadwozia z dodatkowymi wzmocnieniami. Cóż, bezpieczeństwo jest teraz jednym z priorytetów przy konstruowaniu aut.

Wnętrze kabiny Focusa II również zaprojektowano bardziej zachowawczo. Nie ma już oryginalnych łuków i załamań jak w starszym modelu. Jest za to dość stonowana, choć niebrzydka i czytelna deska rozdzielcza. Dźwignie i pokrętła rozmieszczono po niemiecku, a więc bardzo funkcjonalnie. Można tylko powybrzydzać na dobór kolorów tworzyw i tapicerki. Komu jednak nie odpowiada kombinacja niebieskiego z beżem, może wybrać szarości i czerń.

Focus II w odmianie kombi tak samo jak hatchbacki i sedan został wyposażony w takie same nowinki techniczne. Ale tańsze wersje mają zwykły kluczyk - nawet mniej skomplikowany niż w pierwszej generacji. Za dopłatą jednak można auto wyposażyć w system zamykania i uruchamiania silnika bez kluczyka. Jedną z ciekawostek Focusa II jest dobór materiałów wykończenia wnętrza pod kątem alergenów. Podobno pod tym względem auto jest gruntownie przetestowane i ma być szczególnie przyjazne osobom cierpiącym na uczulenia.

A inne wspomniane już techniczne detale to np. oferowane za dopłatą nawigacja satelitarna DVD z 7-calowym dotykowym wyświetlaczem, radio CD i MP3, instalacja Bluetooth, czy dwustrefowa klimatyzacja. Można jeszcze wymienić halogeny oświetlające wnętrze zakrętów i reflektory biksenonowe.

Po zajęciu miejsca za kierownicą od razu docenia się wysoką jakość foteli. Mimo że są one dość twarde, to dobrze dobrany profil nie powoduje zmęczenia ani kręgosłupa, ani innych wrażliwych części ciała. A przy tym jak przystało na auto o zawieszeniu dostrojonym głównie przez Anglików, nieźle trzymają ciało w szybko pokonywanych zakrętach. Kanapa z tyłu oczywiście jest bardziej płaska, ale miejsca jest sporo i nawet 3 osoby nie będą zbyt skrępowane.

Pod maską Focusa II Kombi nie ma żadnych rewelacji. Wśród silników są trzy dobrze już znane jednostki benzynowe: 1.4 mocy 80 KM, 1.6 o mocy 100 KM i 2.0 o mocy 145 KM. Ten ostatni zapewnia nawet sportowe osiągi: 9,2 sekundy do 100 km/h i prędkość maksymalną 206 km/h.

Jednak w dzisiejszych czasach najważniejszą część gamy jednostek napędowych w nowych autach stanowią diesle. W przypadku Forda są to jednostki opracowane wspólnie z koncernem PSA. W Focusie II oferowane dwie wersje 1.6 TDCI o mocy 90 lub 109 KM oraz 2.0 TDCI o mocy 136 KM. Tu również najbardziej interesujący jest najmocniejszy diesel, który rozwija maksymalny moment obrotowy 320 Nm, przyspiesza do 100 km/h w czasie 9,3 sekundy i rozpędza się do 203 km/h. Ten silnik ma w standardzie już 6-biegową manualną skrzynię biegów.

Zwolennicy automatycznych skrzyń biegów będą nieco zawiedzeni drugim Focusem. Dostępna jest tylko jedna taka skrzynia i tylko w połączeniu z benzynowym silnikiem 1.6. Pocieszeniem (albo wprost przeciwnie) może być to, że jest nią dopiero co opracowana skrzynia bezstopniowa CVT.

Zawieszenie to najczęściej wychwalany element pierwszej generacji Focusa. Rzeczywiście, również w przypadku drugiej generacji jego projektantom należą się słowa uznania. Focus II Kombi nawet przy pełnym obciążeniu zachowuje się bardzo pewnie i daje poczucie niezłej kontroli nad torem jazdy. W skrajnych przypadkach zdradza tendencję do podsterowności, ale to nie wada. Równocześnie świetnie tłumi nierówności, zachowując optymalny poziom komfortu. Jednak obecnie wydaje się, że konkurencja sporo tu nadrobiła. Wystarczy wspomnieć tu choćby Opla Astrę III z zawieszeniem ISD Plus. Wciąż jednak Focus II jest jednym z najlepszych pod tym względem aut.

W polskich salonach Ford Focus II występuje w czterech opcjach wyposażenia. Bazowa to Ambiente, w której zestawieniu są m.in. dwie czołowe poduszki powietrzne, regulacja wysokości fotela kierowcy, centralny zamek i elektrycznie podnoszone szyby z przodu, dwuosiowa regulacja kolumny kierownicy i ABS z EBD. Bogatsze odmiany to komfortowa Trend (dodatkowo m.in. boczne poduszki i podgrzewane lusterka) i dynamiczna Sport (m.in. z utwardzonym zawieszeniem, chromowanymi i aluminiowymi dekoracjami oraz z trójramienną obszytą skórą kierownicą). Tradycyjnie najdroższy wariant nosi nazwę Ghia.

W sumie wersja kombi drugiej generacji Focusa wydaje się bardzo udanym autem. Aby nie robić konkurencji Mondeo zrezygnowano z rekordowej objętości bagażnika, a powiększono nieco kabinę. I aby zwiększyć grupę potencjalnych klientów nieco ułagodzono stylistykę. I taka chyba jest obecnie recepta na sukces.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe