Mitsubishi Colt 2005-09-13
POLECAMY
Mitsubishi Colt - ceny samochodów, wyposażenie
Mitsubishi Colt - galeria zdjęć


Auto z pogranicza segmentów B i C ma stanowić filar europejskiej oferty Mitsubishi. Ale w tej grupie konkurencja jest równie młoda i silna.

Po Smarcie Forfour Mitsubishi Colt jest kolejnym owocem współpracy DaimlerChryslera z tym japońskim producentem. W holenderskiej fabryce w Born, gdzie kiedyś produkowano Volvo, potem Mitsubishi i Volvo, teraz produkowane są już tylko Mitsubishi Colt, Space Star i Smart Forfour. W przypadku Colta i Smarta można mówić o technicznych bliźniakach, choć na pierwszy rzut oka samochody łączy bardzo niewiele.

Mitsubishi Colt jest w odróżnianiu od poprzednika o tej samej nazwie, samochodem o klasę niższym, ale wcale nie mniejszym. Zaprojektowana przez europejskich stylistów Mitsubishi linia nadwozia obecnego Colta została nakreślona zgodnie z panującą ostatnio modą na auta jednobryłowe. Tym sposobem, choć Coltowi daleko do minivana w rodzaju Renault Scenica, czy choćby Space Stara, to wysoko poprowadzony dach, zachodząca daleko do przodu przednia szyba i pionowo ścięty tył dają bardzo obszerną jak na tę klasę kabinę i dość ustawny bagażnik.

W środku ilość miejsca z pewnością może zaskoczyć. Docenić trzeba najdłuższą przestrzeń na nogi w tym segmencie oraz przesuwane, składane i wyjmowane siedzenia zapewniające wiele możliwości aranżacji wnętrza. Co więcej, nie tylko tylne fotele są składane, ale może być także i oparcie prawego przedniego fotela. W minimalnym ustawieniu, czyli przy tylnej kanapie odsuniętej maksymalnie do tyłu, bagażnik mieści 220 litrów. A więc widać, że auto nie jest duże.

Słowa uznania należą się także stylistyce wnętrza. Tu Mitsubishi jest bardzo blisko najnowszych trendów wyznaczanych np. przez Alfę Romeo i Renault. Wskaźniki deski rozdzielczej umieszczono w tubach, a przełączniki i środkowa konsola mają sporo elementów w kolorze aluminium. Jest też kilka elementów wykonanych z półprzezroczystego tworzywa, a całość ma ciemną, grafitowo, czarną tonację. Przedni panel i deska są przy tym bardzo funkcjonalne, a jakość wykończenia, jak na segment B - bardzo wysoka.

Do napędu Colta przeznaczono zupełnie nowe silniki, które choć opracowane w Japonii, to produkowane są we wspólnej z DaimlerChryslerem fabryce w Turyngii. Trzy jednostki benzynowe mają pojemność 1,1 (75 KM), 1,3 (95 KM) lub 1,5 litra (109 KM) i wszystkie wyposażono w dwa wałki rozrządu oraz układ zmiennej pracy zaworów. Z półki Mercedesa pochodzą nowoczesne silniki wysokoprężne. Z dwóch produkowanych jednostek 1,5 litra w Polsce oferowana jest mocniejsza 95-konna. Obydwa silniki pochodzą z zasobów Mercedesa, są 3-cylindrowe i mają bezpośredni wtrysk paliwa common-rail. W ofercie jest zarówno manualna, jak i półautomatyczna skrzynia biegów.

W przypadku Colta, który jest pierwszym w Europie Mitsubishi w segmencie B, sporo uwagi poświęcono bezpieczeństwu. W standardzie są więc czołowe i boczne poduszki, a w opcji poduszki chroniące głowy pasażerów z przodu i z tyłu. Bezpieczeństwo aktywne podnoszą seryjny ABS z układem rozdziału siły hamowania na poszczególne koła i dostępna za dopłatą elektroniczna regulacja trakcji.

Zawieszenie Colta Mitsubishi określa jako sportowe. Faktycznie, jest ono dość twardo zestrojone, choć z tyłu jest to zwykła belka skrętna i sprężyny śrubowe. Szeroki rozstaw kół połączony z długim rozstawem osi zapewnia jednak bardzo dobrą stabilność i możliwości skrętu. Spora w tym zasługa sztywnej konstrukcji nadwozia i doświadczeniu tej marki w opracowywaniu sportowych aut.

Atutem kompaktowego Mitsubishi jest stosunkowo bogate wyposażenie, co jednak nie pozostaje bez wpływu na cenę. Na liście opcji są m.in. chłodzony schowek z przodu, zintegrowany w deskę rozdzielczą odtwarzacz CD i gniazdko 12V w bagażniku. Już w standardowym wyposażeniu o nazwie Inform otrzymujemy m.in. elektryczne wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane przednie szyby z funkcją impulsową i zabezpieczeniem przed uwięzieniem, rozkładane i dzielone tylne siedzenia, radio z 4 głośnikami i 2 uchwyty isofix dla fotelików dziecięcych w tylnej kanapie.

Więcej elementów zawierają odmiany Invite i niedostępna w polskich salonach Instyle. W specyfikacji Invite Colt ma m.in. elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, regulację wysokości przedniego fotela, siatkę do mocowania bagażu w bagażniku, 15-calowe koła, radio z CD i 6 głośnikami, centralny zamek i regulację oświetlenia wskaźników.

Tak więc Mitsubishi Colt, choć formalnie należy do subkompaktów, to pod względem funkcjonalności i możliwości dostosowania do potrzeb bije na głowę większość konkurentów. Podobną koncepcję można przypisać np. opracowanej sporo wcześniej Hondzie Jazz. Ale w ciągu roku od debiutu Colta na rynku pojawiła się już spora konkurencja aut miejskich o charakterze minivana. Jest już Renault Modus, Fiat Idea i Opel Meriva. Nie znaczy to jednak, że Colt nie jest wart bliższego przyjrzenia - wprost przeciwnie.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe