Honda Civic 2005 2005-12-12
POLECAMY
Honda Civic - ceny samochodów, wyposażenie
Honda Civic - galeria zdjęć


Po eksperymencie z nawiązującym do vana i kombi nadwoziu Honda przeprowadza kolejny z nową, już ósmą generacją Civica. Tym razem ucieszą się miłośnicy science-fiction.

Większość ludzi traktuje samochód jako środek komunikacji, przedmiot, którego zadaniem jest bezpieczne dostarczenie nas z punktu A do punktu B. Ale są i tacy, którzy oczekują od auta czegoś więcej. I całe szczęście, bo inaczej takie marki jak Porsche, Jaguar, czy Lotus nie miałyby racji bytu, Ale co mają zrobić ci, którzy nie chcą lub nie mogą wydawać kroci, a mimo to mieć poczucie jazdy wyjątkowym samochodem? Odpowiedź jest prosta - odwiedzić salon Hondy.

Już na pierwszy rzut oka nowy Civic budzi zainteresowanie. Choć wygląda jak concept car, to jak najbardziej samochód, który jest dostępny w oficjalnej sprzedaży. W porównaniu do poprzednika różnica w wyglądzie jest powalająca. Już sam przód może być obiektem westchnień fanów Star Treka. Nie zastosowano tu zwykłych reflektorów, ale cały pas świateł, który przedzielony jest tylko firmowym logo na środku.

Nowy Civic ma bardziej zwartą linię nadwozia, jest krótszy, niższy i nie przypomina już minivana, ale rasowe coupe. Wrażenie to potęgują zamaskowane, podobnie jak w Alfie Romeo w ramie okna klamki tylnych drzwi. Nowy Civic początkowo będzie produkowany tylko w jednej wersji nadwoziowej - jako 5-drzwiowy hatchback. Z czasem ma się pojawić wersja 3-drzwiowa, również jako Type R.

Ósma generacja Civica to z pewnością samochód dla osób, które chcą się nie tylko wyróżnić, ale i samemu mieć poczucie odmienności. Honda to dostrzegła i dla każdego, kto raz wsiądzie za kierownicę tego auta, świat już nigdy nie będzie taki sam. Deska rozdzielcza przypomina pulpit z myśliwca, ale nie tak do bólu rzeczowo jak w Saabie, lecz ze sporą dozą szaleństwa - jak w grach komputerowych.

Główny wskaźnik - prędkościomierz - znajduje się na swoim miejscu, za kierownicą. Jego podświetlenie, jak i wszystkich wskaźników robią świetne wrażenie. I mimo odmiennego układu po krótkiej chwili przyzwyczajenia nie ma problemu z orientacją. Kłopot może jedynie sprawiać włączenie silnika. Przycisk "start" jest po lewej stronie kierownicy. Ale jego naciśnięcie nic nie daje, bo najpierw trzeba wsadzić kluczyk w stacyjce po prawej stronie kierownicy. Trochę to skomplikowane i pierwsza próba może być stresująca.

Skazą jest także kiepska widoczność z wnętrza Civica. Szerokie słupki tylne i spojler dzielący tylną szybę bardzo skutecznie przesłaniają widok do tyłu. Dobrze przynajmniej, że lusterka wsteczne mają odpowiednio duże rozmiary. Fotele z przodu są w porządku - wygodne, optymalnie twarde i z wystarczającym trzymaniem bocznym. I jedynie osoby powyżej 185 m wzrostu mogą narzekać na nisko poprowadzony dach, ale przecież tak mają prawie wszystkie sportowe auta.

Na tylnej kanapie również nie ma powodów do narzekania, choć porównanie Civica np. z Golfem nie wypada dla Hondy najlepiej. Ale Civic kryje prawdziwego asa w rękawie: znany z Jazza genialny system składania tylnej kanapy. Najpierw można podnieść siedziska i zablokować je w pozycji pionowej. Wtedy na podłodze za przednimi fotelami można wstawić np. donicę z drzewkiem albo rower. A jeśli do przewiezienia jest więcej rzeczy, wtedy siedziska tylnej kanapy można złożyć normalnie do przodu i opuścić oparcia tylne. Tylko, że w Civicu siedziska nie pozostają w pozycji pionowej, lecz chowają się równo z podłogą. Jest to możliwe, ponieważ w Civicu zbiornik paliwa umieszczono nie pod tylną kanapą, a pod przednimi siedzeniami. Poza tym nowy Civic nie ma jak poprzednik zabierającego sporo miejsca wielowahaczowego zawieszenia z tyłu, na czym skorzystał bagażnik, który w normalnej konfiguracji mieści aż 456 litrów bagażu.

W Polsce oficjalna sprzedaż Civica rusza 1 stycznia 2006 roku. Auto ma 4 wersje wyposażenia - Base, Comfort, Sport i Executive, w cenach od 59 900 zł do 89 900 zł. Już podstawowa odmiana została wyposażona we wszystkie dostępne dla tego modelu systemy bezpieczeństwa. Obejmują one ABS z EBD, BAS, ESP oraz 6 poduszek powietrznych. Również bez dopłat są elektryczne szyby i lusterka. Comfort wzbogacony został o automatyczną klimatyzację oraz odtwarzacz MP3. Jeszcze lepsze wyposażenie oferują dwie kolejne wersje. Sport posiada m.in. składane lusterka, podgrzewane fotele i tempomat, natomiast Executive - reflektory ksenonowe, panoramiczny dach oraz dwustrefową klimatyzację.

W chwili debiutu na początku 2006 roku Civic ósmej generacji jest oferowany w trzech wersjach silnikowych. Jednostka podstawowa to znany z Jazza benzynowy 1.4 o mocy 83 KM. Pozostałe silniki mają jednakową moc 140 KM, ale zasilane są różnym paliwem. Benzynowy ma pojemność 1.8, a wysokoprężny 2.2 litra. Dla wersji benzynowych przewidziano półautomatyczną skrzynię biegów i-Shift, w której przełożenia mogą być zmieniane ręcznie za pomocą łopatek pod kierownicą. Seryjnie dla wszystkich wariantów montowana jest 6-biegowa manualna skrzynia.

Atutem Hondy od zawsze jest bardzo pewne prowadzenie. Także i w nowym Civicu nie jest inaczej, tylko w tym przypadku wytknąć trzeba zbyt szeroki promień zawracania. 11,4 metra to w tej klasie przynajmniej o metr za dużo. Samo zawieszenie dostrojono według angielskiej szkoły, czyli dość twardo, co będzie odpowiadało kierowcom o sportowym zacięciu. Niektórzy nich z radością powitają też przycisk wyłączający ESP. Szkoda tylko, że polskie drogi są takie dziurawe, bo znacznie pogarszają one komfort jazdy nowym Civikiem.

W sumie Honda Civic ósmej generacji to znów łakomy kąsek dla nastawionych na sport i dynamikę miłośników tej marki. A dzięki odważnej stylistyce z pewnością w niedługim czasie sporo ich przybędzie. Bo mimo świetnego wyglądu i budzącego emocje kokpitu Civic jest też w pełni rodzinnym samochodem - z obszerną kabiną i dużym kufrem. Czyżby wreszcie pojawił się ideał?
Żródło: galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe