VW Polo 2005-12-21
POLECAMY
Volkswagen Polo - ceny samochodów, wyposażenie
Volkswagen Polo - galeria zdjęć


Polo okazuje się na tyle udane, że wystarczyła zmiana stylistyki przodu, aby dać mu "drugie życie".

Mimo trzech lat produkcji Volkswagen Polo dzielnie opiera się konkurencji. Jedynym jego wrogiem jak dotąd była wygórowana cena. Jednak wraz z pojawieniem się trzeciej generacji Renault Clio, a także nowej Toyoty Yaris oraz Fiata Grande Punto Volkswagen musiał zareagować - zmienił nie tylko nadwozie, ale i obniżył ceny.

Kosmetyka nadwozia zbiegła się w czasie z 30-leciem wprowadzenia pierwszej generacji Polo. Rocznik modelowy 2005 zmienił swoje oblicze i upodobnił się do Passata. Okrągłe reflektory zastąpiono wyglądającymi bardziej dynamicznie lampami wkomponowanymi w nową atrapę chłodnicy. Nowy przód Polo wydłużył nadwozie o prawie 2 cm. Uważni obserwatorzy zauważą jeszcze inny zarys tylnej szyby, której dolna krawędź ma kształt litery V.

Nadal w ofercie Volkswagena pozostają dwie wersje nadwoziowe Polo - 3- i 5-drzwiowa. Nie przewiduje się rozpoczęcia w Polsce sprzedaży sedana. Po kuracji odmładzającej Polo zachowało typowy dla siebie wystrój wnętrza. Wyraźnie widać jednak ograniczanie kosztów, bo... właściwie nie zauważamy zmian. Widać uznano, że nie ma co poprawiać dobrego. Polo wciąż robi wrażenie starannie zaprojektowanego i wykonanego. Wnętrze ma sporo chromowanych elementów, tapicerka foteli sprawia eleganckie wrażenie, a głębokie wyprofilowanie siedzeń pozwala na odważniejszą jazdę.

Deska rozdzielcza ma przejrzyste wskaźniki pogrupowane w dwóch okrągłych zegarach. Jest także kilka półeczek wyłożonych gumą zapobiegającą wysuwaniu się ułożonych tam drobiazgów. Pozytywne wrażenie daje świetne spasowanie elementów, ale na tle wciąż poprawiającej się pod tym względem konkurencji różnica nie jest już tak znaczna. Pozostał jednak stonowany, konserwatywny styl.

Odmłodzone Polo zachowało również wszelkie walory praktyczne. Ilość miejsca wewnątrz jest porównywalna z Golfem II, a zauważalnie wyższa niż średnia w tym segmencie szerokość kabiny sprawia, że na tylnej kanapie mogą wygodnie siedzieć trzy osoby dorosłe. Wystarczająca jest też ilość miejsca na nogi - nawet gdy kierowca i pasażer obok niego odsuną fotele maksymalnie do tyłu.

Dawniej wytykano Polo ograniczający widoczność do tyłu szeroki tylny słupek. Jednak teraz, gdy popatrzymy na nadwozia rywali okazuje się, że Polo wcale nie ma szerokiego tylnego słupka, a widoczność do tyłu nie jest taka najgorsza. Może tylko czasem przeszkadza środkowy słupek. Ale tylko wtedy, gdy za kierownicą siedzi ktoś wysoki i ma odsunięty do tyłu fotel.

Bagażnik Polo nie jest duży, ale 270 litrów to średnia wartość w klasie. Masywny zderzak i tylny pas sprawiają, że podłoga bagażnika jest ponad 20 cm poniżej krawędzi załadunku. Można więc się niepotrzebnie nadźwigać. Poza tym w wersji podstawowej Polo nie ma dzielonej tylnej kanapy - składa się tylko w całości. Długość przestrzeni po jej złożeniu wynosi 127 cm.

Wraz z wprowadzeniem zmian stylistycznych Polo zmieniono specyfikacje wyposażenia. Dzięki temu można kupić Polo taniej, ale z jeszcze uboższym wyposażeniem. Niektórych może drażnić to, że prawie za wszystko trzeba dopłacać. Rzeczywiście, na liście wyposażenia standardowego bazowej wersji Trendline jest tak pusto, że aby wypełnić miejsce umieszczono tam np. dwa zagłówki z przodu, obudowy lusterek zewnętrznych i tablicę przyrządów. Z drugiej strony fakt, że w Polo Trendline nie trzeba dopłacać np. za zderzaki w kolorze nadwozia, czy przyciemniane szyby.

Z polskiej oferty Polo wycofano topową odmianę Highline, a dwie pozostałe odmiany noszą nazwy Comfortline i Sportline. Obydwie mają w wyposażeniu m.in. szuflady po przednimi fotelami, dzieloną tylną kanapę, centralny zamek, elektrycznie podnoszone szyby w przednich drzwiach. Dodatkowo w wersji Sportline jest sportowe zawieszenie i aluminiowe felgi oraz skórzane obszycie kierownicy i dźwigni zmiany biegów.

Podobnie jak dotychczas w palecie silników nowego Polo jest 5 silników benzynowych. Trzycylindrowy 1.2 występuje w dwóch wersjach o mocy 55 lub 64 KM. Dobrze znane są też jednostki 1.4 o mocy 75 KM i 16-zaworowa 1.4 o mocy 100 KM. Najnowszym benzynowym silnikiem Polo jest 1.4 FSI o mocy 86 KM. Lecz więcej zmian pod maską tego modelu zaszło wśród silników diesla. Teraz oferowane są trzy - dwie wersje trzycylindrowego 1.4 TDI o mocach 70 lub 80 KM oraz czterocylindrowy 1.9 TDI o mocy 100 KM. Wszystkie "ropniaki" spełniają już kryteria normy Euro 4.

Mocną stroną Volkswagena Polo zawsze było zawieszenie. Sztywna konstrukcja nadwozia pozwoliła na dość twarde jego ustawienie, co pozytywnie wpływa na wyczucie drogi i daje sporo radości z jazdy. Dzięki długiemu rozstawowi osi auto zapewnia też niezły komfort jazdy, a do tego praca zawieszenia jest starannie wygłuszona. Innym jasnym punktem Polo jest skrzynia biegów, która pracuje bardzo lekko i bez haczenia.

Podsumowując - jak zwykle w przypadku Volkswagena kusząca w reklamach cena szybko okazuje się nierealna. Ale choć dopłaca się właściwie za wszystko, to jednak zawsze w Polo są np. 2 poduszki powietrzne i immobilizer, a nawet najsłabsza odmiana ma wspomaganie kierownicy. Polo pozostaje więc ofertą dla osób, które darzą Volkswagena szczególnym zaufaniem.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe