Ssangyong Rexton 2.7 Xdi 2005-12-27
POLECAMY
Ssangyong Rexton - ceny samochodów, wyposażenie
Ssangyong Rexton - galeria zdjęć


Rexton, mimo iż ma swoje atuty, musi przełamać uprzedzenia do luksusu w koreańskim wydaniu. Pomóc w tym ma jak zwykle technika z Mercedesa.

Ssangyong Rexton to duże auto terenowe o dość nowej konstrukcji, która zadebiutowała w 2003 roku. Jako następca Musso Rexton wygląda bardziej nowocześnie. Ma więcej elegancji, a przód zdobi charakterystyczna atrapa chłodnicy. Teraz można pomyśleć, że to prawie Mercedes. Jednak od klasy ML dzieli go bardzo wiele - również przynajmniej dwa razy niższa cena.

Rexton dobrze pełni rolę flagowego modelu w gamie Ssangyonga. To auto na wskroś luksusowe - wewnątrz jest dużo miejsca, a oferowana za stosunkowo niedużą dopłatą skórzana tapicerka i wysokiej jakości materiały wyróżniają się w tej klasie cenowej. Można też zamówić pseudodrewniane dekoracje, które nadają ekskluzywnego wyglądu. Również wskaźniki, deska rozdzielcza i środkowy panel robią pozytywne wrażenie - mają nowoczesną formę i są czytelne.

Rexton błyszczy pod względem funkcjonalności. Mierzący 1,83 m wysokości i 4,79 m długości jak na europejskie warunki olbrzym może sporo pomieścić. Siedzenia są wygodne i mają wysoką pozycję, a spora kabina pozwala na wstawienie nawet trzech rzędów foteli. Tylko że wtedy z tyłu zmieszczą się tylko raczej niewysokie osoby. Z kolei bez trzeciego rzędu Rexton może pochwalić się naprawdę obszernym bagażnikiem, który po dach mieści 935 litrów objętości. Istotne jest także to, że kilkoma ruchami można go jeszcze powiększyć składając drugi rząd miejsc i wtedy wewnątrz mieszczą się 1524 litry. Rexton okazuje się być też niezłym osiłkiem, bo może udźwignąć 830 kilogramów i uciągnąć przyczepę o masie 3,5 tony.

Najmocniejszym atutem Rextona, o czym oczywiście przedstawiciele Ssangyonga przypominają przy każdej okazji, jest silnik wysokoprężny wywodzący się z licencji Mercedesa. Jest to 5-cylindrowa rzędowa jednostka 2.7 o mocy 163 KM. Oryginał nie był najmłodszy, więc w Korei wpakowano weń sporo najnowszych technologii łącznie z wtryskiem bezpośrednim common-rail najnowszej generacji. W efekcie maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 345 Nm i wartość ta jest osiągana w przedziale 1800-3200 obrotów na minutę.

Ale nowy silnik Rextona nie lubi wysokich obrotów i już przy poziomie 4500 na obrotomierzu jest czerwone pole. Mimo to osiągi nie są najgorsze, bo prędkość maksymalna to 177 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 13,2 sekundy. Ważniejsze jednak, że prawie 2-tonowy Rexton w tej wersji silnikowej z manualną skrzynią biegów spala średnio 8,5 litra oleju napędowego na 100 km. A 80-litrowy bak nie zmusza do częstego zatrzymywania się na stacjach benzynowych. Oczywiście odstępna jest także automatyczna, 5-stopniowa skrzynia biegów, która nieco zwiększa apetyt na paliwo, ale zapewnia też nieporównanie większy komfort.

Sporym pozytywnym zaskoczeniem dla miłośników jazdy terenowej może być zachowanie się Rextona w terenie. Auto ma napęd 4x4 działający w sposób stały na wszystkie koła i reduktor przełożeń skrzyni biegów. Dzięki temu terenowy Ssangyong pokonuje bez większych trudności nawet dość strome podjazdy - teoretycznie nawet do 45 stopni. A jak jest na nierównościach? Też nieźle, ale już dzięki oferowanemu za dopłatą systemowi Torque on Demand. Przenosi on moment obrotowy z koła, które utraciło przyczepność na koło po drugiej stronie osi albo na drugą oś.

Terenowa dzielność Rextona ma swoje oparcie w solidnej ramie i sztywnej osi z tyłu. Nie bez znaczenia jest też 20-centymetrowy prześwit i kąt natarcia 28,5 oraz zejścia 25 stopni. Z kolei na asfalcie sprzymierzeńcem Rextona jest duża masa, dzięki której przy jeździe na wprost auto zachowuje się spokojnie. Lecz połączenie niezależnego zawieszenia z przodu i sztywnego mostu z tyłu nie jest stworzone do dynamicznego pokonywania zakrętów. Z przodu jest zbyt miękko, a z tyłu sprężyście, czego skutkiem jest zauważalna nadsterowność i nerwowe utrzymanie toru jazdy w zakrętach. Inwestycja w ESP jest więc koniecznością.

Na pochwałę zasługują dobrane przez Ssangyonga do Rextona hamulce. Wszystkie są tarczowe i dobrze radzą sobie ze sporą masą. W standardzie Rextona są 4 poduszki powietrzne z przodu (2 czołowe i 2 boczne). Wyposażenie najtańszej odmiany obejmuje m.in. elektronicznie regulowaną klimatyzację, elektrycznie ustawiane i składane lusterka, centralny zamek z pilotem, 4 elektrycznie podnoszone szyby, skórzane obicie kierownicy, relingi dachowe i aluminiowe felgi.

W sumie więc Ssangyong Rexton wobec swoich niezaprzeczalnych atutów, jakim jest silnik, obszerna kabina i dzielność w terenie okazuje się całkiem atrakcyjną propozycją - ale tylko na tle koreańskich konkurentów. Renomowani rywale z Japonii, Wielkiej Brytanii, czy Niemiec nie mają się czego obawiać. Rextonowi jeszcze brakuje tego "czegoś". Ale prawdopodobnie już następca Rextona może stać się bardziej groźny. Przynajmniej dla konkurentów z Japonii.
Żródło: galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe