Renault Clio III 2006-01-23
POLECAMY
Renault Clio III - ceny samochodów, wyposażenie
Renault Clio III - galeria zdjęć


Od czasów niezapomnianej "piątki" małe renówki utraciły swoją dominację w segmencie miejskich aut. Ale nie znaczy to, że nie wytrzymują konkurencji.

Gdy w 1990 roku zadebiutowało pierwsze Clio mierzyło 3,72 m długości. Clio II z 1998 roku miało 3,77 m, a obwołany Samochodem Roku 2005 Renault Clio III mierzy już 3,99 m, czyli tyle, ile Golf drugiej generacji. Mimo to i tak Clio nie jest najlepszym przykładem na to, jak samochody stopniowo wyrastają ze swoich segmentów. Konkurenci w rodzaju Fiata Grande Punto, czy Tototy Yaris urośli jeszcze bardziej.

Czym więc broni się Clio III? Sama stylistyka Clio trzeciej generacji wydaje się dość stonowana i w szczegółach mocno nawiązuje do poprzedniego modelu. Linia nadwozia jest jednak zupełnie nowa - z charakterystyczną wysoką linią okien z boku. Karoseria jest znacznie mocniejsza i w dużej mierze dzięki niej model ten poprawił wyniki crashtestów poprzednika, który ze swoimi 4 gwiazdkami odstawał od pozostałych modeli Renault. Clio III ma już 5 gwiazdek, a u Renault mniej ma już tylko Twingo.

Renault Clio III zostało zbudowane na platformie znanej już z Nissana Micry i Renault Modusa. To oznacza większy rozstaw osi i więcej miejsca w kabinie niż wcześniej. Wsiadając jednak do środka nie można się oprzeć wrażeniu deja vu. Wskaźniki i przedni panel są przeniesione z Megane II, a wyróżnić można tylko srebrne obramowania wskaźników, choć są one tylko w droższych odmianach. Nowy za to jest wyświetlacz i forma środkowego panela.

Zarówno z przodu jak i z tyłu jest wystarczająca ilość schowków. Wprawdzie te w drzwiach mogą wydawać się nieco zbyt wąskie, ale za to nawet w wersji 3-drzwiowej pasażerowie siedzący z tyłu mają w bocznych ściankach niewielkie kieszenie na drobiazgi. Komfort siedzenia z tyłu jest znacznie lepszy niż we wcześniejszym modelu, w czym jest zasługa głównie większego rozstawu osi. Jeśli z przodu nie siedzi olbrzym, to z tyłu nawet osoby o wzroście około 180 cm nie będą musiały podkurczać kolan. Dodatkowo inaczej poprowadzony dach nie zmusza wysokich osób do pochylania głów. Niestety, choć poprawa jest znaczna, to nie można powiedzieć, żeby kabina Clio III była bardzo obszerna. No i w wersji 3-drzwiowej nie są uchylane tylne okna.

Bagażnik Clio III mieści 288 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy powiększa się do 1028 litrów. Klapa otwiera się wysoko i nie zagraża głowie. Krawędź załadunku jest też dość nisko, jednak aby otworzyć klapę trzeba chwycić za jej dolną krawędź i łatwo można pobrudzić rękę. Tak jak w Clio II za tylnymi siedzeniami jest wysoki na około 7 cm próg, który ma zwiększać stabilność. Ale sprawia też, że po złożeniu oparcia powierzchnia załadunku nie jest równa.

Clio trzeciej generacji oferowane jest w czterech podstawowych wariantach wyposażenia. Najprostszy Authentique rozpoznać można po ciemnych tworzywach wewnątrz i szarych listwach ochronnych po bokach nadwozia. Mimo to w tej opcji jest już ABS z EBV i asystentem hamowania, czołowe i boczne poduszki powietrzne, komputer pokładowy i centralny zamek. Druga odmiana o nazwie Expression obok żywszych kolorów wewnątrz ma jeszcze pionową regulację fotela kierowcy, elektrycznie otwierane szyby z przodu i dzielone tylne siedzenia.

Najdroższe wersje Dynamique i Extreme mają w standardzie m.in. radio z CD, obszytą skórą kierownicę i chromowane detale w kabinie. Odmiana Extreme ma poza tym manualną klimatyzację, kurtynowe poduszki powietrzne i aluminiowe felgi kół.

W wyposażeniu dodatkowym Clio III jest kilka wartych wyróżnienia nowinek. Należą do nich np. reflektory ksenonowe i światła doświetlające wnętrza zakrętów. Poza tym jest jeszcze komputer który podaje głosem - również po polsku - około 70 komunikatów; system nawigacji Carminat Guidage; jak również karta "hands free". Ta ostatnia zawiera czujniki, które działają w odległości 1,20 m od auta. Gdy właściciel włoży rękę w klamkę fotokomórki odblokowują zamki, a uruchomienie silnika odbywa się za pomocą przycisku. I nawet nie trzeba wkładać karty do przeznaczonego dla niej portu obok kierownicy.

Renault Clio III jest produkowany w pięciu wersjach silnikowych. Dwa z nich to jednostki benzynowe - 1.2 o mocy 75 KM oraz 1.4 o mocy 100 KM. Kolejne to dwa silniki wysokoprężne - 1.5 dCi o mocy 70 KM lub 85 KM. Najmocniejszym silnikiem w Clio III jest 1.5 dCi o mocy 105 KM z wtryskiem piezoelektrycznym. Prawie wszystkie odmiany mają zwykłą manualną skrzynię 5-biegową, a 6-biegowa dostępna jest tylko dla wersji 1.5 dCi 105 KM. Renault przewidziało jeszcze półautomatyczną skrzynię biegów z łopatkami zmian przełożeń pod kierownicą, ale wyłącznie za dopłatą i jedynie dla wersji 1.2 lub 1.5 dCi 85 KM.

Zawieszenie Clio III zostało dostrojone dość sztywno, jak na auto francuskiego pochodzenia. Dzięki temu mało pochyla się na bok w zakrętach. Ponieważ jednak fotele są dość miękkie i nie mają bocznych usztywnień ciało kierowcy ma niezbyt stabilne podparcie i dynamiczna jazda jest skutecznie wyhamowywana.

W sumie wprowadzając nowe Clio udało się francuskiemu koncernowi zaproponować auto dla osób, które cenią sobie nowoczesność i darzą zaufaniem sprawdzone wartości. Klasyczna i zarazem ładna stylistyka oraz wysoki stopień bezpieczeństwa dają Clio III mocny punkt zaczepienia w walce o klienta. A to bardzo ważne przy mocnej konkurencji, która pojawiła się równolegle z autkiem Renault.
Żródło: galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe