Audi Q7 2006-01-13
POLECAMY
Audi Q7 - galeria zdjęć


Audi coraz pewniej wkracza w segment terenówek. Model Q7 to już nie kolejna odmiana kombi, ale pełną gębą SUV.

Pierwszą przymiarką na nowym gruncie był model Allroad. Auto dobrze się przyjęło i kolejnym krokiem jest znacznie większe i bardziej luksusowe Q7. Przy pracach nad tym modelem wykorzystano doświadczenia Volkswagena, który ma już swojego Touarega. Jednak Audi to nieco wyższy prestiż i w przypadku modelu Q7 uwagę zwraca majestatyczna i zarazem agresywna stylistyka. Charakterystyczny kształt atrapy chłodnicy nawiązuje do lat świetności marki Auto Union. Poza tym auto ma typowe dla nowszych modeli Audi kształty świateł i reflektorów.

Ale jak na luksusowego SUV-a karoseria Audi Q7 ma nietypowo opływowe kształty i jest stosunkowo długa, bo przekracza 5 metrów. Konkurenci w rodzaju BMW X5, czy Mercedesa klasy M są o dobre 30 cm krótsi. Ciekawostkę stanowi fakt, że nowe Audi może być zamówione w jednej z trzech wersji – 5-, 6- lub 7-miejscowej. Ta pierwsza ma tradycyjny układ miejsc z dwoma rzędami siedzeń; odmiana 6-osobowa ma trzy rzędy po dwa fotele; a z kolei 7-osobowa od tej ostatniej różni się środkowym rzędem, który jest mieści 3 osoby i jest taki sam jak w odmianie 5-osobowej. I jeszcze jeden drobiazg, choć oferowany za dopłatą – środkowe fotele albo kanapa mogą być przesuwane na specjalnych szynach w podłodze.

Dzięki szerokości nadwozia wynoszącej 1,98 m w kabinie Audi Q7 jest bardzo przestronnie. Gdy zaistnieje potrzeba, można złożyć siedzenia i uzyskać przestrzeń ładunkową o objętości 2035 litrów. Ale i normalnie w odmianie 5-miejscowej bagażnik mieści sporo, bo aż 775 litrów.

Do napędu nowego Q7 Audi przeznaczyło na początek jedynie dwa silniki. Pierwszy z nich to benzynowy V8 o pojemności 4.2 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa FSI. Rozwija on moc 350 KM i maksymalny moment obrotowy 440 Nm. Drugim silnikiem jest V6 TDI o mocy 233 KM. Wykorzystano w nim nie pompowtryskiwacze, ale najnowszy układ common-rail z zaworami piezoelektrycznymi i jednostka ta oprócz sporej mocy odznacza się maksymalnym momentem obrotowym o wartości 500 Nm. Na jesień 2006 Audi zapowiada jeszcze dla Q7 jeszcze nowy silnik benzynowy 3.6 V6 FSI o mocy 280 KM.

Dla wszystkich odmian oferowane są za dopłatą automatyczne 6-stopniowe skrzynie Tiptronic. W standardzie jest stały napęd na 4 koła ze środkowym dyferencjałem, który przenosi część momentu między osie. Jednak w normalnych warunkach 60% siły przenoszone jest na tył, co daje ulubioną przez sportowych kierowców lekką nadsterowność. Warto przypomnieć, że taki sam dyfer zastosowano wcześniej w modelach RS4 i S8.

W standardzie Audi Q7 ma stalowe resory. Za dopłatą można jednak zamówić znany z mocniejszy wersji Porsche Cayenne pneumatyczny układ zawieszenia. Wtedy dostępna jest opcja regulacji prześwitu w granicach od 18 do 24 cm. W trybie jazdy terenowej prześwit ustawia się automatycznie na 21 cm i odpowiednio dopasowywana jest charakterystyka tłumienia. Dodatkową zaletą poduszkowego zawieszenia jest funkcja opuszczania krawędzi załadunku ułatwiająca wkładanie bagaży.

Nowinką techniczną zastosowaną seryjnie w Audi Q7 są nowe funkcje układu ESP. Są nimi asystent zjazdu i połączony z ESP wspomniany wcześniej tryb jazdy terenowej. System automatycznie zmienia charakterystykę układu ABS tak, aby nie tworzył zagrożenia na luźnej nawierzchni. Także przy jeździe z przyczepą tor jazdy jest stabilizowany przez przyhamowywanie odpowiedniego koła. W standardzie jest jeszcze np. układ ograniczający do minimum pochylenia nadwozia na boki.

Kolejne ciekawe rozwiązania w Q7 to znany z A6 i A8 system komunikacji i obsługi systemów pokładowych MMI, który tu wzbogacono o nowe funkcje. W opcji są jeszcze kamera cofania, współpracujące z radarem system zmiany pasa ruchu i utrzymywania bezpiecznego odstępu. Ten ostatni, jeśli zajdzie taka potrzeba, potrafi nawet całkiem zatrzymać auto bez udziału kierowcy.

Sprzedaż Audi Q7, również w polskich salonach, rozpocznie się jeszcze w pierwszym kwartale 2006. Cena wyjściowa za odmianę TDI nie powinna przekroczyć równowartości 50 tysięcy euro.
Żródło: galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe