Fiat Stilo 5d 2006-03-20
POLECAMY
Fiat Stilo - ceny samochodów, wyposażenie
Fiat Stilo - galeria zdjęć


Nie wiedzieć czemu porządnie zaprojektowany, bardzo praktyczny i nieprzesadnie drogi Stilo nigdy nie zdobył sobie takiej popularności jak Bravo/Brava.

Wprowadzony do sprzedaży w 2001 roku Fiat Stilo miał być wreszcie godnym rywalem dla Golfa. I wyszło jak zwykle, czyli poniżej oczekiwań. Trudno dopatrywać się przyczyn tej sytuacji w brakach konstrukcji, bo w momencie debiutu Stilo był najlepiej skonstruowanym modelem w historii marki. Być może zaważyła początkowo zbyt wysoko skalkulowana cena i zbyt bogate wyposażenie. Jednak nawet po dokonaniu zmian w ofercie sprzedaż Stilo nie ruszyła gwałtownie do przodu.

W gamie Stilo są 3 wersje nadwoziowe, z których każda ma osobny charakter. 3-drzwiowe Stilo to sportowiec w rodzinie. Ma ukośnie opadający tył, klinowaty kształt i niewielki bagażnik. Bardziej praktyczny i najczęściej wybierany jest 5-drzwiowy hatchback. Odmiana kombi, czyli Multiwagon, to już znacznie większe auto z pokaźnym bagażnikiem.

Po zajęciu po raz pierwszy miejsca za kierownicą Stilo nie można oprzeć się zdziwieniu: Czy to naprawdę Fiat? Deska rozdzielcza i przełączniki mają układ inspirowany rozwiązaniami ze Skody i VW. Wprawdzie tapicerka foteli jest bardzo „fiatowska”, bo zastosowane tu tkaniny już na pierwszy dotyk są rozpoznawalne, to zaskakuje ilość miejsca za kierownicą i po bokach - kabina jest naprawdę duża. Cieszy regulacja wysokości fotela kierowcy oraz dwuosiowa regulacja kolumny kierownicy, dzięki którym łatwo zająć niską, sportową pozycję, ale nawet osoby lubiące siedzieć wyżej nie będą narzekały. I na pewno już nie na małą ilość miejsca w okolicach głowy (wysokość Stilo to 1,53 m).

Co w 2001 roku było nowinką dziś nikogo już nie zaskakuje, jednak warto wspomnieć o tylnej, asymetrycznie dzielonej i przesuwanej kanapie, która pozwala nieco powiększyć bagażnik. Jak na segment C nie jest on rekordowy, jednak mieści zadowalające 335 litrów, a główną przeszkodą w osiągnięciu większej objętości są spore wnęki kół. Tylna kanapa nie tylko może być składana, ale w całości lub w częściach przesuwana wzdłuż prowadnic w podłodze. Do tego pochylenie tylnych oparć może być regulowane oddzielnie dla każdej części.

Stilo jest przykładem na to, że na naszym rynku Fiat został zmuszony do kompromisów w kwestii bezpieczeństwa. W standardzie dostępne są jedynie dwie poduszki powietrzne, ale za to są aktywne zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy 4 lub 5 miejscach siedzących. Do tego dochodzi ABS z systemem rozdziału siły hamowania na poszczególne koła (EBD), a już za dopłatą układ zapobiegający uślizgowi kół przy przyspieszaniu (ASR) i asystent hamowania (HBA) oraz elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP. W najbogatszej wersji jest w sumie aż 8 poduszek powietrznych.

Do elementów standardowego wyposażenia najtańszych specyfikacji Fresh i Actual należą m.in. elektryczne wspomaganie kierownicy, "komputer" pokładowy, elektryczne podnośniki szyb i szyby ograniczające nagrzewanie wnętrza. Są także wspomniana regulacja wysokości fotela kierowcy, elektrycznie ogrzewane lusterka i immobilizer. Z ciekawszych elementów podstawowego wyposażenia można wymienić np. elektrycznie sterowany układ nawiewu powietrza z kratkami nadmuchu z tyłu. Najbogatsza opcja wyposażenia Stilo to Dynamic z ładniejszymi detalami wnętrza oferowana obecnie tylko z silnikami wysokoprężnymi.

W gamie Stilo są 2 silniki benzynowe: 1.4 o mocy 95 KM oraz 1.6 o mocy 103 KM. Trzon oferty stanowią obecnie turbodiesle 1.9 JTD, które dostępne są o mocy 100, 115 lub 140 KM. Fiat jest pierwszą na polskim rynku firmą, która promuje jednostki wysokoprężne ograniczając różnicę cenową dzielącą je od wersji benzynowych. Dla niektórych odmian cena wersji benzynowej jest nawet taka sama jak najtańszej wysokoprężnej.

Tak więc Fiat Stilo jest niewątpliwie niedocenianym samochodem o wciąż bardzo świeżym designie, nadającym się zarówno do pracy w firmie, jak i rodzinnej podróży. Wsiadając do tego modelu zauważalna jest znaczna poprawa wykończenia i wyższa jakość materiałów wykończeniowych włoskiej marki. Co więc jest z tym autem nie tak? Czy tylko stereotypowy wizerunek marki? Jeśli to prawda, to z pewnością opinia taka jest przesadzona i nazbyt krzywdząca. Być może właśnie dlatego warto się zainteresować tym modelem.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe