VW Passat Variant 2006-04-03
POLECAMY
VW Passat Variant - ceny samochodów, wyposażenie
VW Passat Variant - galeria zdjęć


W gamie Volkswagena Passata to właśnie kombi jest najczęściej wybieraną odmianą nadwoziową. A przypadku najnowszej generacji model ten jest wyjątkowo dobrze dopracowany.

Szósta generacja VW Passata tradycyjnie zadebiutowała na początek tylko z nadwoziem sedan. Jednak już pół roku później latem 2005 roku w salonach pojawiła się znacznie bardziej wyczekiwana odmiana kombi. W odróżnieniu od poprzednika nowy Passat zyskał znacznie bardziej dystyngowany wygląd. Ma już charakterystyczny dla nowych modeli tej marki obwiedziony chromem grill i reflektory z uwypuklonymi okrągłymi światłami. Również z tyłu kombi zachowano znane z sedana okrągłe diodowe światła.

Sama linia Passata kombi jest znacznie cięższa od poprzedniej generacji. Auto wydaje się większe i takie też jest w rzeczywistości. Styliści jednak nadali mu jednak bardziej dynamiczną linię. Boczna linia okien unosi się do tyłu, a dach lekko opada. Co ciekawe, wcale nie psuje to parametrów użytkowych. Bagażnik w standardowej konfiguracji ma aż 603 litry objętości, a po złożeniu tylnej kanapy do środka można upakować 1731 litrów bagażu. Aby nie były to wartości tylko teoretyczne, ładowność zwiększono do 632 kilogramów, a więc do poziomu prawie auta dostawczego.

Samo wnętrze jest analogiczne do sedana. Deska rozdzielcza i przedni panel nie są już podobne do innych Volkswagenów, Audi, czy nawet Skód. Liczne aluminiopodobne wstawki, charakterystyczny nawis górnej części wyglądają dość oryginalnie. Także zegary są znacznie bardziej stylowe i mocno nawiązują do droższego Phaetona. Siedząc wewnątrz ma się wrażenie, że jest to naprawdę wysokiej klasy wóz.

W nowym Passacie Variancie znalazło zastosowanie kilka nietypowych rozwiązań. Po raz pierwszy w tej klasie samochodów Passat wyposażony jest seryjnie w uruchamiany przyciskiem elektroniczny hamulec postojowy. Jednak trudno go używać podczas jazdy choćby do prowokowania poślizgu, lecz dzięki elektronicznemu sterowaniu i połączeniu z innymi układami hamulec ten posiada kilka nowych funkcji, takich jak np. dynamiczna funkcja hamulca awaryjnego, wspomaganie ruszania pod górę i automatyczna funkcja Hold, czyli postój przed światłami bez potrzeby stałego wciskania pedału hamulca.

Inna nowinka – ale tym razem już tylko u VW - to uruchamianie i zamykanie auta bez kluczyka. Zastępuje go pilot do otwierania i zamykania centralnego zamka. Aby uruchomić silnik, trzeba wetknąć pilota do specjalnego portu po prawej stronie kierownicy i nacisnąć przycisk. Nareszcie niemiecki koncern nie ustępuje pod tym względem choćby dość już starej Renault Lagunie. Na uwagę zasługuje też spora ilość schowków w kabinie. W standardzie jest zamykana półka pod dachem, a kieszenie przednich drzwi mają osobno zamykany schowek.

Nowy VW Passat oferowany jest w czterech wersjach. Już podstawowa odmiana Trendline ma w wyposażeniu m.in. półautomatyczną klimatyzację Climatic, centralny zamek, automatycznie otwieraną pokrywę bagażnika, chromowane obwódki zegarów, regulowany na wysokość fotel kierowcy, zamykany na klucz i schładzany schowek przed fotelem pasażera z przodu, składaną i dzieloną tylną kanapę z podłokietnikiem i immobilizer. Nie ma właściwie tylko radia, ale poza tym nawet najtańszy Passat ma 6 poduszek powietrznych (2 czołowe, 2 boczne i 2 kurtynowe), komplet układów wspomagających hamowanie i trakcję, czyli ABS, EDS, ASR i ESP; aktywne zagłówki z przodu i układ włączający świtała awaryjne przy nagłym hamowaniu.

Bogatsze wersje wyposażeniowe to Comfortline, Sportline oraz Highline. Różnią się one materiałem tapicerki do wyboru, detalami wykończenia wnętrza i szczegółami wyposażenia tj. klimatyzacja Climatronic. Ale poszczególne wersje wyposażeniowe Passata różni nie tyle ilość wyposażenia, co raczej jego charakter. Comfortline jest odmianą popularną, Sportline - bardziej sportową z kubełkowymi fotelami, trójramienną kierownicą i skórzanymi wykończeniami, a Highline ze skórzanymi obiciami siedzeń i elementów drzwi.

Wśród opcji dodatkowych Passata szóstej generacji znajdziemy m.in. przejęty z Phaetona radarowy układ automatycznego utrzymywania odległości, który współpracuje z tempomatem ograniczając w razie konieczności ustawioną na nim prędkość. Gdy pas ruchu przed Passatem będzie znów wolny, auto samoczynnie przyspieszy do ustawionej wcześniej prędkości. Oprócz tego zamówić można np. elektrycznie sterowany szyberdach, podgrzewane fotele przednie i podgrzewane dysze spryskiwaczy, boczne poduszki powietrzne, czujnik deszczu i elektryczną regulację przednich foteli.

Wśród silników Passata Varianta wybór nie jest duży. Dodatkowo biorąc pod uwagę, że podstawowa benzynowa jednostka ma pojemność 1.6 i moc 102 KM trudno uznać ją za wystarczający napęd. Również silnik 1.6 FSI o mocy 115 KM nie jest mocny, ale dzięki bezpośredniemu wtryskowi przynajmniej oszczędniej obchodzi się z paliwem. Najlepiej do charakteru dużego kombi pasują dwulitrówki – benzynowe 2.0 FSI o mocy 150 KM oraz 2.0 Turbo FSI o mocy 200 KM oraz silniki wysokoprężne 2.0 TDI o mocach 140 lub 170 KM. W ofercie pozostają jeszcze dwa skrajne rozwiązania: dla oszczędnych turbodiesel 1.9 TDI o mocy 105 KM, a dla zwolenników prestiżu benzynowy 3.2 V6 FSI o mocy 250 KM.

Prawie wszystkie silniki Passata są połączone z 6-biegowymi skrzyniami biegów. Tylko wersje najsłabsze 1.6 102 KM 1.9 TDI 105 KM mają skrzynie 5-biegowe. Za dopłatą oferuje się oczywiście przekładnie automatyczne: Tiptronic dla wersji benzynowych i DSG dla diesli. Można zamówić również napęd na 4 koła 4Motion, ale tylko dla odmian 2.0 FSI, 2.0 TDI 140 KM i 3.2 V6 FSI

VW Passat Variant w swoim szóstym wcieleniu coraz bardziej oddala się od charakteru swoich znacznie prostszych poprzedników z lat 80-tych i początku 90-tych. Cenowo i jakościowo Passat stopniowo przebija się do wyższej klasy, choć nie da się zaprzeczyć, że do konkurentów w rodzaju np. Volvo V70 jeszcze mu trochę brakuje. Ale to już zapewne będzie zadanie dla siódmej generacji.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe