Peugeot 206 – model 2006 2006-04-10
POLECAMY
Peugeot 206 - ceny samochodów, wyposażenie
Peugeot 206 - galeria zdjęć


Choć znamy już następcę, to mały 206 nadal jest kusi atrakcyjnym wyglądem i jak nigdy przystępną ceną.

Peugeot 206 należał do najchętniej wybieranych nowych aut w Europie. Na początku nowego tysiąclecia był nawet na pierwszym miejscu pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy. Następca, czyli 207, ma być kontynuacją tego sukcesu, ale nie oznacza to, że Peugeot 206 przestał cieszyć się zainteresowaniem.

206 pojawił się na rynku w 1998 roku. Początkowo tylko jako 3-i 5-drzwiowy hatchback, ale w trakcie produkcji gama wersji nadwoziowych powiększała się o odmianę CC i kombi o symbolu SW. Mało tego – jeszcze w 2006 roku na tzw. wschodzące rynki – czyli również do polskich salonów - trafi odmiana sedan.

Wsiadając do „206” od razu wiemy, że nie jest to duże autko. I od razu zauważamy też, że już ma swoje lata. Jakość i rodzaj tworzyw w kabinie nie są złe, ale siłą rzeczy już się opatrzyły. Choć trzeba przyznać, że chromowane pierścienie wokół wskaźników deski rozdzielczej wyglądają bardzo efektownie. Nic nie można też zarzucić czytelności i ergonomii - tutaj Peugeot 206 zasługuje na najwyższą ocenę.

Znacznie gorzej przedstawia się sprawa z komfortem foteli. Najtańsze, a więc najczęściej wybierane specyfikacje mają tapicerkę z mało przyjemnych w dotyku tkanin i nie są zbyt dobrze wyprofilowane. W niewielkiej kabinie osoby mierzące więcej niż 175 cm wzrostu będą się czuły trochę skrępowane. Do tego przy odsunięciu fotela na właściwą odległość osoby siedzące z tyłu będą miały naprawdę mało miejsca, a przy składaniu tylnej kanapy nie da się uzyskać równej powierzchni. Sam bagażnik mieści 245 litrów, co jest wartością poniżej średniej, ale jak w każdym hatchbacku daje się stosukowo łatwo wykorzystać dzięki dużej klapie.

Na koniec swojej kariery 206 oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia. Podstawowa Happy ma w specyfikacji m.in. wspomaganie kierownicy, dwie czołowe poduszki powietrzne, regulację wysokości kolumny kierowniczej, regulację wysokości fotela kierowcy, immobilizer i przyciemniane szyby. Bogatsza odmiana Trendy ma w standardzie ponadto m.in. elektrycznie otwierane szyby w przednich drzwiach, centralny zamek z pilotem, ABS z układem wspomagania hamowania awaryjnego, światła przeciwmgielne i dzieloną tylną kanapę (Happy ma składaną tylko w całości).

Gama silników Peugeota 206 – poza jednostkami wysokoprężnymi - nie ulegała w trakcie 8 lat produkcji zasadniczym zmianom. Silniki benzynowe to 1.1 o mocy 60 KM, 1.4 o mocy 75 KM oraz 1.6 o mocy 109 KM i dość rzadko spotykany 2.0 o mocy 138 KM oraz zupełnie już niszowy 2.0 o mocy 180 KM. W 2004 roku ofertę wzbogacił benzynowy 1.4 16V o mocy 88 KM, a z kolei w 2006 roku przed wprowadzeniem następcy gamę silników zawężono do jednostek 75 KM i 88 KM i usunięto z oferty automatyczne skrzynie biegów.

W trakcie 8 lat produkcji najwięcej zmian zaszło wśród silników wysokoprężnych. Początkowo jedynym dostępnym dieslem był tradycyjny 1.9 D o mocy 70 KM. Później wprowadzano coraz nowocześniejsze jednostki 1.9 HDI i 2.0 HDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa i na koniec w sprzedaży znajdują się tylko 2 silniki: 1.4 HDI o mocy 70 KM, 1.6 HDI o mocy 110 KM.

Pozytywnym wrażeniem z jazdy Peugeotem 206 – szczególnie z silnikami benzynowymi - jest niski poziom hałasu. Ale nawet jednostki wysokoprężne są pod tym względem znacznie mniej dokuczliwe od początkowego silnika 1.9 D. Na co dzień mniej uśmiechu budzi praca sprzęgła, które działa trochę zbyt miękko i daje niewiele czucia, ale z drugiej strony nie zmusza do siłowania się. Z kolei bardzo lekko i z wyczuciem pracuje skrzynia biegów. Zawieszenie jest dość twardo zestrojone, ale daleko mu do np. większej 307. Tu konstruktorzy starali się znaleźć kompromis wyraźnie bliższy komfortowej charakterystyce.

W sumie, gdyby nie obniżona w 2006 roku cena Peugeot 206 na pewno nie obroniłby się przed swoim następcą. Mimo to wciąż atrakcyjna ponadczasowa stylistyka sprawia, że niska cena nie jest jedynym kryterium wyboru. A Peugeota 206 zawsze wybierało się oczami i - co wyjątkowe w tej grupie - autko to nie stało się ulubieńcem wyłącznie pań.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe