Opel Astra II Classic 2006-04-18
POLECAMY
Opel Astra II Classic - ceny samochodów, wyposażenie
Opel Astra II Classic - galeria zdjęć


Produkowana w Polsce Astra drugiej starszej generacji wciąż cieszy się zainteresowaniem w salonach.

Astra drugiej generacji podobnie jak wcześniejszy model po wprowadzeniu na rynek następcy jest produkowana w zakładach w Gliwicach z przeznaczeniem na rynek polski i krajów Europy Wschodniej. Mimo, że auto to miało swoja premierę w 1998 roku, to bardzo dzielnie zniosło próbę czasu. Sylwetka wciąż wygląda atrakcyjnie, a wypróbowana i niezawodna technika budzą spore zaufanie nastawionych pragmatycznie klientów.

Opel Astra II Classic jest jednym z najtańszych kompaktów w polskich salonach. Oferowany jest w trzech wersjach nadwoziowych – jako 5-drzwiowy hatchback, sedan i kombi. Zajmując miejsce w kabinie nie da się ukryć, że projekt kokpitu ma już swoje lata, ale nadal pozostaje funkcjonalny i jest bardzo czytelny. Liczby pokazują, że dla większości klientów nie jest to odstraszająca cecha. Czarne tworzywa tylko w wersji Njoy ożywione są malowanymi na srebrno plastikowymi stawkami i skórzaną kierownicą. Można jeszcze dopłacić za pakiet ozdobny obejmujący chromowane klamki wewnętrzne i obwódki zegarów.

To jednak tylko detale. Najważniejsze, czyli fotele, są wygodne, na nogi zarówno z przodu jak z tyłu jest sporo miejsca i nikt nie powinien narzekać na niewygodę. Do tego dochodzi bagażnik, który w wersji kombi mieści 480 litrów jest bardzo ustawny i łatwy w załadunku. Po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy ładownię o długości 165 cm i objętości 1500 litrów.

Wyposażenie Astry II Classic każdy właściwie dobiera według własnych preferencji. W standardzie są dwie czołowe poduszki powietrzne i ABS, a pozostałe elementy pogrupowano w płatnych ekstra pakietach. I tak pakiet Riviera obejmuje klimatyzację oraz centralny zamek z pilotem. Pakiet Club – centralny zamek, regulację kierownicy i wysokości fotela kierowcy. Pakiet Njoy m.in. klimatyzację, światła przeciwmgłowe i radio z CD. Pakiet Elektryczny – elektrycznie otwierane szyby z przodu i elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka. Do tego dochodzą jeszcze pakiety kombinowane tj. Riviera 2, który oprócz klimatyzacji i centralnego zamka obejmuje jeszcze regulację kierownicy i wysokości fotela, a pakiet Edition to Njoy bez klimatyzacji.

Pod maską Opla Astry II Classic pozostawiono tylko trzy silniki. Dwa z nich to benzynowe z serii Twinport, które wywodzą się z wcześniejszych jednostek Ecotec, ale zostały wyposażone w technologię ograniczenia tzw. strat na przepustnicy. Silniki Twinport mogą spalać mniej paliwa dzięki zastosowaniu kolektora dolotowego o zmiennej długości w połączeniu z wydajną recyrkulacją gazów spalinowych. Przy obciążeniu częściowym silnik otrzymuje ponad 25 procent więcej mieszanki paliwowo-powietrznej powstałej ze spalin wprowadzonych drogą recyrkulacji.

Podstawowym silnikiem w gamie tego modelu jest benzynowy 1.4 o mocy 90 KM. W cyklu miejskim spala on średnio 9,5 l benzyny na 100 km, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie 13 sekund. Drugą jednostką benzynową dostępną w tym modelu jest 1.6 o mocy 103 KM. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu 11 sekund i zużycie paliwa w mieście to również 9,5 l/100 km. Do oszczędnej jazdy najbardziej nadaje się ostatni silnik Astry II Classic, czyli pochodzący z polskich zakładów Isuzu turbodiesel 1.7 CDTI o mocy 80 KM. Średnio spala on 6 litrów oleju napędowego i do 100 km/h przyspiesza w czasie 14,5 sekundy. Standardowo Astra II Classic produkowana jest z 5-biegową manualną skrzynią, ale dla wersji 1.6 za dopłatą oferowany jest 4-stopniowy automat.

Jazda Astrą II zawsze sprawiała sporo przyjemności. W swoim czasie układ kierowniczy na tle konkurencji był bardzo bezpośredni i czuły. Również dziś auto łatwo poddaje się ruchom kierownicy i nie ma problemu z kontrolą kierunku jazdy. Do tego układ zawieszenia został zestrojony dość sztywno, więc Astra II spodoba się kierowcom o dynamicznym stylu jazdy. Problemem może być nienajlepsze wyciszenie wnętrza, ale przy tej cenie łatwo jest wybaczyć Oplowi tę wadę. Podobnie jak pracę skrzyni biegów, która może sprawiać problemy przy włączaniu „dwójki”.

W sumie Opla Astrę II należy uznać za bardzo udane auto, skoro nawet po 8 latach produkcji cieszy się tak dużym wzięciem. Pod względem jakości wykonania i zabezpieczenia antykorozyjnego reprezentuje najnowsze standardy, silniki dostosowano do normy Euro 4, a i obsługa wydaje się tańsza niż w nowszych autach. Polscy klienci często wolą więc wybrać sprawdzone i tańsze, choć może mniej efektowne auto, ale za bardziej przystępną cenę. Do tego sprawdzonej marki, z dużym bagażnikiem i obszernym wnętrzem, które pomieści rodzinę w czasie urlopowych wojaży. Nie bez powodu więc auto to produkowane jest właśnie w Polsce.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe