Opel Vectra 2005 2006-04-24
POLECAMY
Opel Vectra - ceny samochodów, wyposażenie
Opel Vectra - galeria zdjęć


Jeśli komuś nie przypadł do gustu wygląd przodu Vectry może skusi się na odmłodzony model, w którym zmieniono kształt reflektorów.

Opel Vectra nie starzeje się szybko. Po 4 latach produkcji w 2005 roku w nadwoziu zmieniono tylko przedni pas. Teraz reflektory nie są tak kwadratowe, ale w większym stopniu zachodzą na boki i SA bardziej zaokrąglone. Bardziej agresywnie ukształtowano również atrapę chłodnicy, dzięki czemu na pierwszy rzut oka Vectra może wydawać się nowym autem.

Linia nadwozia i wersje pozostawiono po staremu. Vectra nadal oferowana jest jako sedan, jako 5-drzwiowy GTS i obszerne kombi. Nieco z boku pozostaje jeszcze odmiana Signum pełniąca rolę najbardziej luksusowego Opla. Wewnątrz Vectry trudno odnaleźć coś nowego, ale w tym przypadku to raczej dobra wiadomość. Przedni panel na tle obecnych trendów zachowuje oryginalny stonowany charakter i jest bardzo funkcjonalny. Tradycyjne wskaźniki deski rozdzielczej są czytelne i nieprędko się nudzą.

Pod względem ilości miejsca w kabinie Vectrę należy ocenić jako niezły wzorzec dla limuzyn klasy średniej. Na wszystkich miejscach siedzi się wygodnie i nie ma problemu z ilością miejsca na nogi, czy w okolicach głów. Fotel kierowcy jest dobrze wyprofilowany i nie męczy kręgosłupa po kilku godzinach jazdy. Patrząc jednak na cennik ma się wrażenie, że Opel Vectra nie jest tani. Po analizie wyposażenia, wiadomo już dlaczego. W najtańszej odmianie Essentia jest 6 poduszek powietrznych (czołowe, boczne i kurtynowe), klimatyzacja, centralny zamek z pilotem, elektrycznie otwierane szyby w przednich drzwiach, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka wsteczne, komputer pokładowy i radio z CD.

Nieco bogatsza odmiana Elegance ma oprócz tego np. ESP i kilka drobiazgów jak czujnik deszczu, światła przeciwmgłowe i tempomat. Kolejna wersja Cosmo ma jeszcze m.in. sterowanie radiem w kierownicy i regulację przednich foteli w 8 kierunkach, a do tego skórzane obszycie kierownicy i aluminiowe felgi. Najdroższe odmiany do Sport i OPC, które skierowane są do kierowców przedkładających sportowe wrażenia ponad komfortem i walorami ekonomicznymi. Nieco inaczej dobrano w nich materiały wykończeniowe, a ich wyposażenie ma znacznie mniej opcji dodatkowych.

Jedną z ciekawszych opcji dostępnych za dopłatą w Vectrze jest Travel Assistant, czyli podłokietnik tylnej kanapy służący jako schowek na podręczne drobiazgi. Ma on dwa odchylane stoliki, lodówkę, śmietnik, uchwyty na napoje, gniazdka 12V i podstawkę pod przenośny odtwarzacz DVD oraz przyciski do radia pozwalające pasażerom z tyłu na słuchanie innej muzyki niż kierowca.

Do napędu Vectry w wersji z 2005 roku przeznaczono aż 10 silników. Najsłabszym benzynowym jest 1.6 o mocy 100 KM, nieco mocniejszy jest 1.8 o mocy 122 KM, a kolejne to 2.0 Turbo o mocy 175 KM i 2.2 występujący w dwóch wersjach – zwykłej 145-konnej i 154-konnej wyposażonej w bezpośredni wtrysk benzyny. Najdroższe odmiany Vectry napędza benzynowy 3.2 V6 o mocy 211 KM.

Osobnym rozdziałem w ofercie silnikowej Opla Vectry są jednostki wysokoprężne. Jednostki 1.9 w odmianach DTI i CDTI oferują moc odpowiednio 120 i 150 KM, jednak najsłabszym turbodieslem Vectry jest 100-konny 2.0 DTI. Do wyboru jest jeszcze 2.2 DTI o mocy 155 KM oraz 3.0 V6 DTI o mocy 177 KM.

Przeniesienie napędu w Vectrze Caravan odbywa się za pośrednictwem jednej z trzech skrzyń biegów. Obok standardowej manualnej 5-biegowej oferowana jest 6-biegowa (dla wersji 1.9 CDTI, 2.0 Turbo i 3,0 V6 CDTI). Automatyczne przekładnie można zamówić tylko w połączeniu z benzynowym silnikiem 2.2 (lub 2.2 Direct) oraz z dieslem 2.2 DTI i silnikami V6.

Opel Vectra po zmianach w 2005 roku otrzymał po raz kolejny zmodyfikowaną konstrukcję zawieszenia IDS. Jego nastawy zostały delikatnie zmienione pod kątem precyzji prowadzenia, chociaż i tak wcześniej nie było tu nic do zarzucenia. Zawieszenie IDS z jego elektronicznymi układami w krytycznych sytuacjach stabilizuje auto dzięki selektywnie uruchamianym hamulcom nawet 3 kół na raz.

W sumie, choć Vectra czekała na facelifting ponad 4 lata, to nie zdecydowano się na większe zmiany. Trzeba przyznać, że niemieckim inżynierom udało się skonstruować na tyle dojrzałe auto, że zmiany nie były prawie wcale potrzebne. Jak na swoją wielkość i bogate wyposażenie cena Vectry nie jest specjalnie wygórowana, a niezaprzeczalnymi zaletami są własności jezdne i bogata paleta nowoczesnych silników.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe