Opel Meriva 2006 2006-05-04
POLECAMY
Opel Meriva - ceny samochodów, wyposażenie
Opel Meriva - galeria zdjęć


Tylko znawcy tematu rozpoznają Merivę nowego rocznika. Widać uznano, że większe zmiany nie są potrzebne.

Nowonarodzona grupa minivanów opartych na autach segmentu B jakoś do tej pory nie zawojowała rynku. Jednak w porównaniu z konkurencją Opel może mówić o sukcesie Merivy, bo sprzedaje się ona znacznie lepiej niż najgroźniejsi rywale w rodzaju Fiata Idei, czy Renault Modusa. Opel Meriva okazał się na tyle dobrze dopracowany, że po trzech latach produkcji zdecydowano się tylko na nowe klosze lamp i nieco zmieniony przedni grill. Sylwetka nadal wygląda nowocześnie i zachowuje swoją ponad przeciętną funkcjonalność.

W odróżnieniu od pełnowymiarowych vanów, przy tej wielkości samochodach co Meriva wystarczają klasyczne drzwi i tylna klapa, a pod jajowatą karoserią kryje się sporo niespodzianek. Dzięki niewielkiej długości 4,05 m i szerokości 1,78 m projektantom udało się uzyskać stosunkowo obszerną kabinę. Mieści ona wygodnie 5 osób, a po rozsunięciu boków kanapy i schowaniu jej środkowej części siedzące na niej dwie osoby mogą się poczuć prawie jak w limuzynie. Minimalna objętość bagażnika wynosi 350 litrów i może być powiększana przez przesuwanie wzdłuż podłogi, bądź składanie w części lub w całości tylnej kanapy.

Od strony technicznej Meriva jest blisko spokrewniona z Corsą C. Układ kierowniczy i przednie zawieszenie w obu autach jest identyczny. Jednak tylna oś i zawieszenie pochodzą już z Astry Caravan i Zafiry. Poza silnikami wszystko, co znajduje się pośrodku, jest nowe. Kabina zachowuje charakter vana - sporo w niej schowków, a oprócz wielofunkcyjnej tylnej kanapy można za dopłatą zamówić składane do przodu oparcie przedniego fotela.

Fotele wersji z rocznika 2006 zostały dopracowane pod względem ukształtowania tapicerki. Nadal są twarde, ale lepiej trzymają ciało i mniej męczą kręgosłup nawet przy dłuższej podróży. W trakcie jazdy Meriva zachowuje się bardzo spokojnie i jest świetnie wyciszona. To efekt tego, że zespół napędowy znajduje się na ramie pomocniczej i przenosi znacznie mniej drgań na nadwozie. Dodatkowo drzwi i boczny słupek mają podwójną warstwę wytłumiającą.

W odróżnieniu od wersji z początku produkcji obecne standardowe wyposażenie Merivy nie jest zbyt bogate, ale dzięki temu auto nie jest drogie w zakupie. Bazowa odmiana Essentia ma w wyposażeniu tylko 2 poduszki powietrzne, ABS, wspomaganie kierownicy oraz regulację wysokości kolumny kierowniczej i fotela kierowcy. Nieco więcej elementów wyposażenia jest w wersji Enjoy - ta odmiana ma jeszcze m.in. elektrycznie opuszczane szyby z przodu, centralny zamek i radio z CD. Najdroższa odmiana Cosmo ma już w standardzie np. klimatyzację, aluminiowe felgi i światła przeciwmgłowe.

Obecna oferta silników Merivy została dopasowana do normy Euro 4. Wśród jednostek benzynowych dostępne są dwa silniki Twinport - 1.4 o mocy 90 KM oraz 1.6 o mocy 105 KM. Oferowane są jeszcze dwa silniki starszej generacji Ecotec - 1.6 o mocy 100 KM i 1.8 o mocy 125 KM. Z jednostek wysokoprężnych pozostawiono dwa silniki 1.3 o mocach 70 lub 75 KM (produkowane przez bielską spółkę Powertrain) oraz silnik 1.7 o mocy 100 KM (produkowany również w Polsce w zakładach Isuzu). Dla dwóch mocniejszych silników benzynowych i obu wysokoprężnych dostępna jest półautomatyczna skrzynia biegów Easytronic.

Po początkowym dość chłodnym przyjęciu Merivy przez rynek koncern General Motors wyciągnął bardzo trafne wnioski. Zauważono, że młode rodziny, do których to autko jest adresowane, liczą każdy grosz i oczekują niższej ceny. Dzięki wprowadzeniu nowych wersji obejmujących tylko podstawowe elementy z zakresu bezpieczeństwa biernego (poduszki powietrzne) i aktywnego (ABS) udało się stworzyć dość udaną propozycję dla osób potrzebujących niewielkiego, ale obszernego auta dla rodziny i wakacyjnych wyjazdów. Teraz Meriva jest zbliżona cenowo do kojarzącego się z „dostawczakiem” Combo. Jeśli ktoś bardziej ceni sobie komfort od ładowności to wybór jest prosty.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe