Opel Corsa 2005 2006-05-09
POLECAMY
Opel Corsa - ceny samochodów, wyposażenie
Opel Corsa - galeria zdjęć


Obok Astry II Classic to właśnie Corsa jest motorem tegorocznego sukcesu Opla na polskim rynku.

Opel jest jedyną marką z polskiej pierwszej dziesiątki, która w porównaniu z rokiem 2005 wyraźnie poprawia swoje wyniki sprzedaży. Przykład ten pokazuje, że polscy klienci są bardzo pragmatyczni. Najczęściej wybierają auta sprawdzone i za rozsądne pieniądze. Nie bez znaczenia jest tu też ustalony wizerunek marki jaką ma Opel. Obok japońskich to właśnie niemieckie auta cieszą się u nas największym zaufaniem.

Trzonem oferty Opla z początku 2006 roku są dwa dobrze znane modele. I to właśnie one - Astra II i Corsa – są najchętniej kupowane w salonach GM. W przypadku Astry II nie ma się czemu dziwić, bo model ten jest jednym z tańszych kompaktów na rynku. Ale również Corsa, która jeszcze w tym roku ma przejść do lamusa, cieszy się wciąż sporym zainteresowaniem.

Opel Corsa generacji C obecny jest na polskim rynku od początku 2001 roku i zastąpił cieszącego się bardzo dobrą opinią produkowanego praktycznie bez zmian przez 8 lat poprzednika. W porównaniu z obecnymi konkurentami Corsa C bardzo młodo się starzeje. Jest obszerna w środku, ma nowoczesne silniki i wciąż zachowuje swoją indywidualność.

Duża ilość miejsca w kabinie odczuwalna jest zarówno na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie. Po tym względem Corsa bije na głowę chociażby bestsellera naszego rynku, czyli Skodę Fabię. Bagażnik ma niewielką, ale średnią w tej klasie pojemność 260 litrów. Wadą jest brak innych wersji nadwoziowych poza 3- i 5-drzwiowym hatchbackiem. Kto potrzebuje więcej miejsca może wybrać pokrewne Combo lub traktowaną jak zupełnie odrębny model Merivę.

Przy opisie bagażnika trzeba niestety wytknąć Corsie wysoko umieszczoną krawędź bagażnika utrudniającą załadunek. I wprawdzie tylne siedzenia mają już składane nie tylko oparcia, ale i podnoszone do pionu siedziska, to po ich złożeniu nie można uzyskać płaskiej powierzchni podłogi. Przedstawiciele Opla tłumaczą to koniecznością zachowania sztywności nadwozia, a co za tym idzie aktualnie wymaganego stopnia bezpieczeństwa. Widać inne rozwiązanie mogłoby wpłynąć na cenę auta i ograniczyć jego konkurencyjność.

Również sposób podziału tylnej kanapy nie jest zbyt udany, choć typowy dla innych modeli Opla. Mniejsza część oparcia (1/3) znajduje się po prawej stronie, co może utrudniać przewożenie przedmiotów o większych gabarytach, szczególnie gdy przedni fotel obok kierowcy jest wolny. Ale, co ciekawe, oparcie tylnej kanapy można ustawiać w dwóch kątach pochylenia.

Deska rozdzielcza Corsy i cały przedni panel to chyba jedne z najbardziej czytelnych i praktycznych rozwiązań w segmencie B. Wszystkie wskaźniki łatwo odnaleźć, a dźwignie i pokrętła nie sprawiają problemów z obsługą. Przy ostatnim faceliftingu w roku modelowym 2004 kokpit Corsy wzbogacono w niektórych wersjach o posrebrzane elementy i chromowane obwódki wskaźników. W ofercie akcesoriów jest cała seria dedykowanych dla Corsy radioodbiorników Blaupunkta – również z odczytem mp3.

W Oplu Corsie na co dzień docenia się drobne elementy ułatwiające życie. Kobiety ucieszy podświetlane lusterko także w lewej osłonce przeciwsłonecznej, a nad drzwiami od strony kierowcy znajduje się uchwyt na okulary. Półeczka w środkowym panelu ma gumową wykładzinę i mały próg zapobiegające wypadaniem z niej drobiazgów przy przyspieszaniu.

Corsa 2006 jest dostępna w 5 wersjach wyposażeniowych. Podstawowa odmiana Start ma w standardzie tylko poduszkę powietrzną kierowcy. Kolejna wersja Essentia różni się od poprzedniej jedynie wspomaganiem kierownicy. Bardziej interesujące są dopiero wersje Enjoy i Cosmo. Pierwsza z nich w wyposażeniu ma m.in. dwie poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, centralny, elektrycznie otwierane szyby z przodu, regulację kolumny kierowniczej i radio. Niewiele droższa Corsa Cosmo ma jeszcze ABS, nieco lepsze radio i obszyte skórą kierownicę oraz gałkę dźwigni zmiany biegów. Takie samo wyposażenie ma odmiana Silverline, ale zastosowano w niej inny wystrój wnętrza. Wśród opcji dodatkowych jest m.in. układ ESP i tempomat. A za dopłatą w nowej Corsie dostępne są również reflektory ksenonowe.

W gamie silników w ostatnim roku obecności Corsy na rynku znajduje się 5 silników. Podstawowy to 3-cylindrowy Ecotec 1.0 12V o mocy 60 KM. Kolejne to jednostki Twinport 1.2 o mocy 80 KM i 1.4 o mocy 90 KM. Czysto teoretycznie jest jeszcze benzynowy 1.8 16V o mocy 125 KM dla wersji GSI. Jednak cieszy się ona na tyle znikomym zainteresowaniem, że oferowana jest jedynie na zamówienie. Dopełnieniem gamy jednostek napędowych Corsy są dwa turbiodiesle – 1.3 CDTI o mocy 70 KM oraz 1.7 CDTI om mocy 100 KM.

Zawieszenie Corsy od lat pozostaje w zasadzie niezmienione. Tylna oś przejęta z Astry II i McPhersony z przodu dobrze spełniają swoją rolę i w ciągu 5 lat poprawiono tylko charakterystykę układu kierowniczego. Układ zawieszenia, nazwany w skrócie DAS, stanowi udany kompromis między komfortem, a pewnością prowadzenia - z wyraźną przewagą tego ostatniego. W sumie więc Corsa wydaje się bardzo udanym samochodem, co zresztą doceniło wiele szkół nauki jazdy, gdzie Corsa pełni rolę podstawowego auta dla osób przygotowujących się do egzaminu na prawo jazdy.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe