Renault Megane II Grandtour 2006 2006-05-16
POLECAMY
Renault Megane II Grandtour - galeria zdjęć


Wraz z początkiem roku 2006 pod maską tego modelu zagościły nowe silniki diesla.

Wersja kombi Megane II bardzo udanie łączy w sobie cechy praktyczne ze stonowaną stylistyką, w której uniknięto dyskusyjnej tylnej części nadwozia z hatchbacka. Auto to świetnie sprawdza się zarówno jako uniwersalne auto firmowe, jak i pojemny samochód rodzinny. A wprowadzone w 2005 roku zmiany w większości wyeliminowały wytykane wcześniej wady.

Pierwszą z nich były zbyt miękkie fotele. Teraz tapicerka jest bardziej twarda, a profil przednich siedzeń jest głębszy, więc nieźle trzyma ciało kierowcy i pasażera z przodu w zakrętach. Pozostawiono pretensjonalną deskę rozdzielczą, ale z drugiej strony nie można jej zarzucić braku czytelności, czy braku ergonomii. Regulacja kierownicy jest tylko w pionie, ale zakres przesuwania przedniego fotela i możliwość jego obniżenia pozwalają niemal każdej osobie znaleźć optymalną pozycję za kierownicą.

Z zewnątrz wersja kombi Megane II przypomina nieco większą Lagunę. Choć kanciasta, to opływowa, klinowata linia rodzi wrażenie dynamiki. Pionowo ustawione tylne lampy są dobrze widoczne i dały projektantom możliwość maksymalnego poszerzenia klapy bagażnika. Styl pozostaje typowy dla Renault i auto to wyróżnia się na drodze. Szkoda, że relingi oferowane są tylko w droższych odmianach.

Powiększony rozstaw osi odmiany kombi (tak samo jak w sedanie) jest odczuwalny na tylnych miejscach. Nawet odsunięcie do tyłu fotela kierowcy przez osobę o wzroście 185 cm nie powoduje uciskania kolan pasażerów na tylnej kanapie. Same tylne drzwi są nieco szersze, a nadwozie kombi jest dłuższe od hatchbacka o 23 cm, co sprawia, że kabina i kufer spełnią oczekiwania podróżującej rodziny. Przestrzeń bagażowa mieści 520 litrów i jest większa nawet od Laguny Grandtour.

Kabina Megane II Grandtour ma wystrój typowy dla Renault. Formy tworzyw, wszelkie pokrętła i kratki nawiewu są duże i mogą się wydawać nieco zbyt masywne. Ważne jednak, że łatwo je chwycić i trudniej chociażby złamać. Regulacja, czy ustawianie czegokolwiek nie sprawia problemu. Nietypowy „lotniczy” kształt hamulca ręcznego pozwolił na wygospodarowanie schowka z podłokietnikiem, w którym mieści się np. aparat fotograficzny, czy kamera. Co ważne, teraz komunikaty na desce rozdzielczej mogą być wyświetlane po polsku.

Będąca na wyposażeniu droższych odmian Megane II karta-klucz budzi wśród użytkowników mieszane opinie. Niektórzy wytykają usterkowość tego rozwiązania. Czasem układ zasilania karty ulega rozładowaniu, szczególnie wtedy, gdy auto nie jest często używane, a jeśli już to tylko na krótkich odcinkach. Trzeba więc pamiętać o częstym wkładaniu jej do portu.

Renault Megane II Grandtour oferowane jest aż w 6 wersjach wyposażeniowych, z czego 3 bazują na podstawowej opcji Authentique. W jej specyfikacji są m.in. ABS, poduszki czołowe, boczne i kurtynowe. Z wyposażenia zwiększającego komfort można wymienić elektrycznie podnoszone przednie szyby. Identyczny standard wzbogacony o klimatyzację ma wersja Alize, a w ofercie jest jeszcze wersja specjalna Progress, która oprócz klimatyzacji ma jeszcze radio z CD.

Bogatsza opcja Expression ma dodatkowo np. relingi, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne i żaluzje w tylnych drzwiach. Następna odmiana Dynamique ma oprócz tego m.in. klimatyzację manualną, aluminiowe felgi i elektrycznie podnoszone szyby w tylnych drzwiach. Topową opcją jest Privilege, a w jej wyposażeniu są m.in. elektrycznie składane lusterka i radio z CD.

W najnowszym wcieleniu Megane II wyraźnie poprawiono nastawy zawieszenia. Nie jest ono już zbyt miękkie i pozwala na w miarę agresywną jazdę. Nieznacznie traci na tym komfort, ale poprawa panowania nad autem jest zauważalna. Mimo stosunkowo prostej konstrukcji z kolumnami McPhersona auto prowadzi się stabilnie i nieźle radzi sobie z podziurawionymi polskimi drogami.

Paleta silników obejmuje jednostki benzynowe 1,4 o mocy 98 KM, 1,6 o mocy 115 KM i 2,0 o mocy 136 KM. Z końcem 2005 roku Renault uporządkowało listę silników wysokoprężnych i zostały 4 jednostki dCi spełniające normę emisji spalin Euro 4. Są to 1,5 dCi o mocach 85 lub 105 KM, 1,9 dCi o mocy 130 KM oraz nowy 2.0 dCi o mocy 150 KM. Do wyboru są dwie skrzynie manualne - 5- i 6-biegowa - oraz "inteligentny" automat.

W dużej mierze dzięki atrakcyjnej cenie i ponad przeciętnemu bezpieczeństwu Megane w odmianie Grandtour okazuje się bardzo atrakcyjną propozycją – i to zarówno dla rodzin poszukujących pakownego auta, jak i dla firm szukających uzasadnionych ekonomicznie rozwiązań. Mimo kilku lat od premiery Megane II nadal mocno się broni w rywalizacji z konkurencją.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe