Nissan Note 2006-05-22
POLECAMY
Nissan Note - ceny samochodów, wyposażenie
Nissan Note - galeria zdjęć


Choć podstawą konstrukcji tego auta jest platforma Nissana Micry, to projektantom udało się wyczarować dużo bardziej uniwersalne auto.

Efektem współpracy Nissana z Renault są bliźniacze konstrukcyjnie modele, ale wciąż jednak różnią się one charakterem. W segmencie B obie marki mają już sporo do zaoferowania - po zawarciu aliansu pierwszym wspólnym dziełem była Micra, potem Renault wprowadziło Modusa, Dacię Logan i Clio III. Teraz znów przyszła kolej na Nissana, który opracował konkurenta dla Modusa, czyli Note`a.

Nissan Note ma nadwozie o długości 4,08 m. Jeszcze 10 lat temu takie wymiary kojarzono raczej z kompaktami, a dziś tak rozrośnięte są auta o stopień niższego segmentu B. Note ma rozstaw osi mierzący 2,60 m, a więc jest dłuższy nawet od VW Golfa V. O 12 cm przerasta rozstaw osi Renault Modusa, a o 3 cm i tak już niemałego Clio III. Ale to o niczym nie świadczy, bo wydłużenie platformy było świadomym zabiegiem konstruktorów. Dzięki temu Note bardziej różni się od bliźniaczego Renault Modusa i przynajmniej teoretycznie nie odbiera mu klientów.

Nieco na wyrost Note może być więc zaliczany zarówno do kompaktowych minivanów, jak i tych opartych na modelach segmentu B. Razem z większym modelem Qashqai, który jest zapowiadany na początek 2007 toku Note będzie pełnił rolę następcy Almery Tino. W tej klasie najważniejszymi atutami są obszerna i wielofunkcyjna kabina, a więc pierwszą rzeczą, jaka rzuca się w oczy po zajęciu miejsca w Nissanie Note jest spora ilość miejsca na tylnej kanapie. Według przedstawicieli tej marki jest tam luźniej nawet w porównaniu z Maximą. Cóż, jeśli chodzi o ilość miejsca na kolana, to jest to możliwe, ale na szerokość jest wyraźnie ciaśniej.

O ilości miejsca na tylnych miejscach decyduje przesuwana na odcinku 16 cm tylna kanapa. Również przestrzeń w okolicach głów jest wyraźnie większa niż w autach segmentu B. Ale brakuje np. kieszeni w tylnych drzwiach. Za to schowek przed pasażerem z przodu zaskakuje swoją objętością i tym, że dobrze przemyślano np. taki drobiazg jak specjalne miejsce np. na atlas w zewnętrznej stronie pokrywy.

Przesuwana tylna kanapa pozwala zmieniać objętość bagażnika w zakresie od 280 do 437 litrów. Jeśli złożymy ją na płasko, do środka zmieszczą się 1332 litry. Są to więc wartości typowe dla nowoczesnych kompaktów. Niestety po złożeniu tylnej kanapy powstaje niewygodny stopień. Co prawda w droższych odmianach Nissan proponuje podwójną podłogę bagażnika o nazwie Flexiboard, która pozwala go wyrównać, ale konkurenci w rodzaju Opla Merivy okazują tu swoją wyższość. Tam przestrzeń ładunkowa jest od razu płaska. No i w Nissanie w standardzie jest tylko zapasowe koło dojazdowe.

Plusem w minivanie Nissana jest nie wymagające dopłaty składane oparcie przedniego fotela obok kierowcy. Dzięki temu bez problemu można zapakować do środka dłuższe przedmioty. Dużym zaskoczeniem na plus okazują się także przednie fotele. Mają one głęboki profil i świetnie trzymają ciało. Przedni panel i wskaźniki są zaprojektowane czytelnie i nowocześnie, ale wydają się jakby pomniejszone. To jednak typowo japoński szczegół, do którego szybko można się przyzwyczaić.

Nissan Note jest oferowany w 4 wersjach silnikowych – 2 benzynowych i 2 wysokoprężnych. Silniki benzynowe to 1.4 o mocy 86 KM i 1.6 o mocy 110 KM. turbodiesle pochodzą z zasobów Renault. Są to dwie jednostki 1.5 dCi o mocach 68 lub 86 KM. Z kolei zawieszenie Note`a jest typowe dla tej klasy aut. W zakrętach auto wyraźnie się przechyla, a nierówności na drodze nie są tłumione w stu procentach. Ale jak na auto rodzinne bez aspiracji do dynamicznej jazdy sprawdza się bardzo dobrze. Standardem jest 5-biegowa manualna skrzynia, a dla wersji benzynowej 1.6 można wybrać skrzynkę półautomatyczną.

W polskich salonach Note oferowany jest w 3 wersjach wyposażenia. Najtańsza Visia ma w specyfikacji m.in. czołowe poduszki powietrzne i ABS z EBD. Poza tym jest wspomaganie kierownicy i regulacja kolumny kierowniczej (tylko na wysokość), elektrycznie otwierane szyby w przednich drzwiach, immoblizer i centralny zamek. Odmiana Acenta ma ponadto manualną klimatyzację, boczne poduszki regulowany na wysokość fotel kierowcy, podłokietniki z przodu i z tyłu, rozkładane stoliki z tyłu oparć przednich foteli, komputer pokładowy, schowek pod fotelem pasażera z przodu, dwa dodatkowe gniazdka 12V i regulację radia przy kierownicy. Topowa wersja Tekna ma już np. aluminiowe felgi, elektrycznie składane lusterka, skórzane wykończenia kierownicy i dźwigni zmiany biegów, częściowo skórzaną sportową tapicerkę oraz w opcji klimatyzację regulowaną elektronicznie. Również tylko za dopłatą SA kurtynowe poduszki powietrzne.

Nissan Note przekonuje do siebie już na pierwszy rzut oka. Wpadająca w oko stylizacja nadwozia kryje obszerne, ale dość skromnie jak na minivana zaprojektowane wnętrze. Mało jest schowków, choć praktyczna tylna kanapa sprawia, że można to zaakceptować. Zwłaszcza, że polski importer Nissanów skalkulował cenę Note`a na bardzo atrakcyjnym poziomie.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe