Citroen Berlingo Multispace 2006-05-29
POLECAMY
Citroen Berlingo - ceny samochodów, wyposażenie
Citroen Berlingo - galeria zdjęć


Osobowe wersje kombivanów coraz mocniej upodabniają się do vanów, jednak wciąż są przy tym znacznie tańsze.

Citroen Berlingo wraz ze swoim bliźniakiem Peugeotem Partnerem były pierwszymi małymi autami dostawczymi opracowanymi od początku jako zupełnie nowe modele. Wcześniej przerabiano dostępne wcześniej modele – np. Citroena 2CV, a później Visę - poprzez zastąpienie tylnej części nadwozia pakowną „budą”, dzięki czemu można było traktować tak powstały pojazd jako użytkowy. Berlingo, choć opracowany z wykorzystaniem podzespołów modelu ZX, nie był pochodną żadnego innego Citroena. A jego walory doceniono w 1996 roku przyznając mu tytuł furgonetki roku.

Berlingo okazał się na tyle dużym sukcesem, że z miejsca podjęto próbę odwrócenia pierwotnych założeń i powstała wersja o charakterze auta osobowego. Odmiana Multispace, skierowana jest przede wszystkim do osób poszukujących maksymalnie funkcjonalnego samochodu za rozsądną cenę.

Po zajęciu w Berlingo miejsca za kierownicą od razu czuje się, że nie jest to osobówka. Przypominają o tym pionowa pozycja za kierownicą i dość płasko ułożona kierownica. Ale pozostałe elementy nie wyglądają wcale źle. Przedni panel i deska rozdzielcza z kolorowymi tarczami wskaźników nadają trochę fantazji. Ergonomia jest bez zarzutu, a jedynym elementem, do którego można mieć zastrzeżenia, są przyciski elektrycznego otwierania szyb. Gdy już odnajdziemy je po bokach centralnej konsoli zaczynamy głowić się, dlaczego szyba albo opuszcza się całkowicie, albo wcale. Od razu widać, że w dostawczych autach takim drobiazgom poświęca się mniej uwagi.

Kolejne wrażenia z rekonesansu po kabinie to budząca respekt przestronność. Jest tu 5 miejsc siedzących i każde z nich oferuje dużo miejsca. Dodatkowo wersja Multispace ma odsuwane boczne drzwi (standardowo tylko prawe, a lewe za dopłatą) ułatwiające wsiadanie na tylną kanapę. Po restylingu w roku 2002 Berlingo zyskało dodatkowo kilka elementów z Xsary Picasso. Należą do nich odbiorniki radiowe, stoliki na oparciach przednich foteli, podłokietniki i praktyczna rozkładana skrzynka z kółkami.

Największym atutem osobowego Berlingo w porównaniu z chociażby ze wspomnianą Xsarą Picasso jest maksymalna objętość przestrzeni bagażowej wynosząca 2,8 metrów sześciennych. Bagażnik w standardowej konfiguracji ma objętość 624 litrów i nie można też narzekać na brak schowków, bo po dostawczym bracie Multispace odziedziczył olbrzymią półkę nad przednią szybą. Dodatkowo projektując tę wersję dodano boczne półeczki nad oknami.

Od strony technicznej w Berlingo również sporo się zmieniło. Chodzi tu głównie o multipleksową instalację elektryczną, która pozwoliła na wprowadzenie nowych funkcji i bogatszego wyposażenia. I tak wysoki już poziom bezpieczeństwa biernego wynikający z mocnej struktury auta użytkowego poprawiono poprzez wprowadzenie pełnowymiarowych poduszek powietrznych, belek wzmacniających w drzwiach i wzmocnienie przegrody pomiędzy komorą silnikową i kabiną pasażerską.

Standardowe wyposażenie wersji Multispace obejmuje tylko poduszkę powietrzną kierowcy i wspomaganie. Citroen zrezygnował z oferowania wersji wyposażeniowych i klient zainteresowany tym modelem sam dobiera poszczególne elementy. ABS, klimatyzację, poduszkę pasażera i boczne, czy np. radio wybiera się z listy. Spośród niecodziennych elementów wyróżnić można dodatkowe ogrzewanie oraz automatycznie działające światła i wycieraczki.

W roku modelowym 2006 Citroën proponuje do Berlingo tylko 4 silniki. Dwa z nich to benzynowe 1.4 o mocy 75 KM oraz 1.6 o mocy 110 KM, a pozostałe to turbodiesle 1.6 HDI w dwóch wariantach mocy 75 lub 90 KM. Nie jest oferowana żadna automatyczna skrzynia biegów.

Citroen Berlingo w trakcie 10 lat produkcji przeżył tylko jedną kurację odmładzającą. Konstrukcja auta nie zmieniła się w sposób zasadniczy, co może świadczyć o tym, jak okazała się udana. Do tego dochodzi olbrzymia wręcz uniwersalność, bo auto to może służyć zarówno jako furgonetka, jak i pojemne auto rodzinne pozostawiające pod względem możliwości urlopowych w cieniu nawet największe kombi. Minusem są właściwości jezdne, ale biorąc pod uwagę, że to wszystko otrzymujemy w cenie auta kompaktowego, to łatwo wybaczyć Berlingo pewne braki urody, w komforcie i prowadzeniu.
Żródło: mamad galeria zdjęć

Linki na skróty

tel. 71 377 7444
faks. 71 377 1441
e-mail: kontakt@autoefl.pl
infolinia:
tel. 71 377 7444

Zmiana podmiotowa na umowie
EFL (przejęcie umowy)

tel. 71 354 9592

Aukcje EFL

Finansowanie

Polecamy

Nasze profile społecznościowe